2015-04-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatcherintheRye
Hur är spelet just nu?

Har inte spelat på 1,5-2år nu.
Låg på 5.3k rating då(det var tiden när de absolut bästa låg på 5.9-6k)
Tävlade mycket i amatörtävlingar vilket var kul och utmanande.

Haft lite funderingar på att installera det igen men är orolig över ett flertal saker,
Är lite rädd att jag blir "hooked" igen och börjar spela 15h per dag, hah.

Men framförallt har jag hört att spelet blivit dåligt och, för "lätt", saker har blivit förenklade för mycket etc, och att det är alldeles för lätt att dra en comeback då guld/xp när man är i underläge net worth är löjligt. Stämmer detta?

Lär ju vara lite ringrostig om man börjar igen, hah.

I brist på andra spel för tillfället funderar jag ändå på att börja spela.
Är det värt det eller ska jag fortsätta hålla mig borta?

Mvh
Citr

Om du inte lirat på 1,5-2 år så hur kunde då ha mmr? MMR introducerades typ december 2013.
Citera
2015-04-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Om du inte lirat på 1,5-2 år så hur kunde då ha mmr? MMR introducerades typ december 2013.

Jaja, strax under 1.5 år då, jag tog väl fel på någon månad, herregud vad petig du var.
Du hade redan rating innan det, bara att man inte kunde se den. Utan bara vilken nivå ens games var på från normal-high-very high.
Efter placement var det där jag låg runt i alla fall.

Till den personen som faktiskt svarade på min fråga, tack för infon och tipset, kanske kollar in det.
Citera
2015-04-13, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Du borde vänta på 6.84. Spelet är inte bra just nu. Comeback mechanic är helt bruten. Troll och Sniper likaså.
Jag kan rekommendera Bloodline Champions om du vill ha ett spel som är väldigt tävlingsinriktat men inte speciellt tidskrävande. Bara skillshots osv.
Hur kan man rekommendera ett annat spel än dota?!? Detta är ju trots allt DOTA tråden!

Själv har man lirat oavbrutet i jag vet inte hur länge. Jag minns att TA var en ny hero i dota 1 när jag började.
Citera
2015-04-13, 02:09
Medlem
vad är dota anyways?
Citera
2015-04-13, 02:12
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOpiates1987
vad är dota anyways?

Varsågod: http://sv.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients
Citera
2015-04-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Hur kan man rekommendera ett annat spel än dota?!? Detta är ju trots allt DOTA tråden!

Själv har man lirat oavbrutet i jag vet inte hur länge. Jag minns att TA var en ny hero i dota 1 när jag började.
Sa ju varför. Spelet är skit just nu, bara vänta på 6.84 och hoppas att det blir bättre.
Citera
2015-04-13, 13:35
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Sa ju varför. Spelet är skit just nu, bara vänta på 6.84 och hoppas att det blir bättre.

När släpps 6.84 tro? Tror personligen att jag kommer spela mer efter att den släppts. Inte så förtjust i nuvarande metan eller vad man skall kalla det.
Citera
2015-04-13, 20:45
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Håller med dig.
Citera
2015-04-14, 05:48
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Satan va Zeus och Sniper är imba. Man blir ju fan galen av att spela mot framförallt Zeus...
Citera
2015-04-14, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Satan va Zeus och Sniper är imba. Man blir ju fan galen av att spela mot framförallt Zeus...
Håller med http://www.dotabuff.com/heroes/winning rolig pick rate på sniper...
Citera
2015-04-14, 22:10
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified

Knepet mot zeus är att ha hood of defiance för att vid late game uppgradera den till pipe of insight.

Mot sniper finns inget riktigt bra motmedel av det jag märkt dock har han väldigt svårt för två strength hjältar på en lane och speciellt Huskar som gör mos av honom snabbt.
Citera
2015-04-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Knepet mot zeus är att ha hood of defiance för att vid late game uppgradera den till pipe of insight.

Mot sniper finns inget riktigt bra motmedel av det jag märkt dock har han väldigt svårt för två strength hjältar på en lane och speciellt Huskar som gör mos av honom snabbt.

Clockwerk & Storm är framför allt svinbra mot Sniper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in