2015-04-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobjakabob
Kanske vi kan se en utveckling som i Danmark, dansk folkeparti blev större och större, tillslut var de andra partierna tvungna att sammarbeta. Kan vi se en sådan utveckling här i Sverige. Personligen tror jag inte de då de andra partierna är för dumma.
Förresten, vart tog FI vägen? Hahaha

De har ju redan i princip gått samman till samma parti iom DÖ14! Eller självmordspartiet som jag kallar det.

Utifall att de skulle komma till sans och ändrar politiken på SDs kärnområden så har vi ju vunnit. Visserligen är jag inte nöjd förrän förrädarna är borta från makten, men det första och största är att vi räddar landet och undviker framtida konflikter och fortsatt splittring/minskad trygghet och minskat välstånd etc. Personligen tror jag det är omöjligt för DÖ14-medlemmarna att kovända nu. Det finns så oändligt mycket floskler sparade på nätet numera att om de ändrade sig, skulle de inte få göra annat än att förklara hur de tänkte tidigare.

Så SD kan och kommer tryggt klättra vidare i opinionen.
2015-04-11, 09:57
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Svar om det fetade. Nej Kd kommer inte att ändra något väsentligt och inget annat parti heller. Det blir inget mer än löst prat. Väljarna förstår det och de har bara Sd som alternativ, de förstår mer och mer att situationen är akut det behövs förändringar snarast.

Sd kommer inte att minska i opinionen. Vad instituten redovisar är en helt annan sak. De har sin egen agenda och de vet att de inte kommer att bli avslöjade förrän i september 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Trovärdigheten ökar efter att de röstat för restriktiva motioner i en mandatperiod(om de har chansen efter kommande val). Innan dess är den rimliga hållningen att inte rösta på dem om man håller den frågan som den viktigaste. Lite måste man hålla partierna till svars annars så blir det som en kvinna som kommer tillbaka till sin misshandlande man gång efter annan så fort han bölar om att sluta slå. En mandatperiod med tit-for tat känns lämpligt för att de skall ha anledning till att ändra beteende. Börjar de samarbeta med väljaren efter deras bestraffning så kan samarbetet sedan fortsättas.

Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Jag förstår din utgångspunkt Ghibellino, men jag tror du har fel. Vi socialkonservativa/liberalkonservativa Sverigevänner vill gärna att Kristdemokraterna eller Moderaterna ska nyktra till i invandringsfrågan, men det beror enkom på att vi skulle uppfatta det som bekvämare och mer önskvärt än att fortsätta stöda Sverigedemokraterna. Faktum är att Moderaterna aldrig varit så kulturradikala och mångkulturförespråkade som nu - med ett ungdomsförbund som låter mer som identitetspolitiska miljöpartister än borgare - samt att Kristdemokraternas ledning vägrar ens ta i konservatismen. Vi griper efter varje halmstrå som liknar borgerliga kritik av mångkulturen, exempelvis genom att lyfta fram Sara Skyttedal, men bedrar oss själva eftersom de socialliberala massinvandringsförespråkarna har såväl Moderaterna och Kristdemokraterna i ett järngrepp.

Jag tror och hoppas Sverigedemokraterna kommer fortsätta gå framåt i opinionsundersökningar och kommande val, allt medan Kristdemokraterna gör sig själv överflödiga och försvinner ur svensk politik. Det enda konservativa och Sverigevänliga parti som tar fasta på traditionellt borgerliga värden som samförstånd och socialt kapital är SD. Eftersom Sverige i grunden har en traditionalistisk syn på tillvaron tror jag också att deras exklusivitet är basen för fortsatta framgångar. Så väl från höger som vänster.

Tack för era kommentarer.

Även jag tror att SD kommer att fortsätta öka. Och självklart förutsätter ett framtida röstande på (i mitt fall) KD att dessa verkligen ändrar kurs. Så jag delar i stort era synpunkter.

Själv hade jag inga problem att gå från borgerliga partisympatier till SD. Kanske är jag därmed en ovanlig väljare, att jag såg det som ett lätt val. Men jag är i grunden en högerman, och ser vissa oroväckande tendenser hos SD. De gör allt för att vara ett mittenparti och att distansera sig från högerpolitik. Den interna striden har väl visat detta tydligt, i ledningens reaktion på Hahnes vilja att gå högerut i ekonomisk politik.

Så jo, SD kommer att gå framåt ytterligare. Frågan för mig är bara om det är "mitt" parti.

De har även blivit alldeles för mjuka i sin invandringspolitik för att falla mig helt i smaken. Förmodligen är detta taktik från deras sida, men ändå.

Får jag spekulera, så tror jag att framtiden kommer att tvinga oss till repatrieringsåtgärder. Vi kommer att få en helt ny politisk karta med en total omsvängning i migrationspolitiken bland de flesta partierna och även i övriga Europa. Stora förändringar står för dörren och det är inte säkert att SD kommer att spela huvudrollen i allt detta.
2015-04-11, 10:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Grattis SD!

Men man blir så trött på kommentarer som dessa:

Anders Lindholm tror dock inte att SD har möjlighet att bli ett 30 procents-parti i nuläget.
– SD har sprängt många gränser som man inte trodde var möjligt men i botten är det ändå ett missnöjesparti som inte har en självständig politik och svar på de stora frågorna.

http://www.expressen.se/nyheter/s-rasar-och-sd-lyfter/

Vad menar han med att SD inte har en "självständig" politik, och exakt vilken "stor fråga" är det som SD inte har svar på?
2015-04-11, 10:02
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Grattis SD!

Anders Lindholm tror dock inte att SD har möjlighet att bli ett 30 procents-parti i nuläget.
– SD har sprängt många gränser som man inte trodde var möjligt men i botten är det ändå ett missnöjesparti som inte har en självständig politik och svar på de stora frågorna.

Vad menar han med att SD inte har en "självständig" politik, och exakt vilken "stor fråga" är det som SD inte har svar på?
Han syftar säkert på doms arbetsmarknadspolitik miljö politik. Dom flesta röstar ju på SD för att dom vill minska invandringen.
2015-04-11, 10:21
Medlem
Energiknippes avatar
Härligt med ett nytt rekord, kan inte vara kul att jobba på Aftonbladet/Expressen och se hur allt gottande i interna stridigheter inte påverkat partiet ett dyft i opinionsmätningar. Personligen tror jag deras analytiker överskattar bråkens betydelse. Sålänge vi bara har ett invandringskritiskt parti spelar det ingen roll om det blåser kring det. Hade det funnits två fullgoda alternativ kanske vissa hoppat över till 'SD2'.

Det är viktigt att SD cementeras in i politiken, därför tror jag att det är rätt att kasta ut Hahrne och Kasselstrand, även om jag gillar deras offensiva touch. Sverige är inte redo för dem ännu, men deras tid kommer - SD får bana väg först.
2015-04-11, 10:35
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Härligt med ett nytt rekord, kan inte vara kul att jobba på Aftonbladet/Expressen och se hur allt gottande i interna stridigheter inte påverkat partiet ett dyft i opinionsmätningar. Personligen tror jag deras analytiker överskattar bråkens betydelse. Sålänge vi bara har ett invandringskritiskt parti spelar det ingen roll om det blåser kring det. Hade det funnits två fullgoda alternativ kanske vissa hoppat över till 'SD2'.

Det är viktigt att SD cementeras in i politiken, därför tror jag att det är rätt att kasta ut Hahrne och Kasselstrand, även om jag gillar deras offensiva touch. Sverige är inte redo för dem ännu, men deras tid kommer - SD får bana väg först.
Från AF:s sida vill man ha en invandring som kontinuerligt tar in 100 000 om året. Något jag vetat att man tänkt göra fast man inte vill erkänna det öppet bara. Fortsätt så och SD växer vidare. Men det är ju i och för sig riktigt att SD borde profiler sig bättre i arbetsmarknadspolitiken jobbfrågan m.m. Minskad invandring ger pengar till utbildning som ger mer kvalitativ arbetskraft som därför ger jobb eftersom man bättre efterfrågas på arbetsmarknaden.
Hur många utomeuropeiska , afrika, arabländerna har utbildning för den svenska industrin. Snacka om kostnadsbelastning för Sverige.

Mot 30 procent ut med Rövven och Bah tra
2015-04-11, 10:36
Medlem
JustZlatans avatar
Räknar Demoskop med SD-marginalen?
2015-04-11, 10:36
Medlem

Och nu hävdar Löfvén att undersökningar inte har någon betydelse. Tror han inte att det är riktiga människor de frågar när de gör opinionen? Det är precis som att säga att de som deltar (eller de som de representerar) inte betyder ett skit så länge de kunde håvas in i valrörelsen

Danskarna var definitivt mycket smartare. Deras politiker förstod direkt att deras version av SD bara skulle fortsätta växa om de inte tog tag i invandringen. Våra politiker är fortfarande i hardcore denial. Frågan är om något parti ens skulle kunna ta invandringsfrågan från SD längre? Har det redan gått för långt? Övriga partier kan ju inte ha mycket förtroende i detta avseendet efter så lång tid.
2015-04-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Grattis SD!

AL avslöjar ju sig själv med att han åtminstone övervägt tanken att SD kan komma bli ett 30 procents parti, annars skulle han ju aldrig nämnt det! Så det finns ju med på kartan även för honom hur han än vänder och vrider på det. :> Och hur bra har han varit på att spå SD tidigare? Någon som vet? :>

Sedan har han ju helt enkelt fel. SD har en kriminalpolitik som ligger i linje med folkviljan. Man har en realistisk energipolitik som den tunga industrin skulle älska och man har som ensamt parti under en lång tid förespråkat radikalt höjda försvarsanslag.

Enda anledningen till att fler inte inser detta är att MSM blåljuger och inte granskar de andra partiernas misslyckanden.

Den dagen SD kan nå ut till massorna och drönarna som får sin sanning från AB/Expressen inser hur de blivit lurade i alla dessa år, den dagen rusar SD förbi S.
2015-04-11, 12:12
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Samma sak med M. En omsvängning är bara en tidsfråga, helt enkelt eftersom det inte går att extrapolera de ekonomiska belastningarna mycket längre - och det interna stödet har aldrig funnits för höjda skatter för en destruktiv invandring.

Internt i moderaterna så säger man numera det ledningen tycker. När det gäller invandringen så talar man ju hela tiden för i prinip fri invandring, vilket också ligger i linje med deras vänsterliberala ideologi. Moderaterna är inte konservativt parti längre, och hade inte varit det dom senaste 10 åren. Bara det att många fortfarande tror att dom är det.

Citat:
Den enkla sanningen är att SD:s automatiska tillväxt på walkover närmar sig ett slut. I relativ närtid under denna mandatperiod kommer andra partier av nödtvång bli mer pragmatiska.

Knappast. SDs tillväxt har vi bara sett slutet på början av. 2016-2017 kommer SD att passera 25% i verkliga opionionsmätningar och ligga på 17-18 även i dom mest förljugna.
Övriga pariter kommer inte att bli pragmatiska förrän man har en fullständig systemkolaps med i princip ett EU-styrt byråkratstyre ungefär som Italien åkte på när Berlusconi knasade fulständigt.
Möjligen kan det komma några huggskott från KD, men det skall vara vara dom då... Dom är väl rädda för att deras redan få väljare skall avvika till SD. Om Moderaterna tappar 100000 väljare till SD så märks det knappt. Men för KD är det katastrof.

Citat:
Det kan bli MP eller S som sjösätter ett program för biståndsfinansierad återvandring, eller FP som föreslår likhet inför lagen ifråga om HMF och hatbrott - alltså mycket mer "radikala" grepp än SD har i verktygslådan.

Helt uteslutet. Båda dom partierna jobbar för att utplåna det svenska folket, och det är mer troligt att man startar utvandringsprojekt för svenskar genom biståndsbudget för att få iväg folk som är kritiska till det nya, moderna, mångkulturella.
2015-04-11, 12:19
Medlem
LeifD2s avatar
Med min felfaktor på demoskop (1,09) så blir det 17,1%. Och det är väl där SD enligt andra mätningar hållit sig dom sensate månaderna. 17-19%, si sådär. Demoskops mätning är i det intervallet.

Men man undrar ju hur i alla glödheta pizzaugnar moderaterna kan få 25%? Vad tänker folk med? Röven, eller?
2015-04-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Demoskop, April:

S 28,3% (-3,0) Gigantiskt ras.
Mp 6,9% (+0,7)
V 6,1% (+0,3)

SD 15,7% (+1,5) REKORD med bred marginal hos Demoskop.

M 25,0% (+0,9)
C 6,5% (+-0,0)
Fp 5,3% (+0,8)
Kd 3,8% (+0,1)

Tydlig REKORDSIFFRA för Sverigedemokraterna. Näst bästa mätningen någonsin hos Demoskop låg på 14,4%. 15,7% är ett betydande REKORD!!
Bra, men: Det är INTE bra att M närmar sig S. Det sista vi behöver är ett M som blir största parti igen och får förnyat självförtroende som i deras fantasi är ett kvitto på att Reinfeldt var helt rätt ute med sin invandringslinje. M ska krypa i stoftet, desperata, hårt sargade av väljartappet till SD, och så kommer de här med 25% som tangerar Bildts och Adelsohns absoluta toppar och skulle vara helt godkänt även för Reinfeldt? Detta suger.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Men man undrar ju hur i alla glödheta pizzaugnar moderaterna kan få 25%? Vad tänker folk med? Röven, eller?
Det finns miljoner drönare i det här landet som är ungefär så här smarta:
Alliansen regerar: Fan vilken skit, nu går jag till S.
Rödgröna regerar: Fan vilken skit, nu går jag till M.
Repetera.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-04-11 kl. 12:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in