Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-04-12, 12:39
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ta bilden med sin telefon 1986? Knappast!

Det framgår ju tydligt att bilden är tagen ifrån en nyhetssändning då det begav sig. Flygare själv uppger detta, så den du citerade har helt enkelt misförstått omständigheterna.
Citera
2015-04-12, 12:44
Medlem
riskybizzys avatar
Aftonbladets uppgifter inger inte så mycket hopp om jag skall vara ärlig.
Är det inte bättre än att spaningsledningen går igång på uppgifter från Sten Flygare om att EDK var i Stockholm för att se det som ett genombrott i Sydafrikaspåret är förutsättningarna att lösa mordet ganska små. Får hoppas att det finns mycket mer än så. Jag utesluter inte alls att det är EDK på bilden men att hoppa ifrån det till att peka ut honom som gm är att ta några steg för mycket på en och samma gång.
Citera
2015-04-12, 12:51
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Detta är uppenbar desinformation. Blanda runt i intressanta begrepp och förknippa dem med helt andra saker. AGAG blir någon slags löst sammanhållen skytteförening där bara någon enstaka av deltagarna verkar ens äga magnumvapen men ändå kallas det magnumklubben. Lika mycket förvirring då man blandar intresse för Svartkrutsskytte med "hemladdning" osv. Sysselsätt folk genom att koka ihop en soppa där de skall gissa personer för att "vittnet" är hotat. Har vi hört det förut? Utredarens attentat och Flygares dito etc. Det är amatörens signum att påstå att man är hotad för i praktiken om hoten var verkliga skulle du antingen inte säga något eller berätta alt i detalj. Inte lämna mystiska koder man måste "jobba med". I praktiken finns inga nya uppgifter men desto fler som är hälften lånat från någon annan. De kan luddigt förklara uppgifter som förekommit på ett helt annat sätt än förut och rör därmed till begreppen inte klarlägger något och det mina vänner är syftet men det kan också bara vara idioter som söker uppmärksamhet. Sanningssägare kan vi nog dock utesluta.

Ibland är dessa nötter lätta att läsa! T ex när Flygare lägger ut texten med stora ord! Jojo han är hörd av PU och de visste ingenting om utredningen. Jösses vilket stolpskott. I verkligheten var det nog ungefär så här. Flygare insisterar på att få lämna sina uppgifter. När utredaren i fråga som förstår att Flygare inte har en susning om förhörsteknik skall göra det får han stålsätta sig för att inte visa vad han tycker eller vet eftersom han vet att denne säkert kommer att referera sin kontakt stort offentligt. --"Jasså, Skelleftehamnsmannen säger du. Det har jag inte hört om kan du berätta lite mera"

Flygare har dock inte förstått att när han insisterar på att lämna uppgifter så är det han som skall lämna uppgifter inte PU som skall informera honom om vad de vet eller inte vet.

Gissar att utredarna fick sig ett gott skratt till fikan med anledning av Flygares besök. Gissar att de är ganska luttrade vid det här laget
.

Nja, nu verkar ju spaningsledningen ha tagit Flygares uppgifter på allvar och mobiliserat. Kanske är Flygare som löser det hela trotsallt

Edit, kan bli att ta på dumstruten snart Bobo
Citera
2015-04-12, 12:53
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jag utesluter inte alls att det är EDK på bilden men att hoppa ifrån det till att peka ut honom som gm är att ta några steg för mycket på en och samma gång.

Nja, OM det nu är EDK på bilden måste det ju vara extremt sannolikt att han är inblandad, allt annat är ju ett närmast omöjligt sammanträffande, särskilt som han inte själv har uppgivit att han var i landet vid tidpunkten.
Citera
2015-04-12, 12:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclop
Intressant.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20612124.ab

"Här lämnar den utpekade torpeden Arlanda – bara timmar efter Palmemordet.
I utredningen kring Sydafrikaspåret granskar Palmegruppen nu de tidigare okända uppgifterna.
– Jag är säker på min sak. Det var han som mördade statsministern, säger författaren Sten Flygare"

( ser att det redan postats...)
Är det rimligt att Palmes mördare bor på ett hotell 50 meter från Palmes bostad?
Citera
2015-04-12, 13:02
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nja, OM det nu är EDK på bilden måste det ju vara extremt sannolikt att han är inblandad, allt annat är ju ett närmast omöjligt sammanträffande, särskilt som han inte själv har uppgivit att han var i landet vid tidpunkten.

Att han skulle vara inblandad är absolut möjligt. Jag tror ju som sagt själv på en förening av "landsförrädarspåret" och "Sydafrikaspåret". Han och ev. även Craig W behöver ju inte aktivt ha medverkat i operationen utan fungerat mer som konsulter och även om EDK var aktiv i operationen så är det ju långt ifrån liktydigt med att han är GM som Flygare säger så tvärsäkert.
Citera
2015-04-12, 13:08
Medlem
Citat:
Nja, nu verkar ju spaningsledningen ha tagit Flygares uppgifter på allvar och mobiliserat. Kanske är Flygare som löser det hela trotsallt

Edit, kan bli att ta på dumstruten snart Bobo

Nej det är kvalificerat trams. Du kan vara säker. Granska Flygare istället då han skarvar så att det ryker.

Kan vara mer intressant att granska Kegö då. Varifrån kommer han.... hur ser hans "karriär" ut?

Sådana här små mediadrivningar uppstår varje gång det verkligen går framåt och de kör med desinformation. Det har ropats varg lite för många gånger nu. Du skulle sett Flygare 1.0 där det fanns med rena förfalskade uppgifter som han nu tagit bort och lagt till annat.
Citera
2015-04-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe

Ibalnd krävs det inte mycket men annat avfärdas enkelt som Barbro, Donald, OF, Jallai, Holmer, Ebbe, Kegö mfl.

Om Flygares material väger ett tusendels gram har vi kanske ett ton där men ändå är det uppenbart bevis för vissa på motsatsen
Citera
2015-04-12, 13:12
Medlem
Citat:
Att han skulle vara inblandad är absolut möjligt. Jag tror ju som sagt själv på en förening av "landsförrädarspåret" och "Sydafrikaspåret". Han och ev. även Craig W behöver ju inte aktivt ha medverkat i operationen utan fungerat mer som konsulter och även om EDK var aktiv i operationen så är det ju långt ifrån liktydigt med att han är GM som Flygare säger så tvärsäkert.

Det är där vi förstår hur det är beställt med Flygares spår. Infantilt var ordet sa Bill...
Citera
2015-04-12, 13:26
Medlem
Är det inte underligt att man fortfarande bedriver en Palmeutredning i dessa kostnadseffektiva tider?
Utan att vara insatt i PU på något sätt så är min känsla att de som jobbar där knappast lägger ner själ och hjärta i saken och att de som jobbar där inte heller tror de kan lösa mop.
Skulle någon ha klagat om man t.ex lagt ned utredningen 2010 och sagt , vi kommer inte längre med detta.
Citera
2015-04-12, 13:41
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Är det inte underligt att man fortfarande bedriver en Palmeutredning i dessa kostnadseffektiva tider?
Utan att vara insatt i PU på något sätt så är min känsla att de som jobbar där knappast lägger ner själ och hjärta i saken och att de som jobbar där inte heller tror de kan lösa mop.
Skulle någon ha klagat om man t.ex lagt ned utredningen 2010 och sagt , vi kommer inte längre med detta.

Jag är benägen att hålla med dig. Låt det löpa ett år till (över 30-årsdagen) och lägg ner skiten sen.
Citera
2015-04-12, 13:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag är benägen att hålla med dig. Låt det löpa ett år till (över 30-årsdagen) och lägg ner skiten sen.

Blir förundersökningen offentligt tillgänglig om den läggs ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in