2015-04-12, 11:54
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Haha ni hade ganska fin kemi.
Mysigt avsnitt.

Hehe, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Roligt avsnitt småflummigt men intressant. Humbug en av de skönaste moderatorerna.

Haha ja vi var lite flummiga båda två, men det blev iaf lite annorlunda och hoppas det funkade för er som lyssnar. Är alltid lite orolig att jag skrattar för mycket också, och var ju väldigt fnittrig under just denna intervjun. Ni får säga till om det stör för mycket så ska jag börja använda "hostknappen" om jag kan

Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara.
Har lyssnat på avsnittet med Humbug, bra insats av Humbug.

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
RIP Sebastian

Ja usch! Jag hade redan gjort färdigt nästan hela avsnittet, som skulle komma ut denna veckan, men när jag sökte lite på google så såg jag att grabben gick bort tidigare i år. Riktigt trist att höra, och naturligtvis ställer jag in avsnittet. Det känns lite osmakligt att ge ut det så nära inpå hans bortgång, men kanske kommer det om ett par år - förutsatt att folk fortfarande orkar lyssna på mig.

Veckans avsnitt blir därför lite hastigt sammansatt. Det kommer bli en intervju med en användare som direkt erbjöd sig att bli intervjuad när jag berättade att jag satt i skiten, och kanske några andra korta klipp jag har spelat in. Veckan därpå (den 22a) siktar jag på ett icke intervju-baserat avsnitt, för lite omväxling, och förmodligen även följande vecka.
Citera
2015-04-12, 20:17
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Trevlig idé detta. Har nu lyssnat på tre program på raken, två intervjuer med mods och ett om en tråd i spökforumet. Kul att höra hur moderatorerna låter på riktigt, blev lite förvånad över BFC då jag hade föreställt mig honom som en mer tuff och hård personlighet.

Det finns ju hur mycket uppslag som helst att göra program kring då Flashback är en guldgruva av information.

Ser gärna mer uppläsning utav trådar, du behöver dock inte dramatisera rösterna eller lägga på ljudeffekter enligt mig - det blir bara sämre då.

Mycket bra initiativ utav dig det här!
Citera
2015-04-12, 20:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Trevlig idé detta. Har nu lyssnat på tre program på raken, två intervjuer med mods och ett om en tråd i spökforumet. Kul att höra hur moderatorerna låter på riktigt, blev lite förvånad över BFC då jag hade föreställt mig honom som en mer tuff och hård personlighet.
Eftersom jag är människa har jag ju ett fullgott spektrum av känslor och beteende jag kan använda mig av. Har jag svarat på samma sak tusen gånger så tenderar man att antingen vara otrevlig eller bara torr. Men visst, intervjun är ju närmare den "sanna" BFC än vad man gärna kan tro när man läser här på forumet, det får jag gå med på.
Citera
2015-04-12, 21:12
Bannlyst
Intressant pod. Hade velat höra mer berättande utav stora händelser som t.ex. kattmördaren. Terje Hellsö avsnittet var väldigt bra!
Citera
2015-04-12, 21:20
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njoord
Intressant pod. Hade velat höra mer berättande utav stora händelser som t.ex. kattmördaren. Terje Hellsö avsnittet var väldigt bra!
Ja, det var ju faktiskt Flashback som fick fast båda kattmördarna. Joel Ander avslöjade sig via Flashback och den andre, J.Hansson, blev spårad av en flashbackgrupp. Just nu finns en grupp som heter nostrack som spårar en tredje kattmördare, jag vet ej om denna gruppen är flashbackgrundad men representanter från gruppen är aktiva här i alla fall.

Fallet med flashbackgruppen som spårade kattmöraren JH är väldigt spännande, det har skrivits artiklar om det i mainstreammedia till och med.

Där har du ett bra uppslag till program ts!
Senast redigerad av Gloria.Romana 2015-04-12 kl. 21:23.
Citera
2015-04-12, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Eftersom jag är människa har jag ju ett fullgott spektrum av känslor och beteende jag kan använda mig av. Har jag svarat på samma sak tusen gånger så tenderar man att antingen vara otrevlig eller bara torr. Men visst, intervjun är ju närmare den "sanna" BFC än vad man gärna kan tro när man läser här på forumet, det får jag gå med på.

Jag hörde drygt halva, sedan hängde sig poden på något sätt. Till skillnad från Gloria.Romana har jag inte föreställt mig dig som en hårding, faktiskt, men du låter ändå aningen mjukare på rösten än jag trodde.
Citera
2015-04-12, 21:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag hörde drygt halva, sedan hängde sig poden på något sätt. Till skillnad från Gloria.Romana har jag inte föreställt mig dig som en hårding, faktiskt, men du låter ändå aningen mjukare på rösten än jag trodde.
Jag hoppas inte att jag aktivt framställer mig som någon som hårding. Jag har levt ett hårt liv och gjort "hårda" saker men det har ju varit av tvång, inte för att jag är sån som person.
Citera
2015-04-12, 22:08
Avslutad
Tycker du ska ägna ett helt avsnitt åt laidback/evighetsdiskussioner vilka trådar som finns där vilka som hänger där och varför vissa postar mer där än någon annanstans.
Citera
2015-04-12, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag hoppas inte att jag aktivt framställer mig som någon som hårding. Jag har levt ett hårt liv och gjort "hårda" saker men det har ju varit av tvång, inte för att jag är sån som person.

Nej, för mig framstår du som en gemytlig typ, men jag antar att somliga tror att om man är moderator på drogforumet måste man vara världens gangster
Citera
2015-04-12, 22:12
Bannlyst
Citat:
Tycker du ska ägna ett helt avsnitt åt laidback/evighetsdiskussioner vilka trådar som finns där vilka som hänger där och varför vissa postar mer där än någon annanstans.

Fast den frågan har ett rätt uppenbart svar. De som tillbringar mesta tiden där är ofta de lite blyga som inte vill delta i de hårdare debatterna på andra delfora. Men självklart kan man utveckla det i ett helt eget avsnitt, men samtidigt är det ju inte säkert att just dessa blyga vill bli intervjuade.
Citera
2015-04-12, 22:21
Avslutad
Citat:
Fast den frågan har ett rätt uppenbart svar. De som tillbringar mesta tiden där är ofta de lite blyga som inte vill delta i de hårdare debatterna på andra delfora. Men självklart kan man utveckla det i ett helt eget avsnitt, men samtidigt är det ju inte säkert att just dessa blyga vill bli intervjuade.

Tycker tvärtom de som postar där är några av de mest aktiva på detta forum, samt man har bra koll på varandra inom laidback och evighetsdiskussioner.

Man skapar vänskapsband och man kan gå lite bananas. Tycker det är det skönaste delforumet på detta forum och det förtjänar att diskuteras och utvärderas eftersom det är en stor del av flashback och många giganter inom forumet spenderar mkt tid där.

Även många intressanta och roliga trådar som finns där
Senast redigerad av captengrogg 2015-04-12 kl. 22:23.
Citera
2015-04-12, 22:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej, för mig framstår du som en gemytlig typ, men jag antar att somliga tror att om man är moderator på drogforumet måste man vara världens gangster
Då har jag uppnått mitt mål. ^^
Jag tror att det kan bero på att många stöter på mig när man väl har gått på nerver lite för länge.

Citat:
Tycker tvärtom de som postar där är några av de mest aktiva på detta forum, samt man har bra koll på varandra inom laidback och evighetsdiskussioner.
Aktiva inom Laidback i så fall. Det finns en shitload med användare där inne som jag aldrig ser någon annanstans. Däremot skulle det ju vara kul med lite insyn i den LB-kultur som jag antar finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in