Citat:
Ursprungligen postat av
CrimsonIdol
Jag frågar dig vad du tror matematiskt och fysiskt hände efter kollapsen. Redogör för din teori.
Så ställer vi frågor till dig sen.
Jag gissar att byggnaden vägde ca 500 000 ton(haka inte upp dig på den siffran, det är en irrelevant uppskattning).
Nu är det din tur.
Matematik och fysik TACK. Jag kan lova dig att en sommarkurs inte kommer rädda dig nu.
Det är ju precis det som är min poäng.
1. NIST anlitas av allmänheten för att med sin expertis förklara vad som faktiskt hände med WTC 9/11.
2. NIST förklarar endast vad som händer fram till kollapsens initiering, inte resten av förloppet.
3. I brist på en officiell förklaring försöker delar av allmänheten få igång en ny oberoende undersökning.
4. I väntan på en sådan undersökning är allmänheten utlämnad åt sig själva att sinsemellan tjafsa om vad som hände.
Det kan mycket väl vara så att kollapserna efter initieringen gick till så som NIST utan underlag
tror/förutsätter att de gjorde, men det är inte det jag diskuterar här.
Det jag diskuterar här är hur allmänheten lämnas i något slags limbo, utelämnade åt mer eller mindre aggressiva teoretiker som slåss vilt sinsemellan. Att det inte finns någon transparens och därmed någon fungerande demokrati.
Om du vill diskutera kollapserna i teknisk mening, föreslår jag att du letar upp någon som
tycker det är lika kul som du. Jag säger till om/när jag känner för det.