2015-04-14, 13:57
Medlem
Thurizas-09s avatar
Nu hör jag till dem som betvilvlar den officiella förklaringen. Tycker mig se samma tillvägagångssätt angående Palmemordet, Estonias förlisning samt topic för den här tråden. D.v.s. hårt kritiserede så kallade utredningar som inte bemöter berättigad kritik på ett fullgott sätt.

Däreomot i det här fallet har jag svårt att ta till mig de som vill pinna hela skiten på just Bush-administrationen. Det motsägs väl av att efterföljande Obama-administration följt i dess fotspår, och vad ännu värre är, bedrivit en ännu mer aggresiv utrikespolitik än vad som kan lastas på Texasgubben.

Likt de två första fallen jag omnämner kan andra paralleller dras till 911, d.v.s. händelsen har i viss mån gjorts till en underhållningsindustri. Dock kvarstår en hel del frågor som inte advekat besvarats oavsett vad vissa vill påskina.
Citera
2015-04-14, 18:23
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vilken version av Loose Change är det som de diskuterar, det finns 3 editions vad jag förstår?

Kan det inte vara så att de refererar till alla de vittnesmål och andra tecken på smält stål som finns dokumenterat och att det i så fall kräver en förklaring eftersom "jet fuel isn't hot enough to melt steel"?
Det finns fyra editions, men det spelar ingen roll. Jag förstår att du gärna vill försöka bortförklara deras oärliga felaktigheter men det är nog på tiden att du lägger ett kritiskt öga även till truthers.

När den här debatten spelades in i december 2006 så hade den tredje versionen av Loose Change inte släppts än. I den andra versionen hävdar skaparna, i samband med en av "experterna" bakom thermite-artikeln, att flygplansbränslet omöjligt kan ha smält stålet och fått byggnaderna att kollapsa.

Roberts konfronterar skaparna angående detta och får då till svar att man inte längre använder sig utav det argumentet, utan att man nu har insett att flygplansbränslet fick stålet att tappa sin styrka. Fair enough.

Och nu till den direkta och oärliga felaktigheten som du vägrar greppa. I den tredje versionen av Loose Change som släpptes nästan ett år senare så kan vi höra följande:

"By that evening, eyewitnesses and experts alike were rushing to defend the official narrative of events, claiming that raging jet fuel fires melted the steel inside the Twin Towers."

Halmgubbe. Oärliga. Point made.

Citat:
Du missförstod nog vad jag skrev:

Dvs, problemet är just hur kritiker i sina försök att rekonstruera förloppen lider av brist på tillgänglig data. Roberts kritiserar samma kritikers tentativa rekonstruktioner som om de hade fullt tillträde till all data, när han istället borde göra gemensam sak med kritikerna och kräva en helt ny och den här gången politiskt helt oberoende utredning med 100% mandat att höra samtliga de vill höra och se allt de vill se, helt utan hinder.

I den mån Roberts i teknisk mening har rätt i sin kritik är som sagt svårt för mig att i nuläget bedöma.

Jag noterar som sagt var Roberts känner att det är viktigt att lägga sin tid och energi. Jag delar knappast hans prioriteringar.

Det gör Du?
Fel. Roberts kritiserar Gage för en rad olika saker som inte har med brist på data att göra, bl.a. att han använder sig utav "cherry picking" när det gäller vittnesmål, att han tar vittnesmål ur sin kontext, att han misstolkar studier...

Och om det nu är som Roberts själv säger i debatten, dvs. att han hittade hundratals felaktiga och missledande uttalanden i Gages PowerPoint-presentation på ca 500 sidor, så förstår jag att han inte delar deras intressen. Jag skulle jättegärna vilja läsa en sammanfattning av alla felaktigheter, men jag vet inte om Roberts har gjort någon sådan.

Oh well, det finns tillräckligt att läsa på hans hemsida som jag uppmanar alla intresserade att kika igenom:

https://sites.google.com/site/wtc7lies/home

Edit: Jag glömde bort att det även finns en hemsida som fokuserar just på uttalanden från Gage och AE911Truth:

http://ae911truth.info/wordpress/

Citat:
Är det inte så att Gage vill motbevisa NIST när de säger att det inte finns några vittnen som talar om explosioner? Vad är då poängen med lyfta fram vittnen som talar om annat?

Även här verkar du vilja försöka bortförklara Gages oärliga argumentationsmetoder som något helt annat, när det i själva verket bara handlar om "cherry picking". Gage vill driva fram att byggnaderna togs ner via kontrollerade demoleringar och hittar därför vittnesmål som kan vinklas till hans fördel. Många av vittnesmålen som han använder kommer just från brandmännen som befann sig på plats, så han har knappast missat deras rapporteringar om WTC7:s ostabila tillstånd flera timmar innan byggnaden faktiskt kollapsade. Det är oärligt gjort att inte nämna så pass viktiga rapporteringar, eftersom man då låtsas som att dessa inte ens existerar.

Har NIST verkligen påstått att det inte finns några vittnen som talar om explosioner? Källa på det, tack.

Citat:
Som sagt jag är inte insatt i det här, men jag tror jag såg en föreläsning där Harrit bemöter just det här och säger att det är helt fel. Att mängden termit och sprängämnen i så fall är förhållandevis beskedlig. Som sagt, jag återkommer.
Källa på det, tack. Han har nämligen sagt att man måste ha haft hundratals ton sprängmedel utplacerade i byggnaderna utöver thermiten. Borde man inte ha funnit rester efter konventionella sprängmedel i så fall, precis som vissa icke-experter hävdar att man funnit rester av thermite?

Citat:
Jag blundar inte för det. Jag frågar dig på vad sätt det är bevis för UA F93 med passagerare var begravt under gropen i Shanksville.

Dvs, var rättsläkaren närvarande när de grävde upp kvarlevorna från gropen?
Ja, rättsläkaren Wallace Miller var närvarande när man grävde upp kvarlevorna från gropen.

Citat:
Beyond the coroner's job description, there were other tasks facing Miller. First, to scour the site for every sign of remains, identify it, and return it to the family.

"We went through here on our hands and knees hundreds of times," he said. "You could drive yourself crazy, picking this stuff up. But, by God, I tried. I did my best." Last November he was in the car park of his funeral home, talking to a client. "I found myself looking down in the parking lot, scanning for stuff."
Källa: http://www.theage.com.au/articles/2002/09/09/1031115990570.html
Senast redigerad av TODCDFWB 2015-04-14 kl. 18:43.
Citera
2015-04-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Varför skulle Hillary Clinton göra något? Hon är ju bevisligen extremt aggressiv utrikespolitiskt sätt. I samma klass som John McCain.

Håller med att de finns krafter i bakgrunden, men dessa styr väl oavsett vem som är president i landet. Varför skulle just Bush hoppa i sängs med dessa? Efterföljaren gjorde det ju tydligen, samt att HC redan visat att så kommer att vara fallet. Om än inte värre än nu.

Att tro att Obama eller Clinton egentligen vill driva något annat än de de facto gör håller jag för naivt således. Deras extrema aggressivitet utrikiskt sätt motsäger detta.

Regimkritik är inte att framföra fantasier, likt det vi nu ser rörande Palmemordet. Utan att utnyttja händelsen för att utpeka en ofarlig anstiftare samtidigt som pengar håvas in. Kan inte bli bättre. D.v.s. för författaren.

De som tjänar på underhållningsindustrin är de verkliga konspiratörerna då vettigga invändningar drunknar i populistiska ställningstaganden.

Och då kan de förlöjligas.

Alltså, bekväma teorier marknadsförs till kostnad på de verkliga invändningarna. Därav allt tjat om Aliens och energivapen som likställs av vissa här i tråden med relevanta observationer som motsäger den gängse förklaringen...
Du har naturligtvis rätt i det mesta du skriver här. Att många av händelserna var planerade, kan nog många se. Sedan att de flesta människor inte klarar att ta steget fullt ut och faktiskt psykiskt klara av att ta in det faktum att rasen av de två torn inte var naturliga på något sätt. Det är en sak.
Energivapen är inget övernaturligt, bara hemligstämplat militära grejor som de inte behöver avslöja att de har.
Sedan att jag, tror att denna teknik är delvis hämtad direkt från kunskap från störtade UFO's det är en annan sak.
Kan bara påpeka att det finns ganska mycket som pekar på att både aliens och UFO's är en verklig realitet. Sedan att någon form av erkännande eller avslöjande att så är fallet inte är planerad, det är också ett faktum. Och ska jag vara helt ärlig, så tror jag faktiskt inte att det vore så bra heller. Kanske är det bättre att vi inget vet. Aliens anses tycka så.
Dock är det tråkigt att man kan mörda människor med teknik inte avsett för detta. Och i hemlighet.
Citera
2015-04-15, 00:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av estone

Energivapen är inget övernaturligt, bara hemligstämplat militära grejor som de inte behöver avslöja att de har.
Hur vet du att något finns om du inte vet att det finns?

Citat:
Sedan att jag, tror att denna teknik är delvis hämtad direkt från kunskap från störtade UFO's det är en annan sak.

Vad får dig att tro något som du inte vet om det finns är delvis hämtad direkt från kunskap från störtade UFO's som du inte heller vet om de finns?

Citat:
Kan bara påpeka att det finns ganska mycket som pekar på att både aliens och UFO's är en verklig realitet.
Ja, det rapporteras dagligen oidentifierade flygande objekt världen över, så sådana finns verkligen, men menar du att utomjordingar (aliens) finns här på jorden trots att du inte vet att de gör det?

Citat:
Sedan att någon form av erkännande eller avslöjande att så är fallet inte är planerad, det är också ett faktum. Och ska jag vara helt ärlig, så tror jag faktiskt inte att det vore så bra heller. Kanske är det bättre att vi inget vet. Aliens anses tycka så.

Vem anser att de anses tycka så?

Citat:
Dock är det tråkigt att man kan mörda människor med teknik inte avsett för detta. Och i hemlighet.
Om inte den officiella förklaringen stämmer och att den verkliga historien mörkläggs, tror du att den här typen av helt ogrundade spekulationer bidrar till att frågan tas på allvar och att en ny oberoende utredning inleds?
Citera
2015-04-15, 02:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Det finns fyra editions, men det spelar ingen roll. Jag förstår att du gärna vill försöka bortförklara deras oärliga felaktigheter men det är nog på tiden att du lägger ett kritiskt öga även till truthers.

När den här debatten spelades in i december 2006 så hade den tredje versionen av Loose Change inte släppts än. I den andra versionen hävdar skaparna, i samband med en av "experterna" bakom thermite-artikeln, att flygplansbränslet omöjligt kan ha smält stålet och fått byggnaderna att kollapsa.

Roberts konfronterar skaparna angående detta och får då till svar att man inte längre använder sig utav det argumentet, utan att man nu har insett att flygplansbränslet fick stålet att tappa sin styrka. Fair enough.
Du får gärna ange exakt var i andra versionen avsnittet finns som du refererar till. I den "2:nd edition" jag kollade på finns inte det här med, vad jag kan se.

Kan man inte tolka det så att de nu inser att man från FEMA/NIST inte menar att flygbränslet smält stålet, utan att de menar att det fick stålet att tappa sin bärkraft?

Citat:
Och nu till den direkta och oärliga felaktigheten som du vägrar greppa. I den tredje versionen av Loose Change som släpptes nästan ett år senare så kan vi höra följande:

"By that evening, eyewitnesses and experts alike were rushing to defend the official narrative of events, claiming that raging jet fuel fires melted the steel inside the Twin Towers."

Halmgubbe. Oärliga. Point made.
Du menar att det inte tiden närmast efter katastrofen förekom spekulationer om att flygbränslet smälte stålet och att det orsakade raset? Är det deras tolkning av dessa spekulationer som "misstänkt konformistiska" som du vänder dig emot?

Citat:
Fel. Roberts kritiserar Gage för en rad olika saker som inte har med brist på data att göra, bl.a. att han använder sig utav "cherry picking" när det gäller vittnesmål, att han tar vittnesmål ur sin kontext, att han misstolkar studier...
Fast är inte det kritikerns uppgift, att samla på sig data som motsäger den officiella storyn? Lite som åklagare vs försvarare?

Citat:
Och om det nu är som Roberts själv säger i debatten, dvs. att han hittade hundratals felaktiga och missledande uttalanden i Gages PowerPoint-presentation på ca 500 sidor, så förstår jag att han inte delar deras intressen. Jag skulle jättegärna vilja läsa en sammanfattning av alla felaktigheter, men jag vet inte om Roberts har gjort någon sådan.
Ja, debatten är ju några år gammal, men det skulle vara intressant att ta del Roberts synpunkter på A&E:s
http://www1.ae911truth.org/en/news-section/41-articles/926-25-points-of-specific-concern-in-the-nist-wtc-reports.html
Citat:
25 Points of Specific Concern in the NIST WTC Reports
Du kanske har koll på om dessa har bemötts av Roberts eller någon likasinnad? NIST rentav?

Citat:
Oh well, det finns tillräckligt att läsa på hans hemsida som jag uppmanar alla intresserade att kika igenom:

https://sites.google.com/site/wtc7lies/home

Edit: Jag glömde bort att det även finns en hemsida som fokuserar just på uttalanden från Gage och AE911Truth:

http://ae911truth.info/wordpress/
Tack för länkarna, ska självklart kolla runt.

Citat:
Även här verkar du vilja försöka bortförklara Gages oärliga argumentationsmetoder som något helt annat, när det i själva verket bara handlar om "cherry picking". Gage vill driva fram att byggnaderna togs ner via kontrollerade demoleringar och hittar därför vittnesmål som kan vinklas till hans fördel. Många av vittnesmålen som han använder kommer just från brandmännen som befann sig på plats, så han har knappast missat deras rapporteringar om WTC7:s ostabila tillstånd flera timmar innan byggnaden faktiskt kollapsade. Det är oärligt gjort att inte nämna så pass viktiga rapporteringar, eftersom man då låtsas som att dessa inte ens existerar.

Har NIST verkligen påstått att det inte finns några vittnen som talar om explosioner? Källa på det, tack.
Har de hört något av alla dessa vittnen? Jag har inte läst rapporten.

Citat:
Källa på det, tack. Han har nämligen sagt att man måste ha haft hundratals ton sprängmedel utplacerade i byggnaderna utöver thermiten. Borde man inte ha funnit rester efter konventionella sprängmedel i så fall, precis som vissa icke-experter hävdar att man funnit rester av thermite?
Hittar inte videon. Återkommer.

Citat:
Ja, rättsläkaren Wallace Miller var närvarande när man grävde upp kvarlevorna från gropen.

Källa: http://www.theage.com.au/articles/2002/09/09/1031115990570.html
En artikel i en okänd tidskrift? Var säger han att gjorde det här i- eller i anslutning till gropen? Han nämner en parkeringsplats?

Var finns de detaljerade forensiska rapporterna från nedslagsplatsen? Var finns den systematiskt nedtecknade datan. Rapporterna från de systematiskt avsökta områdena? Varför finns det ingen samlad rapport från hela UA F93-undersökningen publicerad? Vem hade det övergripandet ansvaret på plats? FBI? Vem hade befälet?

Jag läste någonstans att det var Flygvapnet som hade ansvaret för identifieringen av offren. Både i Pentagon och i Shanksville. Varför? Vilken roll spelade Miller i relation till Flygvapnet?

Finns det någon som har det övergripande ansvaret och i så fall vem?
Citera
2015-04-15, 06:54
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ok, då gör vi så här. Innan du har förklarat varför den officiella teorin som säger att 19 Al Qaeda-medlemmar ingick i en hemlig sammansvärjning för att genomföra terrorattacken 01.09.11, inte var delaktiga i en konspiration att göra så, kommer jag att ignorera dina inlägg.

Jag ser fram emot ditt svar.

Vänligen

Jag tror jag förstår: Du kommer att vägra diskutera trådens ämne fram tills jag fortsätter en offentlig off-topic-diskussion om ett ords definition som skulle rendera i varningar för oss båda. En diskussion som jag redan sagt det jag har att säga i via PM (som du för övrigt OCKSÅ vägrar svarar på numera) och sedermera avslutat eftersom vi uppenbarligen pratar förbi varandra.

Du gör som du vill. Jag tänker iaf fortsätta bemöta dina dumheter, och som genom ett mirakel tror jag faktiskt att antalet konkreta svar kommer förbli konstant.

En mer konspiratoriskt lagd person än mig skulle nästan misstänka att denna vägran beror på att du hamnat i trångmål i diskussionen här. Men så kan det ju inte vara.
Citera
2015-04-15, 08:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
..

Alltså, att framföra sanslösa teorier smutsar ner de mer relevanta, för att uttrycka det kortfattat.
...
Vilka teorier syftar du på när du skriver 'mer relevanta'?
Ifrågasättanden av, och klagomål på de officiella teorierna finns det ju gott om, men alternativa icke motbevisade teorier verkar mer sällsynta.
I mina ögon verkar det oftast handla om att upprepa frågor och skylla på olika syndabockar som man ogillar (vanligtvis av politiska/ideologiska skäl).
Citera
2015-04-15, 09:37
Medlem
Citat:
....Inte ett ord om att regimen fortfarande, i detta nu, aggressivt motarbeter varje försök till öppnandet av en ny och oberoende undersökning av vad som faktiskt hände. ....

Vilka dokumenterade initiativ (som aggressivt motarbetas) till oberoende undersökningar känner du till?

/T
Citera
2015-04-15, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vilka dokumenterade initiativ (som aggressivt motarbetas) till oberoende undersökningar känner du till?

/T
Truth-rörelsen motarbetas mycket aggressivt av Mainstream Media och på sociala medier av organiserade skeptiker. Läs till att börja med den här tråden, om du inte tror mig. Dina mycket ivriga personangrepp på Neils Harrit är väl ett bra exempel, till att börja med?
Citera
2015-04-15, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Truth-rörelsen motarbetas mycket aggressivt av Mainstream Media och på sociala medier av organiserade skeptiker. Läs till att börja med den här tråden, om du inte tror mig. Dina mycket ivriga personangrepp på Neils Harrit är väl ett bra exempel, till att börja med?

Vilka av användarna här är "organiserade skeptiker"?
Citera
2015-04-15, 11:07
Medlem
Citat:

Jag har ju velat informera/diskutera om det (i mitt tycke) intressanta förtalsmål som Harrit har väckt.
Hur du kan få det till "mycket ivriga personangrepp" är lite underligt...

Och jag är fortfarande intresserad av att få veta vilka (motarbetade) initiativ till oberoende undersökningar som du känner till!

/T
Citera
2015-04-15, 11:36
Medlem
Citat:
Truth-rörelsen motarbetas mycket aggressivt av Mainstream Media
Om du byter ut "motarbetats mycket aggressivt" till "ignoreras" kan jag hålla med dig:
Citat:
Truth-rörelsen ignoreras av Mainstream Media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in