Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Teorin föreslår inte att några muslimska studenter frivilligt anmälde sig som självmordsterrorister för att tjäna någon elit. Ett missförstånd från din sida, det är förlåtligt. De spår man ämnat följa upp om detta antyder ju att terroristerna inte var inblandade i attentatet, men att de anklagades genom plantering av bevis och kapade identiteter. Den andra teorin föreslår att terroristerna faktiskt utförde attentatet, men med myndigheternas kännedom. Av politiska skäl avstod man från att agera.
Du har uppenbarligen missat att bevisläget mot de 19 är tämligen starkt...att en vuxen (?) människa kan vifta bort detta med "plantering av bevis och kapade identiteter" tycks mig en smula...fascinerande. Du måste tro att närmast hela rättsväsendet var involverat?
Citat:
Problemet är att en sådan lyckoträff [att påträffa ett pass] inte är möjlig i sitt stora sammanhang eftersom:
/../
2. Ett intakt pass påträffas (det enda av sitt slag)
Haha, så lyckträffen att påträffa ett pass är inte möjlig eftersom man påträffade ett pass. Nu argumenterar du i förvirrade cirklar. Vad sägs om att återgå till frågan kring huruvida det är möjligt att pass överlever flygkrascher?
Det hittades för övrigt pass vid shanksville också...
Citat:
1. Terrorcellen mer eller mindre offentliggörs innan man ens har koll på passagerarlistan
3. En ryggsäck [sic!] påträffas med information om de inblandade
Jag förstår inte din fascination över att det gick snabbt (ett par dagar) att identifiera de skyldiga? Det var inte direkt världens svåraste utredning ÄVEN UTAN hjälpen av upphittade pass och väskor (vilket ifrågasätter varför man skulle bemöda sig med att plantera dem)....jag vill dessutom minnas att utredningen bestod av typ 7000 personer...
Jag skulle för övrigt gärna ha din källa på att man inte ens tittat på passagerarlistan innan man namngav de 19....
Citat:
I den symmetriska perfektion tre byggnader kollapsar varefter varandra,
Om vi börjar med tornen: Återigen, på vilket sätt menar du att tornen skulle kollapsa om det inte var bomber inblandade? Hur skulle alltså en kollaps initeriad av flygplanskollisioner med efterföljande bränder se ut? Vad skulle skilja dem från det som dokumenterades?
Citat:
med olika kollisionspunkter och förutsättningar
Sen rasade ju de båda tornen olika fort också. Vore inte det närmast att förvänta?
Citat:
varav den tredje inte ens träffas av något flygplan.
Varför är det relevant för dig egentligen, när du ändå menar att byggnader inte kan rasa av flygplanskollisioner iaf?
Jag tolkar det som att du håller med om att jordens gravitation är nedåtriktad. Vad är då det konstiga med att tornen faller vertikalt?
Citat:
Det är fortfarande eldsvådan som [ursprungskälla] påverkar bärkraften och därmed är orsak till rivningseffekten,
Du har uppenbarligen inte satt dig in vad NIST sagt. Branden ensam skulle inte ha fått tornen att kollapsa. Det krävdes också de stora skadorna från flygplanen, de avslagna vattenledningarna till sprinklersystemen och den avslagna brandisoleringen. Du fäktas mot väderkvarnar.
Wtc7 däremot kollapsade av obekämpad brand (tornens kollaps slog av vattenledningarna i marken så att även sjuans sprinklersystem slogs ut). Håll vänligen isär begreppen.
Citat:
något som enl. tusentals ingenjörer och vetenskapsmän är närmast omöjligt
Och jag väntar fortfarande på att de ska berätta VARFÖR det är omöjligt.
Citat:
Du menar att eldsvådan först utbröt i rasmassorna?
Vad menar du nu???
Citat:
Nanotermit som kemiskt ämne kan producera extrema temperaturer och är hänsynslöst resistent mot nerkylning,
Trams. Själva poängen med nanotermit ska ju vara hur snabbt det reagerar. När reaktionen sen är över så skulle saker kylas ner på precis samma sätt som allt annat. Det rimmar dessutom väldigt illa med fortsatt reaktion som pågår över flera månader nere i rasmassorna.
Du svarade förresten inte på frågan. Vad baserar du din bedömning på, gällande hur snabbt det skulle gå för temperaturen att avta för rasmassor ej innehållande termit?
Citat:
Det är ingen som förnekar att stålet försvagas, snarare hur detta lyckas tidsmässigt
Där ser man. Så hur lång tid menar du att omfattande bränder på 1000 grader C skulle behöva för att hetta upp stålbalkar som är oskyddade pga avslagen brandisolering? Och vad baserar du denna bedömning på?
Citat:
och med den spektakulära effekt som uppstod.
Vad har den "spektakulära effekten" med bränders förmåga att värma upp stål att göra?
Citat:
Det är sannerligen en historisk bedrift när bla. jetbränsle visar sig vara en utmärkt rivningsmetod by the book.
Du visar återigen att du inte är insatt. Jetbränslet var uppbrunnet efter typ 20 minuter varefter det var konventionella kontorsbränder som fortsatte.
Citat:
Menar du att nano-termit är en naturlig substans i gipsväggar?
Nej, resterna som man påstår visar på termitanvändning. (Påståenden som för övrigt blivit fullständigt krossade av experter, det pratades om det här på forumet så sent som igår om jag minns rätt)
Citat:
Säkert, men regel nummer 1 är att kapa de lösa ändarna. Oavsett om någon tjallar kommer det ju inte leda någonvart.
Dumheter. Så om någon t ex ringer polisen och säger att det förekommer utplaceringar av sprängladdningar i wtc (som tidigare drabbats av bombning) så kommer polisen inte åka ut och kolla? Du lever allt i din egna lilla värld du.
Citat:
Okej, så innan du ens vet vad som försiggått kan du avgöra att det bara är missförstånd och tillfälligheter?
När sa jag att jag avgjort det? Du hittar på.
Vad jag sa är att det är väldigt väntat att människor trott sig upptäcka konstiga saker i efterhand.
Citat:
Om de är placerade i symmetriska formationer för att precisera kollapsen, möjligen.
Det var inte det jag frågade. Jag frågade om "squibsen" som så som de syns på videoupptagningar. Kan dessa förklaras av raset? Ja eller nej?
Citat:
Vetenskapsunderstödd forskning har förts från den andra sidan.
Den har då undgått mig. Något specifikt du tänker på?
Citat:
Du har hånat A&E, med vilka kunskaper gör du detta?
Med kunskapen av att ha hört deras korkade argument. Det ende de presenterar är svepande påståenden.
Citat:
Det har jag inte gjort heller...
Så när du skrev:
"en tredje byggnad smäller av och kollapsar flera våningar under förekommen skada"
Så menar du alltså inte kollapsen skedde vid en oskadad del av byggnaden?
Citat:
Varför ska du envisas och enbart fokusera på den händelsen?
För att du sagt att det är:
1. Ett osannolikt sammanträffande
2. Bevis för att media hade förkunskap
Jag vill bara att du ska backa upp det du påstått. Genom att precisera vad det är som är så osannolikt, och hur detta visar på förkunskap hos media. Alternativt ta tillbaka det du sagt.