2015-04-12, 19:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Rednecks á la 'Sista färden'. Banjospelare. Dalarna är Sveriges Alabama.
Citera
2015-04-12, 19:54
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Å där kom den ja....
Citera
2015-04-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Å där kom den ja....

Måste isåfall vara närbesläktade med Värmlänningarna , värre rednecks finns inte.....skulle vara i Skellefteå då?

Leksand var folkliga och ärliga förr så folk gillade dem.
Numer är de ju hela sveriges "dokusåpalag" , äffärer , skulder och ständigt sparkande av folk.
Citera
2015-04-13, 13:19
Medlem
Sedan är väl svensk idrott ganska unik på så sätt att många lag från landsbygden och småstäderna ganska enkelt kan hänga i toppdivisionerna i flera år. Finns säkert sådana lag i flera länder, men just Sverige verkar krylla av dem och Leksands IF var på 1960- och 70-talen en tydlig symbol för landsorten som utmanade storstaden.
Citera
2015-04-13, 16:59
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Måste isåfall vara närbesläktade med Värmlänningarna , värre rednecks finns inte.....skulle vara i Skellefteå då?

Numer är de ju hela sveriges "dokusåpalag" , äffärer , skulder och ständigt sparkande av folk.

Allt stämmer både förr och hur du beskriver det Nu
Citera
2015-04-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten

Dokusåpor står MIF för. Rednecks,sexfingrade inavel står Ångermanland, Medelpad,Västerbotten och Norrbotten för.
Citera
2015-04-14, 12:32
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Känns skumt att Färjestad har fans på andra ställen än just i deras håla som kallas Kalstad.
Troligtvis ger Facebook en felaktig bild över hur fansen är spridda över Sverige.
enligt mina källor -där man räknar hur så kallade PPV-matcher köps- är Luleå fansens favorit sett till hela Sverige. Även Leksand är bland dom bästa enligt den statistiken.
Facebook baaah, vilken dynga.
Att Färjestad har så mycket fans runt om i landet är väl knappast skumt? De har varit dominanta senaste 20 åren och vinnande lag lockar till sig fans så är det bara. Gissar att det även är därför Brynäs, DIF och Leksand har många fans. De vann allt för 50 år sedan.

Så den gemensamma nämnaren för populära lag är att de alla vunnit mycket
Citera
2015-04-14, 14:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Gissar att det även är därför Brynäs, DIF och Leksand har många fans. De vann allt för 50 år sedan.

Så den gemensamma nämnaren för populära lag är att de alla vunnit mycket

Med undantag för 1965 (Västra Frölunda) vann Brynäs, DIF och Leksand alla svenska mästerskap från 1958 till 1977.

Djurgården är väl inte så populära utanför 08-området. Brynäs vann nog inte heller så många fans under sitt segertåg på 60-talet eftersom de upplevdes som en värvarklubb. Leksand fick däremot många anhängare när de bröt Brynäs dominans 1969.
Citera
2015-04-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Känns skumt att Färjestad har fans på andra ställen än just i deras håla som kallas Kalstad.
Troligtvis ger Facebook en felaktig bild över hur fansen är spridda över Sverige.
enligt mina källor -där man räknar hur så kallade PPV-matcher köps- är Luleå fansens favorit sett till hela Sverige. Även Leksand är bland dom bästa enligt den statistiken.
Facebook baaah, vilken dynga.

Är det inte jobbigt för dig att ha sådant avund mot Färjestad?
Färjestad är en förening som har titlar. Ett lag som vinner drar också till sig ett intresse.

Att Leksand är stora har säkert med att man vann några sm guld på 70 talet. Dessutom tror jag dom var duktiga på att marknadsföra sig tidigt.

Inte konstigt att Luleå är störst på ppv. Ni bor i obyggden med inavel och har inte förstånd att följa med ert lag på bortamatcher
Citera
2015-04-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
HÄR har du iallafall publiksnitt för SHL/Elitserien sedan 06/07. Jag har valt att sortera efter bortasnitt som du efterfrågar.
LIF har varit klar etta de två senaste säsongerna man spelat i SHL. Näst högst 14/15 var BIF, 13/14 SAIK. Ja du kan läsa själv.
Enligt ditt resonemang skulle även Gnaget vara populärt, snarare är/var det så att många vill se dem besegrade. Högt bortasnitt kan lika gärna visa att laget berör, snarare än att de är omtyckta på bortaplan.
Citera
2015-04-22, 23:34
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Enligt ditt resonemang skulle även Gnaget vara populärt, snarare är/var det så att många vill se dem besegrade. Högt bortasnitt kan lika gärna visa att laget berör, snarare än att de är omtyckta på bortaplan.

Vilket resonemang? Jag resonerade inte, jag presenterade fakta. Hur folk väljer att tolka siffrorna bryr jag mig mindre om.

EDIT:
Såg nu att det var du som efterfrågade siffror. Jag besvarade samtliga dina frågor i det inlägget.
Senast redigerad av wema 2015-04-22 kl. 23:37.
Citera
2015-04-23, 19:04
Medlem
Pickmylussys avatar
Min halvbrorsa var bajare... Och höll på leksand.
Detta var typ 15 år sen.

Numera djurgårdare.
Säger väl allt om dessa "supportrar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in