2015-04-14, 22:51
  #8209
Medlem
ForumApaches avatar
Ryssarna fortsätter med att understryka sin vidriga natur. Stadsskylten "Debaltseve" har stulits och visas upp i Moskva som krigsbyte!
https://mobile.twitter.com/hashtag/debaltseve
Vilka vidriga grisar! De visar stolt upp sina erövringar de gjort efter brott mot fredsavtal.
Kan man känna annat än förakt?
Kan man tro annat än det värsta?
Kan man någonsin återfå tron på dem?
2015-04-15, 00:00
  #8210
Medlem
Svithjods avatar
Tydligen har Ryssland retat upp Israel genom sina affärer med Iran, nu ryktas det att Israel kan tänka sig sälja militära vapensystem till Ukraina som svar på att Ryssland rustar Israels fiende Iran
kan vi hoppas på lite spikemissiler, drönare och luftvärn till UA i närtid.

Vore härligt se dussintals utbrända ryska stridsvagnar och trupptransportfordon stå på fälten framför Mariupol med kringströdda lik av nedmejade ryska infanterister som dekoration.
2015-04-15, 00:11
  #8211
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Tydligen har Ryssland retat upp Israel genom sina affärer med Iran, nu ryktas det att Israel kan tänka sig sälja militära vapensystem till Ukraina som svar på att Ryssland rustar Israels fiende Iran
kan vi hoppas på lite spikemissiler, drönare och luftvärn till UA i närtid.

Vore härligt se dussintals utbrända ryska stridsvagnar och trupptransportfordon stå på fälten framför Mariupol med kringströdda lik av nedmejade ryska infanterister som dekoration.
Det skulle vara en vändning, då Israel mig veterligen fortsatt leveranserna av drönare till Ryssland trots Rysslands angrepp på Ukraina?
http://www.wired.com/2011/01/will-israel-sell-russia-its-prized-monster-drone/

Innan konflikten var Israel på väg att sälja vapen till Ukraina, drönare mer specifikt:
Citat:
Defense Ministry-approved deal to sell drones to Ukraine was vetoed by a Foreign Ministry special panel amid fears Russia would disapprove, Israel’s Channel 2 reported Monday
The broadcaster said a Ukrainian delegation had visited Israel with a view to acquiring military hardware including drones to use against pro-Russian separatists.
2015-04-15, 01:15
  #8212
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Du har inte lyckats med att producera en enda sanningsenlig mening.
Försöker du slå ett rekord i antalet klumpiga lögner i rad?


Urskillningslösa bombanfall på civila i östra ukraina av UA? Är det inte sant?
2015-04-15, 01:35
  #8213
Medlem
Ny video. Ukrainska soldater besköt Slavyansk från en kulle. De sköt på stora delar av staden. En säger att den vackra staden blir förstörd och det talas om förstörda butiker. Soldaterna var bra packade och deras språk måste censureras kraftigt i videon. Spriten kom från armén. Jag vill påminna om det här, eftersom det finns folk som tror att de så kallade separatisterna besköt/beskjuter sig själva och fortfarande gör det. Andra menar att de gömde/gömmer sig bland civilbefolkningen. Det är alltså deras fel att den ukrainska armén skjuter på civila och armén är oskyldig, menar de. Som jag minns det, så råkade soldaterna på kullen illa ut till slut och det var kanske därför som mobiltelefonen och videon togs som krigsbyte.

[eng subs] UAF artillery positions near Slavyansk, May 2014

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_980058075&feature=i v&src_vid=0ZDMrc-3S4I&v=Y3fLhcCCbak
2015-04-15, 01:47
  #8214
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Ny video. Ukrainska soldater besköt Slavyansk från en kulle. De sköt på stora delar av staden. En säger att den vackra staden blir förstörd och det talas om förstörda butiker. Soldaterna var bra packade och deras språk måste censureras kraftigt i videon. Spriten kom från armén. Jag vill påminna om det här, eftersom det finns folk som tror att de så kallade separatisterna besköt/beskjuter sig själva och fortfarande gör det. Andra menar att de gömde/gömmer sig bland civilbefolkningen. Det är alltså deras fel att den ukrainska armén skjuter på civila och armén är oskyldig, menar de. Som jag minns det, så råkade soldaterna på kullen illa ut till slut och det var kanske därför som mobiltelefonen och videon togs som krigsbyte.

[eng subs] UAF artillery positions near Slavyansk, May 2014

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_980058075&feature=i v&src_vid=0ZDMrc-3S4I&v=Y3fLhcCCbak
De där typerna ligger förmodligen begravda i nån omärkt massgrav nu, precis som 20-30 tusen av deras likasinnade. MIA står det i de ukrainska papperna, så varken frun eller barnen lär få nån ersättning. Tragiskt egentligen. Enligt Strelkov så har den ukrainska befolkning zombiefierats genom flera års mediapropaganda. Satanism kallar han det för. Jag är inte kristen, men ändå så känns det som en passande beskrivning. När juntan tog över skickade de maidanfolket först in i köttkvarnarna. De visste att det var de som kunde göra revolt igen, så de ville göra sig av med dem först.
2015-04-15, 06:14
  #8215
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Urskillningslösa bombanfall på civila i östra ukraina av UA? Är det inte sant?
Nej, det var inte sant för ett år sedan när ni ljög om det och det är fortfarande inte sant. Vi såg sådant i Mariupol dock när ryssarna sköt med Grad mot civila bostadsområden och dödade folk!
http://www.liveleak.com/view?i=cbb_1422130213
Citat:
Putin's "volunteer" army at work, airliners, trucks, women and children, they don't care.

Terrorist scum.
Sådant ni omoget skrattar åt. Folkmord brukar Herz vifta bort med juggeslang, var det inte så?
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De där typerna ligger förmodligen begravda i nån omärkt massgrav nu, precis som 20-30 tusen av deras likasinnade. MIA står det i de ukrainska papperna, så varken frun eller barnen lär få nån ersättning. Tragiskt egentligen. Enligt Strelkov så har den ukrainska befolkning zombiefierats genom flera års mediapropaganda. Satanism kallar han det för. Jag är inte kristen, men ändå så känns det som en passande beskrivning. När juntan tog över skickade de maidanfolket först in i köttkvarnarna. De visste att det var de som kunde göra revolt igen, så de ville göra sig av med dem först.
Nu ska vi tolka vad du pratar om. När Strelkov flydde Slovjansk fann man massgravar runt de ryska terroristernas HQ ja, ryssen "Strelkov" ansvarig. De lär knappast ha gjort befolkningen till zombier genom flera års mediapropaganda som du påstår, du måste prata angående dig själv vad gäller detta och satanism.

Högerextrema fascister som försvarar ryskt folkmord i Ukraina, en serb, en ryss och en SvP:are gick in på en krog... nej vi drar det skämtet i en annan tråd.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-04-15 kl. 06:57.
2015-04-15, 08:17
  #8216
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Tydligen har Ryssland retat upp Israel genom sina affärer med Iran, nu ryktas det att Israel kan tänka sig sälja militära vapensystem till Ukraina som svar på att Ryssland rustar Israels fiende Iran
kan vi hoppas på lite spikemissiler, drönare och luftvärn till UA i närtid.

Vore härligt se dussintals utbrända ryska stridsvagnar och trupptransportfordon stå på fälten framför Mariupol med kringströdda lik av nedmejade ryska infanterister som dekoration.
Det är just drönare och spike som står högst på UA's önskelista. Hoppas det blir av.
Hur som helst, Ukraina äventyret slukar merparten av Rysslands offensiva förmåga och så länge Ryssland är fast i Ukraina så har de ingen egentlig offensiv styrka alls.
http://www.themoscowtimes.com/mobile/opinion/article/russian-army-facing-big-problems-in-ukraine/515636.html

Nu när ryssarna påbörjar offensiven mot Mariupol så får vi återigen läsa och höra om tunga förluster för Ryska arméns terrorstyrkor. I Debaltseve dog kanske ett par tusen terrorryssar. De använder sig fortfarande av Zhukovs taktik dvs fyll bara på med fler män. Inget nytt vad gäller Ryssland.
Natos militära utbildare på plats ger UA en moralisk boost och dessa strategiska proffs ger UA viktiga nya kunskaper. Läs här om Rysslands kommande problem i Ukraina:
http://www.worldaffairsjournal.org/blog/alexander-j-motyl/russian-army-has-huge-problems
Ryssland är idag i och med placeringen av 50-60 000 soldater i Rostov och 10-20 000 inne i Ukraina, väldigt nära sin maximala offensiva styrka.
Vad gäller Rysslands defensiva styrka så har Ukraina äventyret ett direkt samband. Ukraina slukar trupper från central Asien och Kaukasus, vilket blottar Ryssland för islamisternas operationer och lämnar Ryssland plats för dem så har de enorma problem där inom kort:
http://www.interpretermag.com/moscow-readying-a-massive-russian-invasion-of-ukraine-golts-says/
Ryssland har som sagt ingenting bakom dessa spjutspetsstyrkor. Det är därför de uppträder hotfullt med flygvapnet och hotar med kärnvapen. De har i princip ingen kapacitet utöver detta.
2015-04-15, 08:45
  #8217
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Urskillningslösa bombanfall på civila i östra ukraina av UA? Är det inte sant?
Jag skall göra detta mycket enkelt för dig.
Ge mig två (2) oberoende källor (OSCE, FN, HRW, Amnesty eller liknande) som bekräftar påståendet att Ukrainas armé m e d v e t e t och s y s t e m a t i s k t riktar artillerield mot civilbefolkningen. Det är det du påstått flera gånger, ingenting annat.

Det skall framgå utan tvivel från källorna att det handlar om folkmord, anfall mot rent civila mål, beskjutning av flyende civila (precis som ryska armen medvetet och upprepade gånger besköt flyende civila i Debaltseve).

Enstaka händelser som t ex felriktad eld, besvaring av eld riktad från områden med mänskliga sköldar eller falska anklagelser (bussattacken) godtages icke.
2015-04-15, 08:45
  #8218
Medlem
Svithjods avatar
Här kan vi se effekterna av användandet av UAV vid spaning och eldledning.

https://www.youtube.com/watch?v=MkBLemvCbOw
2015-04-15, 08:47
  #8219
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det skulle vara en vändning, då Israel mig veterligen fortsatt leveranserna av drönare till Ryssland trots Rysslands angrepp på Ukraina?
http://www.wired.com/2011/01/will-israel-sell-russia-its-prized-monster-drone/

Innan konflikten var Israel på väg att sälja vapen till Ukraina, drönare mer specifikt:
Iran är ett känsligt ämne för Israel och det kan bara vara ett löst rykte men Israel är kända för att göra lite som de vill.
2015-04-15, 09:02
  #8220
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Hehehee..! 20-30 000?
Strelkovs uttalande..? Är han en psykolog? Hahaha!!!
Satanism? Ja, jävlar... Psykotiska ryssar säger vad som helst och lika psykotiska rysstroll sväljer det lika enkelt som den hungriga vårgäddan tar vilket drag som helst.
Både off och on topic:
När en ryss tex säger att någon annan är zombifierad av mediapropaganda så kallas det av psykologer för projektering.
När ryssen mördar men gråter över att någon annan mördat kallar psykologer detta för en parallell process.
Kolla upp dessa. Hela ryska folket är som ett psykskadat kollektiv.
Drygt 2000 enligt UA´s egna siffror.

http://www.kyivpost.com/content/ukraine/at-least-2053-soldiers-killed-in-russias-war-against-ukraine-385834.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in