2013-01-10, 01:15
  #4453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Blev en vända till SB idag, kände lite abstinens för att köpa något efter att inte ha varit där på sen 1a December. Blev inte så jättemycket men fick med mig detta hem iaf:

Flying Dog Gonzo x2
Mikkeller Jackie Brown x2
Mohawk Whiteout x3
Port Brewing Santa's Little Helper
Sotholmen Extra Stout

Kommer nog bli en del på släppet i Februari också, om allt nu kommer hit vill säga. Känns som att det är väldigt mycket spännande man missat för att det bara kommer till de största städerna.

Kolla länken till Uppdrucket som jag postade en bit upp. T5 kommer till de 40 småsläppsbutikerna medan T6 och T7 kommer till de 3 vinkällarbutikerna och på webben.
Citera
2013-01-10, 08:44
  #4454
Medlem
Johnny.Dramas avatar
Frågar säkert på fel plats, men verkar vara många som kollar här. Åbro på flaska 5.3%, är denna på väg att gå ut ur bolagets sortiment eller? http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Pris&sortdirection=Ascending&hitsoffset =0&page=1&searchview=All&varugrupp=%C3%96l&groupfi ltersheader=Default&artikelId=342979&varuNr=1483&f ilters=varugrupp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dPris%26sortdirection%3dAsce nding%26hitsoffset%3d0%26page% 3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3d%25c3%2596l%2 6groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrup p%252c Enligt hemsidan så är det väldigt få butiker som har denna öl och isåfall i väldigt liten mängd. Någon som vet hur det ligger till? Samma grej med Three Towns flaskan förövrigt.
Citera
2013-01-10, 10:31
  #4455
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Kommer nog bli en del på släppet i Februari också, om allt nu kommer hit vill säga. Känns som att det är väldigt mycket spännande man missat för att det bara kommer till de största städerna.

Jag beställer alltid till mitt bolag, missar ingenting och behöver inte stressa. Tar 5 dagar sen har jag det jag vill ha och det är ganska mycket jag vill ha nu i februari. Kanske det mest intressanta släppet för mig hittills.
Citera
2013-01-10, 12:07
  #4456
Medlem
arnold123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny.Drama
Frågar säkert på fel plats, men verkar vara många som kollar här. Åbro på flaska 5.3%, är denna på väg att gå ut ur bolagets sortiment eller? http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Pris&sortdirection=Ascending&hitsoffset =0&page=1&searchview=All&varugrupp=%C3%96l&groupfi ltersheader=Default&artikelId=342979&varuNr=1483&f ilters=varugrupp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dPris%26sortdirection%3dAsce nding%26hitsoffset%3d0%26page% 3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3d%25c3%2596l%2 6groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrup p%252c Enligt hemsidan så är det väldigt få butiker som har denna öl och isåfall i väldigt liten mängd. Någon som vet hur det ligger till? Samma grej med Three Towns flaskan förövrigt.


Som sagts flera gånger tider, läs trådrubriken. Tycker du att Åbro och Three Towns hör hemma i en tråd för ölkännare? Välkommen tillbaka när du testat på lite riktig öl
Citera
2013-01-10, 18:52
  #4457
Medlem
Johnny.Dramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold123
Som sagts flera gånger tider, läs trådrubriken. Tycker du att Åbro och Three Towns hör hemma i en tråd för ölkännare? Välkommen tillbaka när du testat på lite riktig öl

Eh jaha, som sagt, skrev "Frågar säkert på fel plats, men verkar vara många som koll här." Och har druckit bra mängder av öl så mig behöver du inte kränka ner med "lite riktig öl". Bara för att man gillar en riktigt Svensson-öl så betyder inte det att man saknar ett FANTASTISKT ölsinne som ditt. Men visst jag skrev i fel del av forumet det vet jag mycket väl, men påpekar ännu en gång att många sitter säkert inne på info gällande min fråga.
Citera
2013-01-10, 21:07
  #4458
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Trist. Jag var in på systemet igår och pratade med en av deras anställda om det här problemet med jättestora nyhetssläpp. Det blir mycket att köpa på en gång, tungt att släpa, dyrt så inihelvete och dessutom blir det ena jävla köer. Varför inte fler och mindre släpp i fler butiker?

För mig blir det knappast lådvis med öl men jag tänker iaf köpa några Brooklyn Black Chocolate Stout att lagra så får vi se hur det blir med de andra nyheterna. Jag har ett gäng BBCS från förra året och drack dessutom ur en i höstas som hade några år på nacken. Riktigt len och fin blir det när den lagras. Tveklöst ett av de mest prisvärda alkoholstarka öl som finns att få tag i via Systemet.

Håller definitivt med! Drack ett gäng nu i december och dom har stått till sig riktigt bra! Blir minst en låda nu till släppet! Annars är jag också sugen på Omnipollo Nebuchadnezzar! Fick en leverans av den innan den vann på SBWF så drack ett gäng. Det är kul med en riktigt bra svensk dipa (gillar även ex. Anders, men det är kul med nytt)!

Annars känns det som att yeti är den mest prisvärda ölen (T5+). Det är också den öl som jag druckit näst mest under förra året (endast slagen av Lindemans Gueuze Cuvée René som finns på min stammispub).
Citera
2013-01-12, 07:14
  #4459
Medlem
Drack en Mikkeller Jackie Brown nu efter jobbet, definitivt den bästa Mikkeller jag druckit hittills. Imorgon blir det nog en Fra Til och den hoppas jag är ännu bättre!
Citera
2013-01-13, 18:35
  #4460
Medlem
Lite gammal nyheter från gårdagens övning.
Duvel, Tripel Hop, gillade årets upplaga bättre än den förra, Torrhumlingen gjorde nytta. Väldigt trevlig grapetoner. Zago's Nut, förra släppet. En balanserad, trevlig öl men inget som stack ut. Unibrue 17, att säg att det kullade i munnen är en underdrift, det var en orgie, massor av torkad frukt, choklad, balanserad, lite åt sherry hållet med nötaktigatoner. Som avslutning på provningen blev det en Stone, 15 Anniversery, Dark Imperial IPAD, kaffe, choklad och massor med humle. Ett litet mellanspel med Oppigårds golden Ale, så avslutade vi med Bourbon County Vanilla Sout, choklad, vanilj. den var oerhört viscusiös, nästan klibbigt i munnen men en riktig smakbomb.
Citera
2013-01-13, 20:55
  #4461
Medlem
Caparzos avatar
Smakade modus hoperandi och det var en angenäm upplevelse i går. Känner dock att jag skulle vilja prova något med ännu mer humle för att se var min gräns går. Tyckte inte att beskan var outhärdlig i den, vilket var vad jag fått höra på förhand. Vilka humlebomber finns det på systemet som inte kostar skjortan?
Citera
2013-01-13, 21:24
  #4462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Smakade modus hoperandi och det var en angenäm upplevelse i går. Känner dock att jag skulle vilja prova något med ännu mer humle för att se var min gräns går. Tyckte inte att beskan var outhärdlig i den, vilket var vad jag fått höra på förhand. Vilka humlebomber finns det på systemet som inte kostar skjortan?


En färsk Sierra Nevada Torpedo Extra IPA kan nog slå Modus, men tror dom som finns på bolaget nu inte är så färska tyvärr.

Vet inte om Mohawk Extra IPA kan vara en kandidat också, har inte druckit den själv så det får nån annan uttala sig om.

Nils Oscar Hop Yard IPA ligger ungefär i samma nivå som Torpedo.
Citera
2013-01-13, 21:50
  #4463
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
En färsk Sierra Nevada Torpedo Extra IPA kan nog slå Modus, men tror dom som finns på bolaget nu inte är så färska tyvärr.

Vet inte om Mohawk Extra IPA kan vara en kandidat också, har inte druckit den själv så det får nån annan uttala sig om.

Nils Oscar Hop Yard IPA ligger ungefär i samma nivå som Torpedo.

Vilket sammanträffande hade nämligen införskaffat mig några Hop Yard och Torpedo för några dar sen som jag drack för första gången. Förbannat goda öl.
Citera
2013-01-13, 22:28
  #4464
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Smakade modus hoperandi och det var en angenäm upplevelse i går. Känner dock att jag skulle vilja prova något med ännu mer humle för att se var min gräns går. Tyckte inte att beskan var outhärdlig i den, vilket var vad jag fått höra på förhand. Vilka humlebomber finns det på systemet som inte kostar skjortan?
mohawk extra ipa, brewdog hardcore ipa och nils oscar hopyard skulle jag säga på rak arm när det gäller lättillgängliga, prisvärda "humlebomber" som dessutom är ganska färska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in