2015-04-13, 14:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Lite roligt att se vilka kändisar som bär SI. Tänkte skriva de jag vet har burit SI och fastnat på bild, fyll gärna på med fler som jag inte vet.

Adam Alsing
Darin (som någon nämnde tidigare)
Måns Zelmerlöw
Jason Statham
Steven Spielberg
Drake
Wayne Rooney
Pep Guardiola
Luis Enrique (Barcas tränare)
Liam Gallagher
Tito Vilanova (barcas förra tränare, RIP, verkar som att är man barcatränare så dressar man SI) dock tar dom bort patcherna ibland.

Sen en del brittiska skådespelare, som varit med i gangster/huliganfilmer har man även sett privata bilder på där de har SI och dylika kläder på sig, Danny Dyer te.x
Citera
2015-04-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Tror du har mer lycka någon annan stans. Det är väl mest vissa skor Casualstilen har gemensamt med streetwear ā la Caliroots.

Stämmer. Även om jag tycker den såkallade "streetwear" stilen på senare år har dragit sig mer mot mainstream med casual inslag.

Någon som har storlekstips angående Fred Perry pikeer(de klassiska)? Är 190 cm och runt 83 kg. Ska jag köra på Large?

Mvh Johan
Citera
2015-04-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffePersson
Jag är 175cm och är 90cm runt bröstet, hur ser det ut för din del, anonym94?

Jag är cirka 175 jag också, men har inget måttband så vet ej bröstmåttet. Är dock inte tjock eller biffig, utan ganska normal om det hjälper. Kan säga vad jag har för storlekar så du kan jämföra.

Stone Island - L
C.P Compny - 52(L)
Henri Lloyd - M
Barbour - M
Nemen - M
Fjällräven - M
Senast redigerad av anonym94 2015-04-13 kl. 17:55. Anledning: edit
Citera
2015-04-13, 21:34
Medlem
RoffePerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Jag är cirka 175 jag också, men har inget måttband så vet ej bröstmåttet. Är dock inte tjock eller biffig, utan ganska normal om det hjälper. Kan säga vad jag har för storlekar så du kan jämföra.

Stone Island - L
C.P Compny - 52(L)
Henri Lloyd - M
Barbour - M
Nemen - M
Fjällräven - M

Ok tack. Jag har :
Henri Lloyd -small
SI - medium (jacka och t-shirts) och small (tröjor) ..tror jag har small på tröjorna iaf..
Barbour -small (oljerock)
Fjällräven greenland -small.

cp eller Nemen har jag inget av än.
men funderar på en "SOCA jacket" från Henri Lloyd eller en vanlig windbreaker från kanske Ralph Lauren ist, för den här CP jackan är bra dyr, men om jag skulle köpa samma storlek som en SI, då tror du alltså att den kommer att gå ner en bit på baken?
För ska den sitta som killen på bilden har den, så ser de fördjävligt ut, iaf för dryga fem lök...

Men jag vill juh inte köpa nånting som ser ut att vara FÖR stort heller, då ser det juh nästan ännu värre ut.

Det är svårt det här. Jag får juh både en HL och en RL jacka gör ca 4k, ist för denna cp jacka.
eftersom jag ska köpa rocken för "finare" tillfällen, så vill jag ha nån till "vardagsjacka" ( man lär juh hq flera!) men som sagt, osäker på storleken. Skulle du kunna posta en bild på dig i din jacka, gärna tillsammans med midjemått och bröstmått (när du hittat ett måttband)?? Det skulle underlätta nåt otroligt.

mvh Roffe
Citera
2015-04-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffePersson
Ok tack. Jag har :
Henri Lloyd -small
SI - medium (jacka och t-shirts) och small (tröjor) ..tror jag har small på tröjorna iaf..
Barbour -small (oljerock)
Fjällräven greenland -small.

cp eller Nemen har jag inget av än.
men funderar på en "SOCA jacket" från Henri Lloyd eller en vanlig windbreaker från kanske Ralph Lauren ist, för den här CP jackan är bra dyr, men om jag skulle köpa samma storlek som en SI, då tror du alltså att den kommer att gå ner en bit på baken?
För ska den sitta som killen på bilden har den, så ser de fördjävligt ut, iaf för dryga fem lök...

Men jag vill juh inte köpa nånting som ser ut att vara FÖR stort heller, då ser det juh nästan ännu värre ut.

Det är svårt det här. Jag får juh både en HL och en RL jacka gör ca 4k, ist för denna cp jacka.
eftersom jag ska köpa rocken för "finare" tillfällen, så vill jag ha nån till "vardagsjacka" ( man lär juh hq flera!) men som sagt, osäker på storleken. Skulle du kunna posta en bild på dig i din jacka, gärna tillsammans med midjemått och bröstmått (när du hittat ett måttband)?? Det skulle underlätta nåt otroligt.

mvh Roffe

Alltså det är jävligt svårt att säga vad du bör ha för storlek. Jackan sitter inte lika tajt på mig men inte för löst heller. Den är lite längre på mig för jag är kort men den är ju inte jättelång så att säga. Har du nära till tex Göteborg så kan du gå in på NK och testa en C.P jacka så ser du vilken storlek du behöver. Du skulle ju också kunna beställa en storlek och sedan returnera om det vill sig illa. Jag returnerade en tröja till England för ett tag sedan och det gick hur smidigt som helst. Men är du sugen på en längre jacka så är ju inte den modellen jag har för dig liksom.
Citera
2015-04-14, 00:36
Medlem
Någon med lite info om Fabios projekt http://www.plurimus.it? Blir det något liknande NemeN eller tar han en annan riktning?
Citera
2015-04-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Ni har sett att Fabio (Nemen) har ett nytt projekt pågång?
http://www.plurimus.it/

"Hello all, my new project, Plurimus, will be online in a few days.
Plurimus is an ancient latin word which means "Many from One".
With Plurimus, the focus will be on creating technical outerwear, of military inspiration, while experimenting with the concept of modularity.
Infact, the concept behind Plurimus is the one to develop "sets" instead of developing collections. All garments will be made in Italy in small numbers.
Each set will include a central garment (Jacket) and complimentary parts that can be worn (and purchased) separetely from the central garment.
The first limited edition set will be NO_S01 and it will be available for pre-order in a few days at http://www.plurimus.it
In the while, everyone interested in the project can register to the mailing list in order to be notified as soon as the website goes live.
Thank You
Fabio"

Såg inlägget nu.
Citera
2015-04-14, 07:49
Medlem
Halvarkatts avatar
Har en fråga. Varför är kläderna väldigt små och tajta? Kan ju tänka mig att dom som slåss inte är små grabbar utan storlek större. Läser här att många tar en stl till på stone t.ex
Citera
2015-04-14, 08:01
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Lite roligt att se vilka kändisar som bär SI. Tänkte skriva de jag vet har burit SI och fastnat på bild, fyll gärna på med fler som jag inte vet.

Adam Alsing
Darin (som någon nämnde tidigare)
Måns Zelmerlöw
Jason Statham
Steven Spielberg
Drake
Wayne Rooney
Pep Guardiola
Luis Enrique (Barcas tränare)
Liam Gallagher

Dortmunds tränare Jürgen Klopp brukar ofta bära SI

Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt
Har en fråga. Varför är kläderna väldigt små och tajta? Kan ju tänka mig att dom som slåss inte är små grabbar utan storlek större. Läser här att många tar en stl till på stone t.ex

För att kläderna är designade utav italienare vilka vars kroppar är kända att vara en aning mindre än oss andra européer
Citera
2015-04-14, 10:53
Medlem
Första modellen "Samoa" från Adidas Island Series släpps nu den 18:e April. Vad tycker ni om modellen. Tror ni det blir stor hype kring den och svår att få tag på? Någon som absolut tänker köpa?

http://www.endclothing.co.uk/blog/adidas-originals-island-series-an-archipelago-of-classic-styles-for-spring/
Citera
2015-04-14, 15:57
Medlem
Ångrar fan lite att man inte slog till på denna när den fanns på terrace.

http://iconosquare.com/p/815823719762394337_366259510

Brukar dom släppa liknande vid varje kollektion? Kragen var riktigt fräck...
Citera
2015-04-14, 18:35
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Ångrar fan lite att man inte slog till på denna när den fanns på terrace.

http://iconosquare.com/p/815823719762394337_366259510

Brukar dom släppa liknande vid varje kollektion? Kragen var riktigt fräck...
Ser den poppa upp i Facebookgrupper för 230 pund. Borde att få tag på om du bara letar lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in