2015-03-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Varför uttala dig om du inte har någon koll? Vill inte verka otrevlig men vad du tror är inte intressant för någon att veta.
Du har rätt i att HGH inte skrivs ut hur som helst, men om du lider av hämmad tillväxtutsöndring så är det oerhört viktigt att man får rätt behandling; dvs recept på tillväxt.

Mvh

Jovisst men tänkte nu främst på gamlingar vars kropp inte längre producerar hgh på samma sätt som förr. I USA får man väl det hyffsat lätt utskrivet men har inte hört att det skrivs ut här i norden. Om du är en man i medelåldern som klagar över trötthet osv så kollar dom väl testonivåer men kollas det hur kroppen utsöndrar hgh?
Citera
2015-03-17, 14:35
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Jovisst men tänkte nu främst på gamlingar vars kropp inte längre producerar hgh på samma sätt som förr. I USA får man väl det hyffsat lätt utskrivet men har inte hört att det skrivs ut här i norden. Om du är en man i medelåldern som klagar över trötthet osv så kollar dom väl testonivåer men kollas det hur kroppen utsöndrar hgh?

Där har du delvis rätt; precis som i USA är det kontakter och kontanter som avgör, även om just kontanterna kan ha en större inverkan i USA.
Tråkigt men sant.

Mvh
Citera
2015-03-17, 16:37
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW

Jag har det på receptet och just nu har jag obegränsad tillgång. Rätt kontakter underlättar. För unga män och kvinnor som får det utskrivet föreligger alltid någon form av problematik kring hypofysen. Kan bl.a. vara skallskador som orsak. I Sverige får man det inte utskrivet i det syfte vi eftersträvar. Jag är helt enkelt lyckligt lottad. Det krävs dessutom särskilt receptpapper, vilket alla läkare inte har tillgång till. Så vilken läkare som helst kan inte föreskriva tillväxthormon i Sverige.

/ Leif 6iu ed
Citera
2015-03-17, 16:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Där har du delvis rätt; precis som i USA är det kontakter och kontanter som avgör, även om just kontanterna kan ha en större inverkan i USA.
Tråkigt men sant.

Mvh

I USA behövs det inga särskilda kontakter. Finns gott om läkare som är inriktade på manlig hälsa och hela den här anti-aging-hysterin. Går man till rätt klinik får man det man önskar. Man kollar att patienten är frisk med blodprover, är allt ok är det bara att hämta ut sitt recept och vidare till en välsorterad drugstore. Ett besök på en sådan klinik är inget för fattiglappar, glöm patientavgift på 300kr. Det kostar ett par hundra dollar, för läkare i USA är duktiga på att ta betalt.

/ Leif
Citera
2015-03-17, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag har det på receptet och just nu har jag obegränsad tillgång. Rätt kontakter underlättar. För unga män och kvinnor som får det utskrivet föreligger alltid någon form av problematik kring hypofysen. Kan bl.a. vara skallskador som orsak. I Sverige får man det inte utskrivet i det syfte vi eftersträvar. Jag är helt enkelt lyckligt lottad. Det krävs dessutom särskilt receptpapper, vilket alla läkare inte har tillgång till. Så vilken läkare som helst kan inte föreskriva tillväxthormon i Sverige.

/ Leif 6iu ed

Jävla turgubbe
Citera
2015-03-17, 23:34
Medlem
Är ett GH värde på 0,07 bra eller dåligt?
Citera
2015-03-20, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo

Vet inte riktigt hur man räknar ut det där, men jag fann detta.

The normal range for growth hormone level is typically:

1 through 9 nanograms per milliliter (ng/mL) for males
1 through 16 ng/mL for females
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003706.htm
Citera
2015-03-30, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo

GH-brist kan inte fastställas med enstaka GH-analyser. Ett enstaka GH-värde överstigande 3 mikrogram/L (6 U/L) "utesluter" svår GH-brist.

Hittade lite mer info
Citera
2015-03-30, 17:31
Medlem
Nån som hört om ett märke som Sedico?
Citera
2015-04-09, 21:57
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Är det normalt att få en "kula" 1-3 dagar i fett där man injicerat ?
Citera
2015-04-09, 23:14
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

Det beror sig på. Har du köpt äkta GH från apotek? Nej inte så vanligt. Har du köpt "äkta gh" från hb eller någon annan som inte har recept? Ja, det är vanligt.

Mvh
Citera
2015-04-09, 23:19
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

Aldrig hänt mig HG GH.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in