2015-04-13, 17:29
Medlem
kan stora mängder lyrica eller kan ksalol ge utslag på acl?
2015-04-14, 12:19
Medlem
kvasifilosofs avatar
Ska pissa på fredag och är lite orolig för jag och min polare har rökt konstant i 2 månader runt 2hg vi dela på kanske mer kommer inte ihåg.
Slutade i lördags och har druckit mycket vatten och bastat. Jag ska fortsätta med det men. Tror ni jag e safe?

Antagligen får jag skaffa becozym på apoteket och ät rött kött idag fram till fredag.
Har en väldig bra ämnesomsättning.
Jag är 180, väger 60 kg och är 24 år.
2015-04-14, 13:57
Medlem
hnsman1s avatar
Tjena! Någon som har testat 3-Fluoro-Phenmetrazine och sedan tagit ett drogtest?

Vad låg din dos på?

När pissa du efter intag?

Positivt eller negativt?

Tack
2015-04-15, 16:31
Medlem
Hejsan!

Jag skall göra ett pissprov imorgon och har varit ren från allt minst 4 dagar.
Provade pissa på en multisticka nu och där syns det svagt sträck på dem droger som jag har tagit senaste tiden. det är alltså två sträck vilket betyder (negativt). Men tänkte höra med er vad ni tror, är jag Clean eller kommer jag torska?

Mvh

bild på pissprovet jag gjort idag:
http://forumbilder.se/EB0VB/img-0021.JPG?width
2015-04-15, 20:44
Medlem
jag är 1.92cm och väger 124kg och rökte ca 5 lätta bloss av brunt. det var förra lördagen alltså den 4:e. jag har inte rökt tidigare. urinet kommer att skickas in till karolinska och kommer troligen att verifieras hur stor chans har jag att klara mig? alternativt hur lätt är det att fuska på urinprovet när det gäller nyanställning?
2015-04-15, 21:53
Medlem
Alla som nojjar över cannabis urinprov/blodprov bör veta att det sitter i LÄNGRE i urinet och KORTARE i blodet, ifs detta gäller alla droger. Jag har lämnat både Urinprov och Blodprov i mina dar så jag vet. iallafall så har jag koll på Cannabis..

jag skriver detta för att jag ser så många onödiga trådar där folk är nojjiga när de rökt enstaka gånger och har 5+ dagar till up. det är luuungt. särskilt blodet, tänk efter lite.. I urinprov mäter man oaktiva ämnen och i blodprov mäter/letar man efter aktiva. Man är ju fan inte bäng i flera dagar! tänk på de
Tack
2015-04-15, 22:29
Medlem
Thurns avatar
Ska på företagshälsokontroll med drogtest den 28:e och det är då 16dagar sen jag rökte sist.
Jag rökte då 10 dagar i sträck ca 1g om dagen och innan dess förutsätter jag att jag va clean.
Jag väger 80-85kg och är 175cm lång.
Jag håller på att dö av ångest då detta jobbet är once in a life time chans för mig och jag har bara varit anställd i knappt en månad.
Kan tillägga att jag inte har motionerat på väldigt länge och förutsätter att jag har halvlåg/medel metabolism.

Hur ser chanserna ut? Bör jag hydrera?
Jag uppskattar verkligen svar.
2015-04-16, 14:28
Medlem
Nån som med relativ säkerhet kan svara på hur länge 0.2mg Flubromazolam syns på sticka?
Hur mycket av dess metaboliter kan stickorna mäta?
Jag menar det är ju så minimala mängder.
2015-04-16, 15:03
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Halloj!

Jag var på möte hos soc förra onsdagen där de ville ha ett samtal om min skötsamhet vad gäller alkohol och narkotika. Transportstyrelsen hade alltså ordnat detta eftersom de vill utreda om jag är en lämplig körkortsinnehavare, då jag tidigare blivit dömd för narkotikabrott med THC i pisset. Mötet gick mycket bra och jag gav tydligen ett väldigt bra intryck, och hon jag hade samtalet med upprepade flera gånger att hon verkligen inte trodde att jag tagit några droger sen den gången jag blev "påkommen". MEN. Det har jag dock gjort, och när hon nämnde urinprov blev jag rätt skraj då jag utan tvekan skulle pissast positivt för THC. Men sen sa hon också att det var frivilligt och behövde göras tätt inpå mötet. Jag sa att jag skulle resa bort hela veckan därpå (det skulle jag naturligtvis inte) och det verkade helt lugnt, men jag sa också att jag kunde lämna ett prov vid senare tillfälle. Det sa hon dock var onödigt eftersom det var tvunget att vara tätt inpå mötet för att provet i yttrandet till transportstyrelsen ska vara betydande i bedömningen. Hon sa att hon skulle rapportera att jag inte hade möjlighet att lämna prov i närtid men att jag erbjöd mig att lämna prov vid senare tillfälle. Hon skulle också rapportera att hon såg ingen anledning till att jag skulle bli av med körkortet.

Nu till mina frågor... Hur tror ni att det kommer gå för mig? Vad kommer konsekvenserna bli? Kan jag bli av med körkortet? Eller kommer jag att behöva lämna frekventa urinprov? Isåfall, hur ofta? Om det är någon annan som har erfarenhet av något liknande så vill jag gärna veta också hur lång tid det kan ta innan besked från transportstyrelsen kommer? Veckor? Månader?

Tack på förhand! :)

PS. Detta är mitt första inlägg på flashback, har endast varit en flitig läsare tidigare. Vet inte om jag postat detta i rätt tråd, säg gärna till isf!

/AR
2015-04-16, 15:44
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntmix3r
Alla som nojjar över cannabis urinprov/blodprov bör veta att det sitter i LÄNGRE i urinet och KORTARE i blodet, ifs detta gäller alla droger. Jag har lämnat både Urinprov och Blodprov i mina dar så jag vet. iallafall så har jag koll på Cannabis..

jag skriver detta för att jag ser så många onödiga trådar där folk är nojjiga när de rökt enstaka gånger och har 5+ dagar till up. det är luuungt. särskilt blodet, tänk efter lite.. I urinprov mäter man oaktiva ämnen och i blodprov mäter/letar man efter aktiva. Man är ju fan inte bäng i flera dagar! tänk på de
Tack
Jo visst det är sant. Men det är inte många ställen som erbjuder blodprov direkt utan man får gott ta sig dit och pissa eller skita i det och bli stämplad som positiv...
2015-04-17, 18:03
Medlem
JacquesGrelliers avatar
God afton,

Nu är det såhär att jag ska på ett urinprov (cannabis) om cirkus en vecka. Provet gäller för att få ett arbete. Tidigare har jag rökt i genomsnitt en sexa i månaden sedan november. Ibland lite längre uppehåll och ibland inte. I mars blev det ungefär nio gram fram till en paus på fyra dagar och sen rökte jag en sista gång. Kommer alltså inte ha rökt på strax över en månad när provet tas.

Det jag vet om provet är att det kommer skickas på analys med gc/ms-metoden.

Vad tros om mina chanser? Bör jag satsa på hydrering + kreatin?

Tack på förhand
2015-04-17, 23:12
Medlem
Pukeeyes avatar
Har skrivit det förut, men gör det igen.

Snälla alla ni som skriver i den här evighetstråden och säger att ni rökt X-mängd cannabis, och skall pissa på myndigheterna om x dagar, och undrar hur det skall gå för er:
Skriv igen efter provet och berätta för oss hur det gick, så kanske denna evighetstråd kan bli till någon nytta.

Kunskap är makt!

Pissprover är ett problem som framförallt berör cannabisbrukare sorgligt nog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in