2015-04-14, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Vad menar du?
Jag skrev det där om att du blev programmerad att inte svara
Hon skrev att det nog var för det bästa för någon annans skull att du inte svarade
Jag skrev "men vad om vi skapade något för det bästa för alla genom konversationen där han inte svarade?"
Hon skrev "nä men det bästa för somliga vore att göra skada"
Jag skrev "nä mellan genom den konversationen som vi aldrig hade för att han inte svarade, så lyckades vi komma på hur man eliminerar behovet av att göra skada"
Och det där är den bästa förklaringen jag kan ge såhär dags men du är ju skärpt så du lär ju hänga med... Eller inte men jag tar det imorgon annars.. kanske. God natt, ankan
Citera
2015-04-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
Jag skrev det där om att du blev programmerad att inte svara
Hon skrev att det nog var för det bästa för någon annans skull att du inte svarade
Jag skrev "men vad om vi skapade något för det bästa för alla genom konversationen där han inte svarade?"
Hon skrev "nä men det bästa för somliga vore att göra skada"
Jag skrev "nä mellan genom den konversationen som vi aldrig hade för att han inte svarade, så lyckades vi komma på hur man eliminerar behovet av att göra skada"
Och det där är den bästa förklaringen jag kan ge såhär dags men du är ju skärpt så du lär ju hänga med... Eller inte men jag tar det imorgon annars.. kanske. God natt, ankan

Jag hänger faktiskt inte med alls!
Citera
2015-04-14, 22:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Du tog på dig offerkoftan.
Citera
2015-04-14, 22:58
Bannlyst
Citat:

Jag tror att Milford.Cubicle förväxlar pessimism med skadeglädje eller något åt det hållet, och att Timewave-Zero förklarade att ni står över sådan tarvlighet. Eller så är det jag som har missförstått, kanske...
Citera
2015-04-14, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle

Jag har aldrig sett honom ta på sig någon offerkofta alls, faktiskt.
Citera
2015-04-14, 23:16
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag tror att Milford.Cubicle förväxlar pessimism med skadeglädje eller något åt det hållet, och att Timewave-Zero förklarade att ni står över sådan tarvlighet. Eller så är det jag som har missförstått, kanske...
Nä försökte bara provocera lite.
Citera
2015-04-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Jag förstår bara meningar som kan brytas ned till satslogik.
Citera
2015-04-14, 23:28
Bannlyst
Citat:
Jag förstår bara meningar som kan brytas ned till satslogik.

Jag är faktiskt rätt kass på formallogik, men en av mina språkprofessorer sa att logik inte är särskilt användbar - det hade han ju faktiskt rätt i.
Citera
2015-04-14, 23:36
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Koftor är varma och sköna.
Citera
2015-04-14, 23:38
Medlem
VonSchwarzwalds avatar
Fri vilja och determinism är metafysik och kan således varken bevisas eller motbevisas. Det var ju därför som filosofen Aldred Ayer kallade metafysik för meningslöst dravel, vilket givetvis är bullshit då allting i någon mån bygger på metafysiska antaganden.

Det gå inte att motbevisa att orsak-verkan inte är någonting mer än en illusion skapad av hjärnan. Verkligheten skulle kunna vara helt diskontinuerlig utan orsak eller mening, men då vi kräver ordning så måste vi skapa det där ingen ordning egentligen finns (eller behöver finnas).

Fri vilja fungerar alldeles utmärkt som vardaglig metafor för att göra världen lite mer begriplig och roligare. Det behöver inte vara mer än så.
Citera
2015-04-14, 23:41
Medlem
VonSchwarzwalds avatar
Då fri vilja är ett axiom så finns det ju faktiskt en fri vilja.
Citera
2015-04-15, 00:18
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonSchwarzwald
Då fri vilja är ett axiom så finns det ju faktiskt en fri vilja.

Vad menar du då?

Tagit i från Wiki Axiomen är helt enkelt de satser vilka man kommit överens om att använda som grund.

Behöver alltså inte vara en sanning eller logiskt för den delen.
Senast redigerad av Bertil85 2015-04-15 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in