2015-04-12, 17:32
Medlem
Fy fan vad William och Gustav bara förstör för SD!!!! Neofascister som dom måste kastas ut, dom kan skrämma iväg vanliga anständiga svenssons från att rösta på SD!!
Nästa steg för SD bör vara att skrota sin politik om minskad invandring osv, då kan vi få mer invandrare att rösta på SD.
Senast redigerad av dums44 2015-04-12 kl. 17:34.
Citera
2015-04-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Eftersom det har viss bäring på diskussionen om partiledningens reaktion på valet av Hahnes styrelse för SD Stockholm... kan du förtydliga om din svåger på Östermalm gillade (!) Maria Danielssons förslag, att hans egna barn skulle bussas till Tensta, eftersom "Tensta har ju bland Sveriges bästa skolresultat"?
På sätt och vis är ju Buss-Mias bussning ett alldeles fantastiskt förslag, som, om det genomfördes, skulle öka SDs väljarsiffror exponentiellt i Stockholm. Men det ser väl lite illa ut om det föreslås av SD - såvida man inte är en extrem taktiker. Buss-Mia är kanske smartare än vi tror?
Citera
2015-04-12, 17:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
På sätt och vis är ju Buss-Mias bussning ett alldeles fantastiskt förslag, som, om det genomfördes, skulle öka SDs väljarsiffror exponentiellt i Stockholm. Men det ser väl lite illa ut om det föreslås av SD - såvida man inte är en extrem taktiker. Buss-Mia är kanske smartare än vi tror?

Nja... jag instämmer nog i vad in84ever skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Även om jag spontant gillar tanken att bussa testosteronstinna, araber med låg impulskontroll som är 3-8 år äldre än sina klasskamrater till innerstan så finns ju en uppenbar risk att SD-förslaget går fel. Att ilskan riktas mot SD för att de förstör barnens skolgång.
Citera
2015-04-12, 17:40
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.TerreBlanche
Kasselstrand är ju den enda aktören som har behållit en viss värdighet genom hela den här shitstormen. Var exakt skulle hans omdöme brista?

Att gråta ut i media innan förundersökningen ens är klar, smutskasta SD m.m.

Varför tror Kasselstrans att han skulle ha någon sorts särrättighet att slippa granskning i SD?? Helt obegripligt och hans agerande visar tydligt att han inte hör hemma i Sverigedemokraterna.
Citera
2015-04-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
OK! Då tar vi det igen!

Reinfeldt hade gjort det han ville göra under sina åtta år vid makten. Han insåg att Sverige skulle bli förbannat svårregerat med ett dubbelt så stort SD som efter förra valet. Han skulle således bara i bästa fall kunna förvalta landet,allt medan alliansen skulle blöda missnöjda väljare.
I detta fall var det långsiktigt bättre för partiet (som fick ett hyfsat valresultat) att gå i opposition för att foemera om sig, och att rehabilitera alliansen (om detta är möjligt).
Han visste också att Löfven skulle få ett helvete att regera med miljöpartiet...detta kan vi se.....vi vet dessutom att Löfven flirtade intensivt med mittenpartierna med fick nobben.
Detta tror jag också är en av huvudförklaringarna till DÖ....man viker ned sig för att regeringen Löfven ska regera sönder sig med MP...vi såg senast idag hur Löfven har problem med opionssiffrorna. Dessutom så är det Löfven som måste ta i skiten med migrationspolitiken och bostadskrisen, något som blir mycket dyrt och sannolikt föga framgångsrikt.

Är detta cyniskt? Ja, absolut. Är det taktiskt rätt ur partipolitisk synvinkel? Sannolikt ja, Reinfeltd är inte en idiot, han är en iskall maktpolitiker. Jag kan tugga sina popcorn och se S och MP börja hata varandra mer och mer allteftersom tiden går.

Jag skulle inte pissa på FR om han så låg och brann framför fötterna på mig. Det jävla kräket. Är det den typen av politiker du eftertraktar? Är det din förebild? Makten framför allt, skitsamma med ideologin? Konsekvenserna och ANSVARET för det man gjort lämnar man över till någon annan? Jag betackar mig! Jag hoppades att gräsrotrörelsen, som samlar höger och vänster vilka alla önskar behålla ett i grunden fantastiskt fint samhälle var SD. Har jag fel och det är makten framför allt och ideologin får man mörka eller den är inte så viktig ens för SD-ledningen så ger jag nästan upp.
Citera
2015-04-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Jag tror det var ett försök att dra SD höger ut.

Alla som hävdar att SD är ett parti som drar höger borde studera den senaste budgeten.

SD är ett socialkonservativt mittenparti med det svenska folkhemmet som förebild.
Endast de som var vuxna på 80-talet vet verkligen vad det innebär.

Om jag personligen skulle ha inflytande i SD,så skulle försök att få SD högerut räcka som argument för uteslutning.

(social)Konservativ = höger.
Sd är klart ganska långt åt höger i sociala frågor (kultur/socialkonservativ), och normalborgerlig/något åt höger ekonomiskt. Ser man bara till den ekonomiska modellen så var nazisterna ett ganska normalt parti också, och inte alls miljoner mil från folkhemmets ekonomiska modell
Senast redigerad av adminulator 2015-04-12 kl. 17:55.
Citera
2015-04-12, 17:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Citat:
Ingen - och i synnerhet inte de som vill bli ledare - agerar som regel totalt självuppoffrande. Det är så självklart, att jag inte trodde att det skulle behöva påpekas, att Hahne naturligtvis inte ansåg, att det skulle vara en nackdel (!) för honom själv att bli ordförande för SD Stockholm. Utmanare anser
1. att den styrelse han utmanar inte är tillräckligt kompetent

2. att hans egen styrelse skulle göra ett betydligt bättre jobb och

3. det finns fördelar för honom själv.

Vilket han gjorde i direkt strid med partiledningen, efter en lång och delvis infekterad intern debatt med densamma. Han borde ha haft ett bättre omdöme. Han försökte skapa sig ett eget territorium, förvisad om att partiledningen inte skulle våga gå emot honom. Nu visar sig detta hans antagande inte stämma. Inte helt förvånande. Att ta strid är och visa dåligt omdöme är förvisso inte förbjudet. Att gråta ut efteråt över den illa behandlingen är infamt.

Tja... Hahne är 22 år och bright eyed and bushy tailed. Hans omdöme är åldersadekvat... liksom hans självförtroende.

Delar inte alls din uppfattning, att det skulle vara "infamt" (!) = skamligt, skändligt, gement om en 22-åring inte genast lägger sig platt vid en motgång.
Citera
2015-04-12, 17:51
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halveringen
Brinkmann tror jag också kan ha ekonomiska problem just nu eftersom han plöjt ner stora pengar i ett gruvbolag. Malmpriserna är körda i botten nu. Även en bra fyndigheter är olönsamma nu. Kanske insåg Mattias ”Machiavelli” Karlsson att det var läge att slå till nu eftersom den interna oppositionens potentielle finansiär nu är försvagad? De pengar SDU fått från Ungdomsstyrelsen vill nog Kasselstrand och Hahne ha för sig själva och inte ge till Camilla Jonasson.

Hehe, så allt är en orkestrerad massutrensning som händer just nu eftersom malmpriserna är låga? Även om du naturligtvis inte menar allvar så var det ändå lite skojigt.

Mattias Karlsson - schackspelaren som aldrig gör något misstag och med öga för världsskeenden.
eller
Mattias Karlsson - Maniskt kontrollbehov och/eller annan diagnos som i kombination med alkohol tar sig uttryck i nattliga vendettor på facebook - 'Unga arga män med Napoleonkomplex och halvfascistoida värderingar', eller vad han nu skrev senast om sina partikamrater.
Citera
2015-04-12, 17:53
Medlem
Citat:
Nja... jag instämmer nog i vad in84ever skrev:
Ja meningen är ju att SD ska kapitalisera på andras dumma förslag, inte bära hundhuvuden för egna. Men SD låga siffror i Stockholm beror ju på att det gått, om än allt dyrare och lite mer besvärligt, köpa sig fri från invandringens värsta baksidor.
Citera
2015-04-12, 17:56
Medlem
Citat:
Tja... Hahne är 22 år och bright eyed and bushy tailed. Hans omdöme är åldersadekvat... liksom hans självförtroende.

Delar inte alls din uppfattning, att det skulle vara "infamt" (!) = skamligt, skändligt, gement om en 22-åring inte genast lägger sig platt vid en motgång.
Nej då, jag är inte gemen. Han sätter förstås med kraft och mod igång med att mobilisera för att starta ett nytt nationalistiskt högerparti, kanske ett lokalt sådant. Jag önskar honom all lycka i sitt kommande politiska liv.

Förresten, ordet skulle ha varit infantilt. Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta slarv.
Senast redigerad av Fnysington 2015-04-12 kl. 17:59.
Citera
2015-04-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Mattias Karlsson - Maniskt kontrollbehov och/eller annan diagnos som i kombination med alkohol tar sig uttryck i nattliga vendettor på facebook - 'Unga arga män med Napoleonkomplex och halvfascistoida värderingar', eller vad han nu skrev senast om sina partikamrater.
Läser man Flashback kan man ju tom få för sig att han rätt, eller?
Citera
2015-04-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
SDU hälsar från distriktskonferensen:
https://pbs.twimg.com/media/CCUzlYVUgAA40_R.jpg:large

Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Jag tror det var ett försök att dra SD höger ut.

Alla som hävdar att SD är ett parti som drar höger borde studera den senaste budgeten.

SD är ett socialkonservativt mittenparti med det svenska folkhemmet som förebild.
Endast de som var vuxna på 80-talet vet verkligen vad det innebär.

Om jag personligen skulle ha inflytande i SD,så skulle försök att få SD högerut räcka som argument för uteslutning.

Jag trodde SD låg bortom höger/vänsterskalan att det var den massiva invandringen och dess allvarliga påverkan på välfärdssamhället och tryggheten på gator och torg som var partiets fokus.

I princip hela SDs ökning från 2010 kommer från Alliansen, främst M. På vilket vis ville Kasselstrand och Hahne dra politiken åt höger, konkret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in