Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzio
[...]
För många år sen hörde jag på nyheterna att SAAB hade släppt en ny bilmodell - men man hade glömt göra varmluftsuttag till fötterna.
Knappast troligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzio
Hade en SAAB 95 tvåtaktare - den hade kombinerad elgenerator och kylvätskepump!
[...]
Hur tusan skulle det gå till? Den ena ska ge ett flöde av elektroner och den andra ett flöde av vätska, kan knappast vara en och samma apparat. Eller menar du att de satt ihop så de bara gick att köpa som ett paket med pump och generator? Utan att ha mekat med någon Saab 2-takt så är jag faktiskt skeptisk även till sanningshalten i detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
HälsingeBocken
En annan ogenomtänkt lösning är att vissa nya bilar saknar reservdäck.
Jag tror inte att den medföljande lagningssatsen klarar att fixa alla punkteringar...
Ogenomtänkt är det förstås inte. Det är en fullt genomtänkt och medveten snållösning för att spara både pengar, vikt och utrymme. Att det sedan är fullständigt undermåligt i vissa situationer är en annan sak än att det är ogenomtänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Findnothing
1. Har aldrig förstått mig på att ha volymknappar på ratten. Det går väl an när man kör rakt, men åker du i en stad så är ratten aldrig rak, du svänger höger och vänster hela tiden. Att då försöka sänka volymen är omöjligt, du råkar istället sätta igång farthållaren. Istället tar jag den ordinarie volymratten på stereon och sänker!
[...]
Jag klarar av det alldeles utmärkt med ratten upp och ned samt att den under säkert 99 % av tiden jag kör befinner sig inom några grader från neutralläget. En mycket bra detalj.