Citat:
Ursprungligen postat av
Menardu
Det som jag inte kan förstå mig på är att Sverige fortfarande har kungafamiljen kvar, vilka svenskar är det egentligen som så gärna vill finansiera kungafamiljens lyxliv? Ni får gärna svara på den frågan, alltså vilka är de som så gärna betalar för att ha kvar den parasitfamiljen egentligen. Ibland undrar jag hur mycket av våra skattepengar gått till prinsessornas kriser oh välmående, exempelvis när Madde skulle bearbeta sin kärlekssorg i New York eller när Victoria behövde distans och bearbetning av sina känslor vid ätstörningarna. Eller sonen som varit på USAs alla lyxklubbar och nu ska vi dessutom finansiera hans luder. Hur fan kommer det sig att vi fortfarande betalar för att andra ska leva lyx. Hur kan vi på 2000-talet acceptera att människor ska födas in i ämbeten? Hur kommer det sig att det finns idioter som så gärna betalar för at upprätthålla något så gammaldags och orättvist? Jämt diskuteras att invandrarfamiljer är bidragsparasiter, kungafamiljen är fan Sveriges största bidragsparasiter före alla andra.
Ja, vad ska man svara - du har förstås helt rätt.
Länge hade jag själv uppfattningen att ett land behövde sin historia, vi borde vara stolta över våra traditioner och vårt statsskick.
Å andra sidan finns det kanske inte längre så mycket att yvas över. Att en kunglig titel och åtföljande apanage förpliktigar, har Victoria fått lära sig den hårda vägen, hon gör i varje fall så gott hon kan.
En presidentcirkus med Juholt-Löfven-Schymanntyper skulle inte bli så mycket roligare.