2014-03-02, 12:07
Medlem
Glappkontakts avatar
Snooker består av så många delar. Attack- och defensivt spel. Kampen mellan två individer. Men den största kampen är den enskilda individens kamp mot sig själv, bordet och bollarna. Man ges en förutsättning med ett antal problem som måste lösas för att uppnå ett vinnande resultat. Till skillnad ifrån många andra sporter så är snookern ett sådant spel att man kan titta på en enskild spelare väldigt länge utan att bli uttråkad. Ronnies förmåga att med kirurgisk precision lösa problem, lyfta ut bollar för att kunna fortsätta göra poäng, är som att ta sig tillbaks och få se Rembrandt, Dali m fl skapa något av sina storverk. Precis som Annika Sörenstam hade sin vision i golfen, att göra en 54-runda.
Just idag verkar Ronnie vara den som har bäst kontroll på vita bollen och spelets taktik. Förhoppningen är att de som finns kan lyfta sig till samma nivå eller bättre och att det kommer att komma nya spelare som kan ta över. Inom golfen hade Tiger Woods lite av en rollen. En otroligt vältränad idrottsman som förädrade inställningen till spelet. Golfen ligger betydligt närmare snooker än vad t ex tennis gör. Har golfen lidit, tappat åskådare och potentiella Tigers, Faldo mm? Faktiskt inte.
Hoppas att Ronnie tar tag i träningen och klarar av att hålla spelet, familjen och den mentala hälsan på toppnivå ett bra tag framöver. Dessutom vore det trevligt om många fler kunde ta sig till samma nivå och utmana. Precis som Torbjärn Blomdahl har varit med och drivit carambolen till nya nivåer.
Citera
2014-03-02, 16:35
Medlem
Mikojans avatar
Härligt att skåda O'Sullivan i Wales. Han måste vara världens bäste alla kategorier i sporter man inte behöver duscha efteråt
Citera
2014-03-02, 16:44
Medlem
tempeZZts avatar
Vilket jävla avslut av Ronnie i det framet!

Ren magi!
Citera
2014-03-02, 16:45
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vilket jävla avslut av Ronnie i det framet!

Ren magi!

Jag tror inte ding var så road av det där men som tittare är det kul att se när ronnie spelar.
Citera
2014-03-02, 16:47
Medlem
camejos avatar
Jag börjar ångra mitt tvärsäkra påstående att O'Sullivan inte kommer vinna sin tredje raka VM-titel.

Jag förstår inte hur han kan hålla den här nivån.
Citera
2014-03-02, 17:11
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jag börjar ångra mitt tvärsäkra påstående att O'Sullivan inte kommer vinna sin tredje raka VM-titel.

Jag förstår inte hur han kan hålla den här nivån.
Vi har ditt bett svårt på vitt

Tror de flesta är imponerade av den skicklighet och vilja att vinna som han besitter.
Citera
2014-03-02, 18:10
Medlem
Skatteskolks avatar
Och här trodde och hoppades vi flesta på en jämn match. Ding ser ut som han flugit stridsplan till Kina, käkat råa gristarmar med presidenten och sen åkt tillbaka till Wales med stridsplan. Han är helt ur slag. Undra vad gamla mentorn Ebdon SMS:ar honom.

Tror att han kan vinna ett par frames om Ronnie inte håller ihop det. Fast skönt att man hinner se en hel final innan man blir sömnig. Inget illa menat Selby. Eller jo!
Citera
2014-03-02, 18:15
Medlem
Zynas avatar
Jaha så kommer man hem och ser att det står 7-1 (!)
Någon som kan ge en liten sammanfattning om hur det sett ut? Ding kan väl omöjligt hållt samma nivå som tagit honom till 4 rankingtitlar den här säsongen samtidigt som Ronnie knappt missat en boll?

Jag som såg fram emot en tight spännande match inpå småtimmarna ikväll

Edit: Liten hint fick jag där om gristarmar ja, jösses!
Senast redigerad av Zyna 2014-03-02 kl. 18:18.
Citera
2014-03-02, 19:38
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Och här trodde och hoppades vi flesta på en jämn match. Ding ser ut som han flugit stridsplan till Kina, käkat råa gristarmar med presidenten och sen åkt tillbaka till Wales med stridsplan. Han är helt ur slag. Undra vad gamla mentorn Ebdon SMS:ar honom.

Man behöver inte ta nåt från Sullivan. Han gör andra världsstjärnor mänskliga. Ding är väl en topp tre spelare. Han var chanslös här.

Sullivans Mastersfinal mot Selby för en tid sedan var en liknande uppvisning.
Citera
2014-03-02, 19:41
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Vi har ditt bett svårt på vitt

Tror de flesta är imponerade av den skicklighet och vilja att vinna som han besitter.

Citat:
Ursprungligen postat av Zyna
Jaha så kommer man hem och ser att det står 7-1 (!)
Någon som kan ge en liten sammanfattning om hur det sett ut? Ding kan väl omöjligt hållt samma nivå som tagit honom till 4 rankingtitlar den här säsongen samtidigt som Ronnie knappt missat en boll?

Jag som såg fram emot en tight spännande match inpå småtimmarna ikväll

Edit: Liten hint fick jag där om gristarmar ja, jösses!

Jag har inte sett så mycket men slutet av det femte framet var nog ganska viktigt; Ding leder med drygt 20 poäng med 25 kvar på bordet och ska spela safe på grön. Han halkar med kön på köbollen och foular rosa, lämnar läge på grön varpå Ronnie rensar upp och går till 4-1.
Citera
2014-03-02, 19:55
Medlem
Skatteskolks avatar
Bara några minuter kvar då. Får se vad för peptalk som skett under pausen. Hoppas för Dings bästa att han får revanschera sig lite för att hans självförtroende inte ska stukas. Önskar dock O'Sullivan vinner. Han är ju inte med i turneringarna i Asien.
Citera
2014-03-02, 20:49
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Bara några minuter kvar då. Får se vad för peptalk som skett under pausen. Hoppas för Dings bästa att han får revanschera sig lite för att hans självförtroende inte ska stukas. Önskar dock O'Sullivan vinner. Han är ju inte med i turneringarna i Asien.

Ding verkar ha fått lite peptalk med tanke på att han har vunnit två raka frames nu och båda var över 100 poäng. Får hoppas han vinner ett par frames till så matchen inte tar slut så snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in