2015-04-12, 01:04
Medlem
Dags för Kasselstrand att ta över. Partiledningen har ett enormt kontrollbehov och använder samma metoder för att smutskasta Kasselstrand som etablissemanget gjort historiskt för att smutskasta SD.
Citera
2015-04-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jaså var hör du det snacket? Min uppfattning är ju snarare att man ser medlemmarna i positiv dager, medan ledningen faktiskt framstår som rätt eländig. Åkesson har passerat sina glansdagar med råge, arbetstränar och käkar SSRI. Men jag tror folk skiter faktiskt i sånt pga att det inte finns något annat alternativ och de har heller inte sett något alternativ fören nu när Kasselstrand börjar bli mer familjär i medierna. Medlemmarna ser också det fula beteende som visas upp utav partiledningen här. Tror inte de uppskattar ses som nötter, vilket de förstås gör så länge de låter sig representeras utav såna som Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson.

Skärp dig....Åkesson har väldigt gott rykte och åtnjuter stort förtroende, Mattias Karlsson känner sannolikt de flesta inte till, jag hade i a f inte hört talas om karln innan detta bråket började, samma sak med Hahne och Kasselstrand. För det gängse ointresseade väljare är partiet mer eller mindre synonymt med Åkesson, såtillvida det inte är någon som råkar häva ur sig något korkat och får schavottera i media.
Citera
2015-04-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Blir det någon betydelseskillnad om man byter mellan partiledningen och partiet? Aa ba ab och bb.

Enbart för folk inom partiet, sannolikt inte för utomstående.
Citera
2015-04-12, 01:10
Medlem
Citat:
Skulle du kunna utveckla det resonemanget? På vilket sätt menar du att SDU har infiltrerat Sverigedemokraterna?

VAd gjorde man i Stockholm? VArför kandiderade ens Hahne när han inte var nominerad av valberedningen?
Citera
2015-04-12, 01:12
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass

Men kulturnationalismen är så klart omöjlig utan etnonationalismen. När utomeuropeiska invandrare blir majoritet kommer kulturen förändras radikalt. Hur kan man tro något annat?

Fortsätt lite till, du är nästan framme. Kulturnationalism modell SD reducerar svensken till en social konstruktion på samma vis som genusvetarna reducerar kön till en social konstruktion. SD och F! har mer gemensamt än vad man kan tro.

Kulturnationalism är en kulturmarxistisk förvrängning av etnonationalism. SD är ett parti som är genomsyrat av kulturmarxistiska värderingar även om dess anhängare inbillar sig annat.

En lustig aspekt av kulturnationalismen är att i och med att den svenska kulturen har ändrat sig en del över århundradenas lopp så var äldre tiders svenskar inte svenskar för de passar inte in i den kulturnationalistiska definitionen av en svensk. Exempelvis så var Gustav Wasa inte en svensk utan en kulturellt främmande utlänning.
Citera
2015-04-12, 01:12
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Skärp dig....Åkesson har väldigt gott rykte och åtnjuter stort förtroende, Mattias Karlsson känner sannolikt de flesta inte till, jag hade i a f inte hört talas om karln innan detta bråket började, samma sak med Hahne och Kasselstrand. För det gängse ointresseade väljare är partiet mer eller mindre synonymt med Åkesson, såtillvida det inte är någon som råkar häva ur sig något korkat och får schavottera i media.
Jag säger inte att han har dåligt rykte eller att han inte uppskattas, men faktum är att han varit partiledare länge nu och blivit utbränd, sjukskriven och arbetstränar i skrivande. Det är tid för andra att ta över och de bör ju få släppas fram i en demokratiska process, inte uteslutas med personärenden i syfte att tillförsäkra så ingen kan konkurrera med Åkesson när det är dags att välja på Landsdagarna.
Citera
2015-04-12, 01:13
Medlem
Citat:
Det vore ett utmärkt nästa steg i deras utveckling att ta Stockholm Stad, och ja - med alla tiggare som sitter på gatorna i den staden så tror jag definitivt att de kommer få mera inflytande. Dessutom är det ju vad både de själva och medlemmarna som röstade dit dom vill. På vilket sätt menar du att Mattias Karlssons koncept är vinnande när medarbetarna till och med säger upp sig i protest?

Stockholm är totalt ointressant. Det är världen mest kulturmarxistiska stad. SDs väljare finns utanför Stockholm. Ingen idé att ödsla resurser och pengar på den stan.

- Bästa SD kan göra är att kräva att Stockholms kommun skall ta emot 15% av alla ID-lösa asylanter då de är 15% av befolkningen. Det skulle få tom MP och FI att stoppa invandringen. Det är en debatt sjuklövern aldrig kan vinna. Att bussa in arabiska nyanlända ensamkommande till innerstadsskolorna är en annan idé som skulle få Södermalmarna att skita ner sig och vilja minska invandringen till landet. DF i Danmark körde den taktiken, inbussningar av arabiska barn till elitens skolor. - Det blev succé. Sån taktik fattar inte SDU. Det räcker inte med att Hanhe viftar med en flagga.

I praktiken är nämligen varenda svensk Sverigedemokrat
. Det är bara att bussa in arabiska barn till journalisternas och byråkraternas egna barns skolor. Låt journalisternas barn på söder dela klassrum med ensamkommande herrar utan ID. Låt eliten sitta på klassmöten med 4 tolkar och resonera om huruvida flickor och pojkar skall vara på samma skolfoton och om muslimska barn och deras egna skall ha samma bestick.

Stockholm är en körd stad med Napoleonvansinne. Ta istället in verkligheten till stan.
Citera
2015-04-12, 01:15
Medlem
Menveds avatar
En sak som slår mig nu efter att ha läst DN-artikeln. Kasselstrand och Hahne har varit väldigt kaxiga hela tiden. Tidigare har jag trott det berott på att de ändå visste de skulle bli uteslutna och därför ansåg att de inte hade något att förlora. Men nu börjar jag misstänka att de hela tiden haft kontakt med Björn Söder och att han försäkrat dem om att stödet för Mattias Karlsson var betydligt mindre än vad man kunde tro och att han själv skulle göra allt i sin makt för att fälla Karlsson. Det skulle kunna förklara den optimistiska ton som hela tiden har genomsyrat SDU:arnas uttalanden under den här krisen, senast idag i Uppsala, och att inte fler SDU-distrikt lämnat det (sjunkande) skeppet.
Citera
2015-04-12, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Delvis håller jag med dig... men du verkar som du förutsätter, att det är en lysande utveckling, om SD utvecklas till till knapptryckarpartiet nr 2 (eller 8, beroende på hur man ser det) med en maktfullkomlig ledning som genomför godtyckliga utrensningar som en "preventiv maktkamp mot eventuella utmanare". OM man kunde lita på, att Mattias Karlsson var en upplyst despot... så kunde det kanske funka. Men, det finns tyvärr inte mycket som tyder på, att Karlsson är något annat än en alldeles vanlig despot och kontrollfreak.

EDIT

http://www.dn.se/nyheter/politik/splittringen-har-natt-sds-hogsta-ledning/

Du anser väl, att gemene väljare inte bryr sig om den här sortens artiklar... men Mattias Karlsson solkar SDs varumärke genom sitt agerande.

Alla partier är knaptryckarpartier, riksdagsmännens främsta uppgift är att vara röstboskap. Det kan förefalla cyniskt, men det måste vara så. Väljarna ska kunna veta vad de röstar på.
Menar du på fullt allvar att något parti inte är ett knapptryckarparti (nu menar jag i viktiga voteringar)?

Formellt är Åkesson fortfarande partiledare, inte Karlsson. Han får göra skitjobbet.

Problemet för SD är, som jag ser det, är att medlemmarna är mycket mer radikala än vad genomsnittsväljaren är. Detta har partiledningen insett, och håller därför partiet i ett järngrepp. Här måste SD välja, endera bestämmer medlemmarna eller också ledningen. Om medlemmarna får bestämma avgörande frågor kommer partiet att tappa en massa röster! Om ledningen bestämmer blir medlemmarna förstås sura och känner sig inte lyssnade på.
Jag hävdar att ett parti måste ha en ledning som kan köra över medlemmarna. Annars riskerar kaos att bryta ut i partiet.
Citera
2015-04-12, 01:24
Medlem
Citat:

Problemet för SD är, som jag ser det, är att medlemmarna är mycket mer radikala än vad genomsnittsväljaren är. Detta har partiledningen insett, och håller därför partiet i ett järngrepp. Här måste SD välja, endera bestämmer medlemmarna eller också ledningen. Om medlemmarna får bestämma avgörande frågor kommer partiet att tappa en massa röster! Om ledningen bestämmer blir medlemmarna förstås sura och känner sig inte lyssnade på.
Jag hävdar att ett parti måste ha en ledning som kan köra över medlemmarna. Annars riskerar kaos att bryta ut i partiet.

Bra sammanfattat. Men folk har börjat avsky sjuklöverns politik där Löfven i realiteten driver MPs politik. - I praktiken kan alltså Åkesson ersättas av en krukväxt och ändå få över 20%. SD borde fokusera på att kräva att Stockholms finare delar skall börja ta emot ID-lösa i stora mängder. SD skall inte heller debattera tiggare. Överlåt det helt åt sjuklövern. Låt sjuklövern fatta beslut om tiggarna. SD skall istället tjata om att innerstadsskolorna skall ta emot arabiska barn.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-04-12 kl. 01:28.
Citera
2015-04-12, 01:25
Medlem
Citat:
Jag säger inte att han har dåligt rykte eller att han inte uppskattas, men faktum är att han varit partiledare länge nu och blivit utbränd, sjukskriven och arbetstränar i skrivande. Det är tid för andra att ta över och de bör ju få släppas fram i en demokratiska process, inte uteslutas med personärenden i syfte att tillförsäkra så ingen kan konkurrera med Åkesson när det är dags att välja på Landsdagarna.

Jag tror du har väldigt fel. Herrar som Söder, Hahne och Kasselstrand skulle skrämma bort många väljare! Partiet behöver en mjukare framtoning, inte en hårdare.

Fortfarande diskuterar många sakpolitik framför väljarmaximering........hur svårt kan det vara att inse att väljarmaximering är det viktiga för ett parti, inte att medlemmarna får driva de frågor som ligger dem varmast om hjärtat.
Föreställ dig vad som hade hänt om nån virrig folkpartist hade lagt fram en motion om kungahusets avskaffande under alliansregeringens tid. Formellt sett vore det rätt, eftersom partiet är republikförespråkare. Men...frågan är om det är taktiskt och klokt.
Citera
2015-04-12, 01:26
Medlem
Citat:
Alla partier är knaptryckarpartier, riksdagsmännens främsta uppgift är att vara röstboskap. Det kan förefalla cyniskt, men det måste vara så. Väljarna ska kunna veta vad de röstar på.
Menar du på fullt allvar att något parti inte är ett knapptryckarparti (nu menar jag i viktiga voteringar)?

Formellt är Åkesson fortfarande partiledare, inte Karlsson. Han får göra skitjobbet.

Utan tvekan är det så. Nu vill vi bara ha lugn och ro och fortsatt klättring i opnionen. Ut med dem hetsporrarna som hade lite för bråttom i sina karriärplaner. Ledningen har sagt att SD ska vara ett mittenparti. Utmärkt. Nu är det bara att casha in röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in