2015-04-11, 23:22
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du förstod inte vad jag menade, min poäng är att Karlsson håller på att förvandla SD till en del av Sjuklövern.
Ja målet är att tvinga sig till att samregera, inte att stå utanför som nu.
Citera
2015-04-11, 23:23
Medlem
Citat:
Karlsson är snarare en garant för att SD kommer att bli en del av etablissemanget inom 5-10 år.

Är det bättre om SD är marginaliserat och utan inflytande?
Citera
2015-04-11, 23:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Ja målet är att tvinga sig till att samregera, inte att stå utanför som nu.

Okej, jag får vara övertydlig: Karlsson håller på att omvandla SD till ett politiskt korrekt skitparti.
Citera
2015-04-11, 23:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Är det bättre om SD är marginaliserat och utan inflytande?

Risken är ju att SD förvandlas till en något tillspetsad version av det nuvarande KD och då är partiet inget att ha överhuvudtaget.
Citera
2015-04-11, 23:25
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor.Engstrom
Expressens senaste bidrag...
Nämen, när skrev Expressen så fint om något som har med Sverigedemokraterna att göra sist?
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Det är fascinerande att det inom SD-rörelsen både tycks rymmas det högst och det lägsta inom svensk politik. SDU:s nordiskt rakryggade och moraliska storhet, är verkligen imponerande. Något liknande, i fråga om moralisk rättrådighet, finns inte inom något annat parti eller ungdomsförbund i Sverige. Och sen har vi partiledningens kannibaliska maktspel som för tankarna till Game of Thrones. Sjaskig brutalitet kombinerat med elevering av inkompetens.... Inom detta fält är de långt mer extrema än alla andra jämförbara riksdagspartier, långt mer. Man kan äcklas av Reinfeldt och andra slipade karriärister och lögnare, men i fråga om äcklighet slår ju ändå inget den självutnämnde diktatorn och skåpsuparen Matte.
Verkligen, imponerande var ordet. Jag tenderar mot känslan att den moraliska rättrådigheten kommer tas emot betydligt bättre utav såväl media som andra partier och allmänhet. Detta i motsats till att förvandla partiet till ett moraliskt korrupt antirasistiskt mittenparti som är fullkomligt menlöst, då dess enda funktion är att äta de egna. De inger framtidstro tycker jag, SDU:arna.
Citera
2015-04-11, 23:26
Avstängd
Varför startar de (identitärerna) inte ett eget parti. Istället för att likt kulturmarxistiska journalister infiltrera och rida på andras ryggar. - Fattar de inte vad de förstör för landet. Att "stjäla" SDs röster och väljare är inte OK. - Starta ett eget parti istället och skaffa egna väljare istället för att stjäla andras. - Vi lever i en demokrati. Och att infiltrera och sno väljare är moraliskt lågvatten. Ingen vill ha sådana ledare. - Ingen.
Citera
2015-04-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Den splittring vi ser nu i SD kommer att uppstå även i de andra partierna, var så säker. Inte på samma grunder, och inte uppvisat i media. Inte nödvändigtvis moder- mot ungdomsförbund. Men likafullt konvulsioner som vi inte har sett maken till tidigare.

På sätt och vis har mångkulturen nu kommit till det politiska landskapet.

Personligen har jag inga som helst preferenser i den här striden. Jag är stark motståndare till mångkulturvansinnet men lika avogt inställd till den inkompetens och tendenser till rasism som finns hos vissa personer inom SD-sfären.

Trots det finns för närvarande inget alternativ till SD, men jag tror det kommer att ändra sig.

Ett stort missnöje finns redan, fr a inom alliansen, men också bland manliga LO-medlemmar inom S. Men dessa partier, främst S och M, är väldigt välorganiserade...missnöjet släps aldrig upp på högre nivåer inom partierna.

Möjligen gör man en "temporär minskning" p g a trycket på bostadsmarknaden och flyktingförläggningarna, men man kommer aldrig att lämna det mångkulturella idealet.
Citera
2015-04-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Kan du skriva om sista meningen med subjekt?

Visst, men vad gör det för skillnad? Partiledningen ska göra sig av med en person (eller flera) de anser vara en belastning för partiet.
Citera
2015-04-11, 23:30
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Risken är ju att SD förvandlas till en något tillspetsad version av det nuvarande KD och då är partiet inget att ha överhuvudtaget.
Det är precis det som Karlsson vill undvika, att partiet blir ett marginaliserat extremparti på 5%.
Citera
2015-04-11, 23:31
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Lugn, Karlsson är ett politiskt geni. Dessa unga arga män med extrema åsikter förstör för hela partiet. När asyl bomben exploderat måste SD vara redo att bli ett 30%-parti. Om SDU-dårarna sätter dagordningen går rösterna istället till 7-klövern och SD marginaliseras till ca 5%.

Kan vi inte få några konkreta exempel på de extrema åsikter som avses i ditt inlägg?
Citera
2015-04-11, 23:34
Medlem
Citat:
Du förstod inte vad jag menade, min poäng är att Karlsson håller på att förvandla SD till en del av Sjuklövern.

Vissa har svårt att förstå...men jag tror det var vår Leninistiske doktor som skrev det..och det förtjänar att upprepas, så vi tar det igen:

"Det viktiga är inte saker och ting är i sig...det viktiga är hur de UPPFATTAS vara!"

Läs nu på och försök förstå innebörden! Det handlar om att SD ska UPPFATTAS som ett parti vilket som helst, inte som något hemskt eller skrämmade!
Citera
2015-04-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Varför startar de (identitärerna) inte ett eget parti. Istället för att likt kulturmarxistiska journalister infiltrera och rida på andras ryggar. - Fattar de inte vad de förstör för landet. Att "stjäla" SDs röster och väljare är inte OK. - Starta ett eget parti istället och skaffa egna väljare istället för att stjäla andras. - Vi lever i en demokrati. Och att infiltrera och sno väljare är moraliskt lågvatten. Ingen vill ha sådana ledare. - Ingen.

Är det inte bättre att du bekymrar dig över att SD-partitoppen helt verkar ha vunnits över till den faktiska kulturmarxismen?

Jag vill inte upprepa mig, men uteslutningarna av Hahne och Kasselstrand är ju symptomatiskt på en kapitulation inför kulturmarxismen och de eftersökta väljarnas neo-kommunistiska värdegrundsskolning:

Expokontakterna. Språkbruket om "neo-fascister", samma skamepitet som använts av etablissemanget för att dominera det offentliga samtalet i decennier. Likställandet av européer som ser till sina egna intressen med nazistspöket. Brännmärkningen av förbjudna tänkare. Nolltoleransen. Legitimerandet av systemmedia gentemot flera alternativmedia satsningar. Hetsen mot Motpol som just säger sig vilja bekämpa kulturmarxismen. Öppen svenskhet, d.v.s. vi är egentligen alla lika. En anti-rasistisk profilering där man likt marxisterna letar vita rasister och inte känns vid rasismen mot svenskar. Övergången till socialkonservatism, varvid man kapitulerar i den ideologiska striden mot den neo-kommunistiska åsiktshegemonin. Den gemensamma judiska nämnaren. Faktumet att man med sin massinvandringskritik för folk bakom ljuset, då man samtidigt accepterar varje år av genomförd massinvandring.
Senast redigerad av Theodor.Engstrom 2015-04-11 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in