Shit, den var verkligen mkt, mkt kortare den jackan, än jag hade föreställt mig..
Fick juh en betydligt mkt bättre helhetsbild på de länkade bilderna med "nya färger".
Alltså jackan är juh fortfarande hiskeligt stilig, men nu vet jag inte om jag tkr den är värd dryga 5k längre.
Jag hade nog velat ha åtminstone en dm till på längden.
Är det nån som vet nån modell jag kan kika efter, jag gillar stilen med de stora "pösiga" fickorna, men hade som sagt velat ha en liiite längre modell. Jag har en SI jacka som är snäppet längre än den här, som dessutom liknar den litegrann, dock ingen luva. Och ska jag köpa en till kort jacka så blir de nog nån enkel , svart alt marin modell från Henri Lloyd.
De gör fina jackor i bra kvalitet och till ett överkomligt pris. Iaf deras korta modeller, flera av dem, tkr jag är fina.
Men nu kom jag från fokus här, jag söker alltså en lite längre jacka än den som diskuterats, den var nästan "löjligt kort".
Det är en vår/sommar/höst-jacka det handlar om. Och den borde iaf gå ner på baken en liten bit, eller kanske tom nedanför baken, samt ha dessa större, lite "pösiga" fickor och luva.
Jag kan även tänka mig att köpa begagnat, sålänge det är helt och rent, samt att äkthetsintyg finns
nån som känner till nåt forum eller sida där man oftare ser t ex CP kläder till salu, det är lite skralt på blocket.
Eller så kanske nån i tråden har, eller känner nån som har en jacka till salu, som skulle kunna passa mina önskemål?
mvh Roffe.