2015-04-11, 19:45
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Har alltid tyckt om snooker. Kan inte ni snookerfantaster posta länkar med era favoritklipp med motivering i denna tråd? Tror det skulle uppskattas av fler än mig
Brukar inte sitta och kolla gamla klipp på nätet.
Men en klassiker är O'Sullivan när han först inte tänker göra svart för 147.

Sedan kan jag inte glömma superstrekaren som påminner lite om Jimmy White, när han sprang runt bordet och vakterna jagade han. Tror det var under VM, ingen koll på året. Har ett svagt minne att O'Sullivan och Carter spelade, Carter såg lite småroad ut.
Citera
2015-04-12, 10:36
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Brukar inte sitta och kolla gamla klipp på nätet.
Men en klassiker är O'Sullivan när han först inte tänker göra svart för 147.

Sedan kan jag inte glömma superstrekaren som påminner lite om Jimmy White, när han sprang runt bordet och vakterna jagade han. Tror det var under VM, ingen koll på året. Har ett svagt minne att O'Sullivan och Carter spelade, Carter såg lite småroad ut.

Superstreakaren dök upp under finalen i VM 2008 mellan Ronnie och Carter. Klippet är ganska kort och hittas lätt på youtube om man söker på snooker + streaker + 2008.

Sreakaren verkar ha varit en "proffsstreakare" ( ) som streakat i andra sammanhang också.
Citera
2015-04-12, 13:00
Medlem
TilleyHats avatar
Första kvalomgången är över och inga jätteöverraskningar hittills. Lite anmärkningsvärt kanske att Steve Davis vann med 10-9 mot Jamie Cope. Att Martin Gould försvann var kanske ingen jätteöverraskning. Han har klena nerver helt enkelt och pallade inte trycket. Jimmy White är också vidare efter 10-3 mot James Wattana.
Citera
2015-04-12, 15:18
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Första kvalomgången är över och inga jätteöverraskningar hittills. Lite anmärkningsvärt kanske att Steve Davis vann med 10-9 mot Jamie Cope. Att Martin Gould försvann var kanske ingen jätteöverraskning. Han har klena nerver helt enkelt och pallade inte trycket. Jimmy White är också vidare efter 10-3 mot James Wattana.

Steve Davis 10-9 mot Jamie Cope är anmärkningsvärt bra. Martin Goulds nerver kommer och går om man säger så. Spelar ibland utmärkt snooker men tappar allt ibland.

Jimmy Whites 10-3 mot James Wattana är starkt. Wattana för väl en ganska undanskymd tillvaro nuförtiden men det är kul för Jimmy White.
Citera
2015-04-13, 12:57
Medlem
TilleyHats avatar
Steve Davis kämpar på mot Kurt Maflin i andra kvalomgången. Ser inte så bra ut, 0-4 i baken. Den andre nordbon Robin Hull har 2-2 mot starke Woollaston. Jimmy White går också bra, leder 3-1 i sin match.

Några "gamlingar" som redan är klara för tredje och sista kvalomgången: Alan McManus och Graeme Dott. Peter Ebdon och Michael White är utslagna.
Senast redigerad av TilleyHat 2015-04-13 kl. 13:00.
Citera
2015-04-13, 13:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Steve Davis kämpar på mot Kurt Maflin i andra kvalomgången. Ser inte så bra ut, 0-4 i baken. Den andre nordbon Robin Hull har 2-2 mot starke Woollaston. Jimmy White går också bra, leder 3-1 i sin match.

Några "gamlingar" som redan är klara för tredje och sista kvalomgången: Alan McManus och Graeme Dott. Peter Ebdon och Michael White är utslagna.

Att Ebdon är ute gör inte mig något...lite synd att Michael White är borta. McManus har aldrig dragit på smilbanden sedan han blev proffs och är ingen muntergök precis. Att Dott är vidare tycker jag känns kul.
Citera
2015-04-13, 13:48
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Att Ebdon är ute gör inte mig något...lite synd att Michael White är borta. McManus har aldrig dragit på smilbanden sedan han blev proffs och är ingen muntergök precis. Att Dott är vidare tycker jag känns kul.

Det behövs en ny Whirlwind eller en ny Thai-phoon i snooker. De som finns sprätter bara till emellanåt, typ Trump och några till. Det bästa för snookern vore om det kom en ny asiatisk stjärnspelare som kan konkurrera med de allra bästa.

Ebdon har nog gjort sitt. Lika bra det kanske. Lite symptomatiskt att det var hans och McManus matcher som inte hann spela tillräckligt antal frames innan domaren bröt för sessionspaus.

Maflin verkar köra över Davis. Hoppas den gamle tar i alla fall ett par frame.
Senast redigerad av TilleyHat 2015-04-13 kl. 13:51.
Citera
2015-04-13, 14:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det behövs en ny Whirlwind eller en ny Thai-phoon i snooker. De som finns sprätter bara till emellanåt, typ Trump och några till. Det bästa för snookern vore om det kom en ny asiatisk stjärnspelare som kan konkurrera med de allra bästa.

Ebdon har nog gjort sitt. Lika bra det kanske. Lite symptomatiskt att det var hans och McManus matcher som inte hann spela tillräckligt antal frames innan domaren bröt för sessionspaus.

Maflin verkar köra över Davis. Hoppas den gamle tar i alla fall ett par frame.

Håller med när det gäller nya spelare. Det behövs minst en ny spelare från Kina eller Thailand med tanke på att Dings form är lite tveksam. Den kinesiska snookern har stagnerat en aning.

Det är väl Ebdon som föder upp galopphästar på fritiden? Dags för honom att ställa kön åt sidan och börja putsa på sadlarna istället.

Maflin gjorde en fin turnering nu senast (eller näst senast). För snookerns skull är det bättre att Maflin går vidare än att Davis gör det (även om jag inte missunnar den gamle snookergiganten Davis några framgångar).
Citera
2015-04-13, 20:49
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Har alltid tyckt om snooker. Kan inte ni snookerfantaster posta länkar med era favoritklipp med motivering i denna tråd? Tror det skulle uppskattas av fler än mig

https://www.youtube.com/watch?v=DtNDRHQvhpc

Ding Junhui - Mark Selby, kvartsfinal VM 2011. Mark Selby är på väg tillbaka in i matchen, det 23:e framet står och väger med bara rosa och svart kvar. Ding samlar sig och gör en svår rosa och får dessutom perfekt efterläge på svart och avgör matchen. Av någon anledning slutet av det framet fastnat i minnet, jag minns det som en nervpärs där jag fruktade att Selby skulle vända matchen.

https://www.youtube.com/watch?v=NlHHeT7-Ylw

O'Sullian vinner skiljeframet mot Selby med hjälp av ett 147-serie i UK Championship 2007. Enough said.

Kanske kan posta några till om jag får tråkigt på jobbet.
Citera
2015-04-14, 13:32
Medlem
TilleyHats avatar
Aj, Jimmy White har åkt ut. Han måste ha tappat spelet helt eftersom han ledde med 7-2, men förlorade till slut med 10-8 mot Selt. Trist.

Apropå spännande klipp: VM-finalen 1985 mellan Steve Davis och Dennis Taylor som avgjordes i en makalös dramatik på den sista svarta bollen i avgörande frame. Här är ett sammandrag med kommentarer från de inblandade och några ytterligare:

https://www.youtube.com/watch?v=DDNpyNHrmjk

Det är trettio år sedan i år så man kan nog förvänta sig något jippo typ uppvisningsframe mellan Davis och Taylor på VM i maj.
Citera
2015-04-14, 14:50
Avslutad
Woohoo! Får hem lite tv-kanaler i veckan, bl.a Eurosport HD och Eurosport 2.. Längtar tills vm startar nu. Ronnies nya buckla hoppas jag på
Citera
2015-04-14, 15:28
Medlem
Glappkontakts avatar
Känns som att jag tappat lite sugen på snooker. Kommer nog att försöka se Ronnies matcher. Men det är nog allt. Självklart är det många som kan göra poäng, höga breaks och bjuda på spännande matcher. Men känns som att Ronnie är den enda som kan göra det där lite extra och jag hoppas han håller hela vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in