2015-04-15, 23:14
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du borde köra med ancient's fury runan på dina ancients, och med blood funnel på din whirlwind, kan garantera att du inte har problem med fury då.

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
^this

war cry - impunity
rend - bloodbath
battle rage - bloodshed
WOTB - insanity
COTA - ancients fury
WW - blood tunnel
---
ruthless, rampage, nervers of steel (eller brawler, berseker rage), weapon master

Med denna setup så kommer du ha fury så det räcker och blir över, även till STD som RGn.

Har aldrig tänkt på det faktiskt, men jag ska testa.
Tack för tipset!

Hur funkar det förresten om man kör Unity + Together as One? Jag menar, Unity ger ju 50% damage reduction och likaså TaO - men jag tvivlar på att man springer runt med 100% damage reduction.
Citera
2015-04-16, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Har aldrig tänkt på det faktiskt, men jag ska testa.
Tack för tipset!

Hur funkar det förresten om man kör Unity + Together as One? Jag menar, Unity ger ju 50% damage reduction och likaså TaO - men jag tvivlar på att man springer runt med 100% damage reduction.

50% av 50%. Så 75% dmg reduction. Du tar alltså 25% av skadan som du skulle ha gjort utan TaO och unity.
Citera
2015-04-16, 04:32
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
^this

war cry - impunity
rend - bloodbath
battle rage - bloodshed
WOTB - insanity
COTA - ancients fury
WW - blood tunnel
---
ruthless, rampage, nervers of steel (eller brawler, berseker rage), weapon master

Med denna setup så kommer du ha fury så det räcker och blir över, även till STD som RGn.

Testade att köra med de skillsen som du föreslog, fast min fury droppade direkt och jag hade otroligt svårt för att få upp den igen. Jag kan i princip inte hålla min fury uppe utan Unforgiving + Wind Shear. Förstår inte hur du/ni lyckas

Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
50% av 50%. Så 75% dmg reduction. Du tar alltså 25% av skadan som du skulle ha gjort utan TaO och unity.

Matematik har aldrig varit min starka sida så jag förstår inte riktigt hur 50% + 50% dmg reduction kan bli 25%, men jag tvivlar inte på ditt ord ty jag har märkt att det definitivt inte är 100% i alla fall
Citera
2015-04-16, 04:56
Bannlyst
Citat:
Testade att köra med de skillsen som du föreslog, fast min fury droppade direkt och jag hade otroligt svårt för att få upp den igen. Jag kan i princip inte hålla min fury uppe utan Unforgiving + Wind Shear. Förstår inte hur du/ni lyckas

Matematik har aldrig varit min starka sida så jag förstår inte riktigt hur 50% + 50% dmg reduction kan bli 25%, men jag tvivlar inte på ditt ord ty jag har märkt att det definitivt inte är 100% i alla fall

Ett slag skadar 100 dmg, för enkelhetens skull.

Med unity så halveras skadan till 50 dmg.

Med unity och TaO så halveras skadan ännu en gång, så du tar 25 dmg.

Det är 0.5 x 0.5 = 0.25, om du ville se hur det lyckas bli 25%.
Citera
2015-04-16, 05:33
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ett slag skadar 100 dmg, för enkelhetens skull.

Med unity så halveras skadan till 50 dmg.

Med unity och TaO så halveras skadan ännu en gång, så du tar 25 dmg.

Det är 0.5 x 0.5 = 0.25, om du ville se hur det lyckas bli 25%.

Aha, nu förstår jag!
Citera
2015-04-16, 07:16
Medlem
Citat:

Kan du länka din gear/build så kan jag ta en titt?
Citera
2015-04-16, 07:36
Medlem
Måste fråga, är jag den enda som lirar Wizard med det nya setet, plus den nya Slow Time hatten?

Finner spelstilen ytterst roande, upp med en bubbla o sen springa vidare :P Värsta fall, kitea i bubblan :P
Citera
2015-04-16, 09:14
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Fick mig en galen ancient boulder breaker. Tog 50 på första försöket efter det, sen körde jag en 51a, gick riktigt lätt, 9 min kvar på bossen.. så spawnar ghom = autofail=(

Fint jo börjar ju bli dags o fiska nu. Har iaf en ancient devastator nu så en liten push innan ss får det bli. Letar efter sista delarna melee-builden också, vore väldigt intressant att facetanka en 52+ så länge min dmg räcker.
Citera
2015-04-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Fint jo börjar ju bli dags o fiska nu. Har iaf en ancient devastator nu så en liten push innan ss får det bli. Letar efter sista delarna melee-builden också, vore väldigt intressant att facetanka en 52+ så länge min dmg räcker.

Låter nice, melee-builden, vilken är det btw? Har dålig koll på wiz.
Citera
2015-04-16, 10:40
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Låter nice, melee-builden, vilken är det btw? Har dålig koll på wiz.

Denna builden. Tappar BoW bonusen men kan knappt föreställa mig hur tankig man blir.

Klarade 49 precis och ska försöka med 50 också, ligger en request pending btw om någon är online och villig
Citera
2015-04-16, 12:21
Medlem
Pokpokpoks avatar
Bara jag som tycker att det är skittråkigt att man i princip måste köra med unity på rifts 40+? Jag vill ju fortsätta med mina focus/restraint!
Citera
2015-04-16, 12:23
Medlem
MisterMozzis avatar
Bara jag som upplevt att klanen blivit väldigt mycket sämre dom senaste veckorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in