Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-04-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMotgiftCrew
Före detta styrelsemedlemmar och chefredaktörer uppmanar folk att rösta på SD.
Ser inte ut som SvP har en ljus framtid.
I vilket sammanhang och på vilket sätt framfördes den uppmaningen?
Citera
2015-04-06, 23:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
I vilket sammanhang och på vilket sätt framfördes den uppmaningen?
I motgift ikväll:

Dan sa ungefär "Om det vore Riksdagval, just idag, skulle jag nog rösta på SD, och sedan SvP i kommunvalet (om jag kunde, bor inte i sverige nu blabla) - Sedan instämde Söderman (tror jag) medan De Geer tror jag sa att han hade nog röstat SvP.

Det var alltså ingen uppmaning, utan det var i eftersnacket när lyssnare får ställa frågor och då undrade en person hur dom skulle rösta i riksdagsvalet om det var idag, typ.
Citera
2015-04-07, 12:42
Medlem
Framtyrs avatar
De pratade om extravalet som aldrig blev av. SvP gick ju ut med att det inte skulle ställa upp i extravalet, och de sa då att de kunde tänka sig att rösta på Sd i detta istället "då det är det minst dåliga alternativet" men ändå rösta på SvP i kommunvalet då det ju var kommunvalen SvP satsade på.
Citera
2015-04-11, 10:10
Medlem
Vore fult av dem att gå ut såhär sent med 1a Maj-demo, blir lite omständigt att planera det lite i sista minuten.
Citera
2015-04-11, 12:00
Medlem
Om det nu blir ett nyval/extraval så handlar det om riksdagen. Kommunalvalen från 2014 ligger fast och berörs inte.
Citera
2015-04-16, 00:09
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forutkowski
Vore fult av dem att gå ut såhär sent med 1a Maj-demo, blir lite omständigt att planera det lite i sista minuten.

Det blir ingen demo, att en styrelsemedlem har lova att den blir av säger ganska mycket om att det inte pågår nån verksamhet längre. Kommunikation mellan varandra och övriga nyfikna är inget som verkar vara så viktigt för ett parti som har som ambition att få en riksdagsplats. Det är lika bra att lägga ner partiet så slipper man skämma ut sig fullständig.
Senast redigerad av Jeffrey.L.Dahmer 2015-04-16 kl. 00:13.
Citera
2015-04-16, 08:46
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Det blir ingen demo, att en styrelsemedlem har lova att den blir av säger ganska mycket om att det inte pågår nån verksamhet längre. Kommunikation mellan varandra och övriga nyfikna är inget som verkar vara så viktigt för ett parti som har som ambition att få en riksdagsplats. Det är lika bra att lägga ner partiet så slipper man skämma ut sig fullständig.

För att försvara SvP, inte kan man väl säga att de någonsin fantiserat om riksdagsplatser?
Citera
2015-04-16, 09:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Svp kämpade ju på rätt bra under valet 2014. Vad har hänt/händer nu? Är partiet på väg att upphöra?
Verkar som om luften har gått ur dessa kämpar.
Citera
2015-04-16, 09:45
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Svp kämpade ju på rätt bra under valet 2014. Vad har hänt/händer nu? Är partiet på väg att upphöra?
Verkar som om luften har gått ur dessa kämpar.

Jo man undrar lite vad de själva förväntat sig för resultat när de verkar typ chockade över att det gick så dåligt.
Citera
2015-04-16, 09:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Jo man undrar lite vad de själva förväntat sig för resultat när de verkar typ chockade över att det gick så dåligt.
Fast dåligt gick det ju inte. Det gick inte som man tänkt sig, men det var ju en klar förbättring jämfört mot 2010.
Citera
2015-04-16, 10:02
Medlem
polsks avatar
Citat:
Fast dåligt gick det ju inte. Det gick inte som man tänkt sig, men det var ju en klar förbättring jämfört mot 2010.

Jo, att få 4 tusen röster var ju en ganska stor grej. Men om man inbillar sig att man på sikt skall konkurrera med SD så var det ju en ren katastrof.

Sedan vill jag nog påstå att detta med 0 kommunmandat var värre än att inte nå 10 000 riksdagsröster.
Citera
2015-04-16, 17:41
Medlem
Lelianas avatar
Citat:

Det är en ganska bra syn på det hela; det gick inte dåligt, det gick bara inte som man hade tänkt sig. Partiet nådde inte sina mål och jag antar att vissa tog det som ett bevis att deras hårda arbete, där många har fått offra mer än vissa, var bara inte tillräckligt. Eller ännu värre; det var inte värt det.

Oavsett har vissa vågat vara mer hoppfulla om partiet och möjliga valresultat. Jag sa det tidigare och håller mig till det; det är mycket mer intressant och värdefullt att se hur partiet har hanterat valresultaten än vad de faktiskt fick. Kollar man runt idag så finns det faktiskt aktivitet i form av artiklar på deras hemsida, bildandet av Alliance For Peace And Freedom (APF) där partiet är med och viss lokal aktivitet. Men vem trodde att nivån på aktivitet skulle vara på samma nivå som vid valåret? Min intryck var att efter valet så var många rätt så utmattade. Problemet verkar inte ligga på att aktivitet inte existerar, för det gör det även om nivån inte behagar alla, utan att man har idag en bristfällig kommunikation/propaganda. Det finns ingen som förespråkar för SvP på Flashback, ingen Realisten, ingen Radio Framåt, etc.

Håkan Juholt lyckades säga iallafall en klok sak som jag minns, att det är mycket roligare för svenska folket att rösta fram ett nytt parti än stödja en gammal. Samma sak skulle jag nog våga säga om rörelsen, att det är mycket roligare att börja om med massvis med hopp än att arbeta med det som redan finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in