Avsnitt 13 - Cimaron - ute nu!
Veckans avsnitt skulle egentligen handlat om Kapiton, hans företag, och hans tråd om hur han kände sig förföljd. Hade det nästan färdigt, men så upptäckte jag att han sorgligt nog gick bort tidigare i år. Då kändes det inte OK att släppa ett avsnitt om det hela, så det ligger nu på is.
Som tur är så erbjöd sig Cimaron direkt att ställa upp på en intervju när han hörde att veckans avsnitt blev slopat, så även om det blev hastigt sammansatt så kan ni som vill nu lyssna på intervjun på de vanliga ställena (
soundcloud,
itunes,
webbsidan). Vi snackar bland annat om hans erfarenhet med droger, hur det är att sitta inne, och debatterar lite löst kring ras- och kulturblandning.
Citat:
Ursprungligen postat av
captengrogg
Skulle vara nice om du gjorde ett schema på typ 3 veckor åt gången när avsnitten kommer ut och lite vad de handlar om. när kommer nästa ut?
Från början var det tänkt at var 4e avsnitt skulle vara ett "större" mer grävande avsnitt, typ det om Hellesö, och kortare intervjuet etc därimellan. Det har dock visat sig vara svårt att förhålla sig till sådant schema som ensamaktör (även om många hjälper till på sina håll). Just nu börjar jag i stort sett nästa avsnitt så fort jag gett ut ett, och även om jag mer eller mindre vet vad som ska släppas över de närmsta veckorna är det svårt att hålla sig till det. Ofta hoppar folk av, ibland visar det sig att idén inte funkar.. Ja, lite allt möjligt kan hända.
Har dock börjat jobba på att försöka bygga upp mer än ett avsnitt åt gången och sakta men säkert få fram en katalog av färdiga avsnitt. Är inte där ännu, men lyckas jag så ska jag med tiden fixa ett release-schema.
Citat:
Ursprungligen postat av
captengrogg
Tycker tvärtom de som postar där är några av de mest aktiva på detta forum, samt man har bra koll på varandra inom laidback och evighetsdiskussioner.
Man skapar vänskapsband och man kan gå lite bananas. Tycker det är det skönaste delforumet på detta forum och det förtjänar att diskuteras och utvärderas eftersom det är en stor del av flashback och många giganter inom forumet spenderar mkt tid där.
Även många intressanta och roliga trådar som finns där
Hmm, det skulle kunna vara intressant att prata med ett par av användarna som snackar flitigt där inne och gärna några som känner att de byggt upp lite av en relation till varandra. Förslag på det välkomnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Njoord
Intressant pod. Hade velat höra mer berättande utav stora händelser som t.ex. kattmördaren. Terje Hellsö avsnittet var väldigt bra!
Jobbar på det! Har ett liknande på gång.. Ska kika på andra att börja jobba på också! Länkar är hjärtligt välkomna med förslagen, eftersom jag då kan hoppa rakt på att bygga manus.

Om ni har tid! Tack för förslaget förresten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gloria.Romana
Trevlig idé detta. Har nu lyssnat på tre program på raken, två intervjuer med mods och ett om en tråd i spökforumet. Kul att höra hur moderatorerna låter på riktigt, blev lite förvånad över BFC då jag hade föreställt mig honom som en mer tuff och hård personlighet.
Det finns ju hur mycket uppslag som helst att göra program kring då Flashback är en guldgruva av information.
Ser gärna mer uppläsning utav trådar, du behöver dock inte dramatisera rösterna eller lägga på ljudeffekter enligt mig - det blir bara sämre då.
Mycket bra initiativ utav dig det här!
BFC är en nalle.

Tack för orden, ska hålla din feedback i åtanke också. Angående att ha BFC som lite sidekick så är jag helt öppen för det, men det funkar inte helt i alla avsnitt. Skulle kanske kunna köra att han får "tycka till" lite i sluten på poddarna om något, om han är intresserad. Värt att fundera på isf. Han är ju poppis bland lyssnarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
direktörn
Det hade varit roligt att höra Flygarn och Lyftarns tankar om bilden så här sju år efteråt. Fast det kanske blir svårt.
Ska kika på detta!