Citat:
Ursprungligen postat av
anonym94
Jag är cirka 175 jag också, men har inget måttband så vet ej bröstmåttet. Är dock inte tjock eller biffig, utan ganska normal om det hjälper. Kan säga vad jag har för storlekar så du kan jämföra.
Stone Island - L
C.P Compny - 52(L)
Henri Lloyd - M
Barbour - M
Nemen - M
Fjällräven - M
Ok tack. Jag har :
Henri Lloyd -small
SI - medium (jacka och t-shirts) och small (tröjor) ..tror jag har small på tröjorna iaf..
Barbour -small (oljerock)
Fjällräven greenland -small.
cp eller Nemen har jag inget av än.
men funderar på en "SOCA jacket" från Henri Lloyd eller en vanlig windbreaker från kanske Ralph Lauren ist, för den här CP jackan är bra dyr, men om jag skulle köpa samma storlek som en SI, då tror du alltså att den kommer att gå ner en bit på baken?
För ska den sitta som killen på bilden har den, så ser de fördjävligt ut, iaf för dryga fem lök...
Men jag vill juh inte köpa nånting som ser ut att vara FÖR stort heller, då ser det juh nästan ännu värre ut.
Det är svårt det här. Jag får juh både en HL och en RL jacka gör ca 4k, ist för denna cp jacka.
eftersom jag ska köpa rocken för "finare" tillfällen, så vill jag ha nån till "vardagsjacka" ( man lär juh hq flera!) men som sagt, osäker på storleken. Skulle du kunna posta en bild på dig i din jacka, gärna tillsammans med midjemått och bröstmått (när du hittat ett måttband)?? Det skulle underlätta nåt otroligt.
mvh Roffe