2015-04-12, 16:30
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det är helt sinnessjukt vad många som har börjat gå runt i SI-kläder. I Stockholm tycker jag man ser minst fyra - fem pers om dagen, varav många inte en dag under 16.

Till och med Sigge Eklund har en SI-jacka i det senaste avsnittet av Babel. Varifrån kommer hajpen?
Folk vill väl framstå som farliga kanske, eller för att det rent av är snyggt
Citera
2015-04-12, 17:22
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Folk vill väl framstå som farliga kanske, eller för att det rent av är snyggt

Visst är det snyggt, men det befogar inte superhajpen. SI har ju varit snyggt länge, så varför har man inte sett det tidigare?
Citera
2015-04-12, 17:54
Medlem
Citat:
Visst är det snyggt, men det befogar inte superhajpen. SI har ju varit snyggt länge, så varför har man inte sett det tidigare?
Större utbud, lättare att få tag på IOM. E-handel samt budgetplaggen skulle jag påstå.

Det är sällan dessa bär de dyrare knits eller jackorna, utan de tunna sportdunen eller crewnecks alltsomoftast.
Citera
2015-04-12, 18:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Större utbud, lättare att få tag på IOM. E-handel samt budgetplaggen skulle jag påstå.

Det är sällan dessa bär de dyrare knits eller jackorna, utan de tunna sportdunen eller crewnecks alltsomoftast.
Rätt smart, det är få jackor som är värda 8-10k.
Citera
2015-04-12, 19:18
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Det är helt sinnessjukt vad många som har börjat gå runt i SI-kläder. I Stockholm tycker jag man ser minst fyra - fem pers om dagen, varav många inte en dag under 16.

Till och med Sigge Eklund har en SI-jacka i det senaste avsnittet av Babel. Varifrån kommer hajpen?

Såg någon bild på Rihanna men någon svart hiphop artist/producent som bar SI. Var lite överraskande. Det senaste samarbetet med Supreme oroar lite också..
Citera
2015-04-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Såg någon bild på Rihanna men någon svart hiphop artist/producent som bar SI. Var lite överraskande. Det senaste samarbetet med Supreme oroar lite också..

Rihanna har varit ihop med en modell för Stone Island, kan det vara vad du tänker på?

Fler och fler känner till SI och vet att det allt som oftast är dyrt, så det kan ha blivit något att flasha med? Adam Alsing körde SI shadow project eller ghost piece i Sveriges värsta bilförare en gång.

Till och med Darin har kört SI!
Senast redigerad av vivalaboeg 2015-04-12 kl. 20:25.
Citera
2015-04-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Rätt smart, det är få jackor som är värda 8-10k.
För att tjäna stålers, kanske. Urvattna varumärket? Kanske. Svårt att säga vart det tar SIs status och framtida försäljning. Bryr mig inte nämnvärt ändå, så länge de fortsätter släppa feta grejer kommer jag vara intresserad.

Sant, men det är ju special jackorna som går för det. Normala SI är ju omkring 5-6" för vinterjacka och 3-4" vår.
Citera
2015-04-12, 21:47
Medlem
SYSTEMexes avatar
Kommer bli intressant se ifall SI blir mainsteam och ifall casualmodet kanske tar en ny turn men nya märken och looks
Citera
2015-04-13, 01:00
Medlem
RoffePerssons avatar
Shit, den var verkligen mkt, mkt kortare den jackan, än jag hade föreställt mig..
Fick juh en betydligt mkt bättre helhetsbild på de länkade bilderna med "nya färger".

Alltså jackan är juh fortfarande hiskeligt stilig, men nu vet jag inte om jag tkr den är värd dryga 5k längre.
Jag hade nog velat ha åtminstone en dm till på längden.

Är det nån som vet nån modell jag kan kika efter, jag gillar stilen med de stora "pösiga" fickorna, men hade som sagt velat ha en liiite längre modell. Jag har en SI jacka som är snäppet längre än den här, som dessutom liknar den litegrann, dock ingen luva. Och ska jag köpa en till kort jacka så blir de nog nån enkel , svart alt marin modell från Henri Lloyd.

De gör fina jackor i bra kvalitet och till ett överkomligt pris. Iaf deras korta modeller, flera av dem, tkr jag är fina.

Men nu kom jag från fokus här, jag söker alltså en lite längre jacka än den som diskuterats, den var nästan "löjligt kort".
Det är en vår/sommar/höst-jacka det handlar om. Och den borde iaf gå ner på baken en liten bit, eller kanske tom nedanför baken, samt ha dessa större, lite "pösiga" fickor och luva.

Jag kan även tänka mig att köpa begagnat, sålänge det är helt och rent, samt att äkthetsintyg finns

nån som känner till nåt forum eller sida där man oftare ser t ex CP kläder till salu, det är lite skralt på blocket.

Eller så kanske nån i tråden har, eller känner nån som har en jacka till salu, som skulle kunna passa mina önskemål?

mvh Roffe.
Citera
2015-04-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffePersson
Shit, den var verkligen mkt, mkt kortare den jackan, än jag hade föreställt mig..
Fick juh en betydligt mkt bättre helhetsbild på de länkade bilderna med "nya färger".

Alltså jackan är juh fortfarande hiskeligt stilig, men nu vet jag inte om jag tkr den är värd dryga 5k längre.
Jag hade nog velat ha åtminstone en dm till på längden.

Är det nån som vet nån modell jag kan kika efter, jag gillar stilen med de stora "pösiga" fickorna, men hade som sagt velat ha en liiite längre modell. Jag har en SI jacka som är snäppet längre än den här, som dessutom liknar den litegrann, dock ingen luva. Och ska jag köpa en till kort jacka så blir de nog nån enkel , svart alt marin modell från Henri Lloyd.

De gör fina jackor i bra kvalitet och till ett överkomligt pris. Iaf deras korta modeller, flera av dem, tkr jag är fina.

Men nu kom jag från fokus här, jag söker alltså en lite längre jacka än den som diskuterats, den var nästan "löjligt kort".
Det är en vår/sommar/höst-jacka det handlar om. Och den borde iaf gå ner på baken en liten bit, eller kanske tom nedanför baken, samt ha dessa större, lite "pösiga" fickor och luva.

Jag kan även tänka mig att köpa begagnat, sålänge det är helt och rent, samt att äkthetsintyg finns

nån som känner till nåt forum eller sida där man oftare ser t ex CP kläder till salu, det är lite skralt på blocket.

Eller så kanske nån i tråden har, eller känner nån som har en jacka till salu, som skulle kunna passa mina önskemål?

mvh Roffe.

Dock så måste jag säga att han har en för liten storlek på sig imo. På storleksinformationen på end står det ''Model is 6'1" with a 38" chest and wears size Medium''.

Jag är kortare än vad han är och har storlek Large, vilket säger en del. Tycker i regel att modellen på end har för små storlekar på sig, och gör inte plaggen snygga.
Citera
2015-04-13, 10:35
Medlem
RoffePerssons avatar
Jag är 175cm och är 90cm runt bröstet, hur ser det ut för din del, anonym94?
Citera
2015-04-13, 13:23
Medlem
Lite roligt att se vilka kändisar som bär SI. Tänkte skriva de jag vet har burit SI och fastnat på bild, fyll gärna på med fler som jag inte vet.

Adam Alsing
Darin (som någon nämnde tidigare)
Måns Zelmerlöw
Jason Statham
Steven Spielberg
Drake
Wayne Rooney
Pep Guardiola
Luis Enrique (Barcas tränare)
Liam Gallagher
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera