2015-04-09, 21:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Mitt största aber med asiatisk film. Har ett antal filmer jag peppat över som bara ligger och stirrar på mig. Grandmaster, Face Reader, The Eternal Zero...alla med speltider på 130 min eller mer. Ca 10 % av de filmerna jag tänkt se är på 90 min eller kortare. Lite tröttsamt.

Välkommen tillbaka till tråden!

Ja, samma här faktiskt och jag brukar göra så att jag sparar de längre filmerna runt 2h-sträcket att se tillsammans med morgonkaffet eller på förmiddagen, rent generellt ser jag sällan utländska filmer med undertexter på kvällarna eller nätterna. Enkelt för att jag blir väldigt trött av min medicinering som ska tas på kvällen och således tappar man lite fokus, så då ser man hellre något lättsamt och amerikanskt, men de asiatiska och utländska filmerna rent generellt ser jag mellan 11-20.
Citera
2015-04-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Välkommen tillbaka till tråden!

Ja, samma här faktiskt och jag brukar göra så att jag sparar de längre filmerna runt 2h-sträcket att se tillsammans med morgonkaffet eller på förmiddagen, rent generellt ser jag sällan utländska filmer med undertexter på kvällarna eller nätterna. Enkelt för att jag blir väldigt trött av min medicinering som ska tas på kvällen och således tappar man lite fokus, så då ser man hellre något lättsamt och amerikanskt, men de asiatiska och utländska filmerna rent generellt ser jag mellan 11-20.

Tack
Vart alldeles för lite filmtittande på sistone. Ny flickvän som inte gillar asiatisk film (än) begränsar helt klart möjligheterna :/

Bra tips, får nog försöka med nåt liknande.
Citera
2015-04-09, 23:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Fan vad bra! Scarlet Innocence och Whistleblower har jag koll på sedan igår faktiskt, men inte My Man och Ramblers. Den sistnämnda var gammal såg jag, men den lät intressant ändå. Blev glad av att se Lucky Strike också, jag hoppas du är tillbax för att stanna. Du får försöka smyga in några riktiga guldkorn till verk och sakta invagga din flickvän i den asiatiska filmens fantastiska värld.

Vi får hoppas att det kan vara lite av en vanesak.

Idag har jag inte fått en endaste film sedd, men jag trycker igång Sea Fog nu och spärrar upp ögonen med hjälp av tandpetare och tittar tills den antingen är slut eller jag storknar av trötthet.
Citera
2015-04-10, 11:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Fan vad bra! Scarlet Innocence och Whistleblower har jag koll på sedan igår faktiskt, men inte My Man och Ramblers. Den sistnämnda var gammal såg jag, men den lät intressant ändå.

A Girl at my Door verkar också riktigt bra!
Citera
2015-04-10, 16:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
A Girl at my Door verkar också riktigt bra!
Ska kolla lite närmre på den nu. Ja faktiskt. Det var längesen jag såg nån drama också. Tar och drar hem dem.

Jo, just det, jag toksomnade direkt igår. Hann inte se ens tio minuter av Sea Fog. Nu gör jag så att jag ser den här A Girl At My Door först istället. Just i dag känner jag mig mer tilltalad av handlingen.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-04-10 kl. 16:30.
Citera
2015-04-10, 16:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ska kolla lite närmre på den nu. Ja faktiskt. Det var längesen jag såg nån drama också. Tar och drar hem dem.

Ja, drama ifrån asien på sistone har jag inte heller sett så värst mycket av, blir ju mestadels thriller och action, lite skräck ibland.

Drog även hem Wild Animals av Kim-Ki Duk som är den enda filmen som jag har kvar att se av honom bortsett ifrån den nya som saknar text. Och nu har jag även sett alla filmer utav Bong Joon-ho, men han är ingen direkt favorit för mig.

Sen ska jag spana in HK-CATIII filmen The Gigolo ikväll, från 2015 så blir första asiatiska filmen från detta året jag ser då.
Senast redigerad av Rakii 2015-04-10 kl. 16:34.
Citera
2015-04-10, 16:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Nä, samma här. Det går lite i perioder för mig vad jag helst ser. Nu har det varit sydkoreanska thrillers och action, det går fan alltid hem. Sett väldigt lite Japanskt på senaste. Man ska dock inte glömma bort att det finns bra drama från speciellt Japan men även Korea också.

Den har jag också sedan länge, började se den och tyckte tyvärr inte den verkade vara nåt för mig. Jag kan minnas fel såklart. Filmtipset tror jag kommer ge den en tvåa och stämmer det så hör den till de sämsta filmerna jag sett av karln, och grejen är att filmtipset faktiskt är jäkligt träffsäker när det gäller att räkna ut betygen för mig. Detta är säkerligen en anledning på att jag skjuter på den.
Citera
2015-04-10, 16:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Den har jag också sedan länge, började se den och tyckte tyvärr inte den verkade vara nåt för mig. Jag kan minnas fel såklart. Filmtipset tror jag kommer ge den en tvåa och stämmer det så hör den till de sämsta filmerna jag sett av karln, och grejen är att filmtipset faktiskt är jäkligt träffsäker när det gäller att räkna ut betygen för mig. Detta är säkerligen en anledning på att jag skjuter på den.

Rekommenderad tvåa för mig med men min OCD gör att jag måste se den ändå så cirkeln är sluten till slut, då har man avverkat allt av en till regissör och i min mening hör han till en av världens bästa regissörer så måste ju se den oavsett vad filmtipset tror. Ofta är de helt uppåt väggarna med sina förutsägelser med vad man ska ge för betyg, stämmer inte alltid in på mig själv.
Citera
2015-04-10, 17:05
Medlem
Citat:
Blev glad av att se Lucky Strike också, jag hoppas du är tillbax för att stanna.

Tack, I´ll do my best

Såg koreanska Fasten Your Seatbelt igår. Låg på watchlisten enbart för att regissören Ha Jung-woo skådespelat i filmer som The Chaser, The Yellow Sea, Berlin File, Nameless Gangster m.fl. En dålig anledning att se filmen egentligen som dessutom är en helt annan genre (komedi). Nåja den funkade väl som tidsfördriv som bäst. Men egentligen ganska menlös och inte särskilt rolig.

Idag blev det japanska The Drudgery Train (till morgonkaffet!!). Den var rätt intressant, och jag gillar karaktärsporträttet av Kanta (huvudpersonen)...men i slutändan lite för lång (som vanligt) och betyget blir nog bara godkänt 2/5.
Citera
2015-04-10, 17:10
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Rekommenderad tvåa för mig med men min OCD gör att jag måste se den ändå så cirkeln är sluten till slut, då har man avverkat allt av en till regissör och i min mening hör han till en av världens bästa regissörer så måste ju se den oavsett vad filmtipset tror. Ofta är de helt uppåt väggarna med sina förutsägelser med vad man ska ge för betyg, stämmer inte alltid in på mig själv.
Ja, det är ju helt klart. Skulle heller aldrig strunta i att se den, baserat på vad filmtipset räknar ut. Men det bidrar i alla fall för mig till att jag ser andra filmer före. Jag tycker också han är en av de bästa, så givetvis har även jag planer på att se allt som mannen regisserat.
Citera
2015-04-10, 17:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Såg koreanska Fasten Your Seatbelt igår.

Idag blev det japanska The Drudgery Train (till morgonkaffet!!)

Jag har lagt till dig på Filmtipset förut och såg att du har betygsatt dom, såg intressanta ut så drog hem de med detsamma då!
Citera
2015-04-10, 17:51
Medlem
Citat:
Jag har lagt till dig på Filmtipset förut och såg att du har betygsatt dom, såg intressanta ut så drog hem de med detsamma då!

Samma regissör till Drudgery Train som till Rambler och Linda Linda Linda. Inte sett Rambler men Linda gillade jag. Är iof rätt svag generellt för asiatiska filmer med musikaliskt tema
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in