2015-04-09, 19:32
Medlem
svensktpeddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Och varför tycker du Hahne och Kasselstrand ska särbehandlas från övriga SDare och slippa granskning? Är de oskyldiga som de säger så visade det sig den 27e. Men efter deras fula mediala uppträdande så spelar det ingen roll längre om de är helt oskyldiga och hade fått sitta kvar efter den 27e, nu ska de fan ut!!

Kent Ekeroth sitter kvar, det gör Söder också, nolltoleransen var ett spel för gallerierna. Bättre med högt i tak än sovjetiska utrensningar.
Kasselstrand har mer stake än ledningen, han är nationalist, det har tydligen blivit ett problem med partiets pk-fiering.
Citera
2015-04-09, 19:33
Medlem
Det känns som att SDs partiledning inte insett sin styrka.

Själv är jag en högst motvillig SD-röstare från medelklassens Södermalm. Anledningen till att jag tvingade mig själv att rösta på SD var att det var det enda alternativet till en grå sjuklöver av handlingsfattiga mediahoror som inte såg sanningen i vitögat. Men att läsmande försöka komma in i den mysiga gemenskapen och fjäska inför media, expo m.fl. är tvärtemot vad SD borde gjort.

Varför SD försöker tvinga sig själva in i sjuklöversmallen är för mig ett mysterium. Skit i Israel, skit i om någon läser fel litteratur, Fria Tider eller vad fan det nu kan vara. Istället för att vara det öppna alternativet för dom som inte köper vänstermedias lögner så har dom blivit värre i sin inskränthet och skapat sin egna ännu mer snäva åsiktskorridor. Det är så att man tappar hakan!

jag gillar absolut inte Hahne eller Kasselstrand, men partiledningens maktfullkomliga agerande är under all kritik! Här förlorade ni en röst, och jag som missnöjd borgare som motvilligt röstade SD är garanterat inte ensam.
Citera
2015-04-09, 19:34
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
haha kom igen nu jag Vill iallafall inte att Jimmie Åkesson ska vara den drivande i detta. Jag tycker för mycket om Jimmie för att vilja att det ska vara så.

Jag tror ändå att det är Ekroth, och Karlsson som är de som framförallt tvingar fram detta.

Jimmie är partiledaren, och hans ansvar är att hålla ihop partiet och att kommunicera partiets politik utåt.
Det är inte nödvändigtvis så att det är han som trycker på för detta bara för att han i egenskap av partiledare stöttar det.

Drivande i vad?? Alla SDare som misstänks föra annan agenda utreds, inge konstigt med det. Hade de inget att dölja hade de fått sitta kvar efter den 27e, förstår verkligen inte vad ni gnäller om? Att SDUarna nu bör sparkas från SD är självklar efter hur de betett sig i media.

Seriöst, skrämmande att det ens finns de som vill att Hahne och Kasselstrand fortfarande inte ska sparkas, deras beteende den senaste tiden säger allt.
Citera
2015-04-09, 19:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
William Hahne hävdar nu att Maria Danielsson har också använt sig av medlemsregistret.
http://nyheteridag.se/har-ar-de-harda-bevisen-mot-william-hahne-det-ar-fangelse-i-straffskalan/
Citera
2015-04-09, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Kent Ekeroth sitter kvar, det gör Söder också, nolltoleransen var ett spel för gallerierna. Bättre med högt i tak än sovjetiska utrensningar.
Kasselstrand har mer stake än ledningen, han är nationalist, det har tydligen blivit ett problem med partiets pk-fiering.

Ja, men så gör alla. Nepotism och svågerpolitik är kutym överallt. Därför av många anledningar fungerar inte organisationer som håller på med politik. Partipolitik är maktmissbruk. Makt korrumperar.
Citera
2015-04-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
För att det är det normalt att det finns olika fraktioner och möjlighet till yttrandefrihet och att tycka olika i politiska partier. Det är därför man har omröstningar och konkurrerande kandidater angående vem som ska tillsättas på diverse poster.

Det behövs inte att någon "vill kuppa" något. Det du kallar för "kupp" kommer ske automatiskt när ledningen består av korrupta och svaga personer vars prio ett är sin egen plånbok och karriär. Det räcker att det kommer in ett antal personer som är intelligenta och har genuina intentioner att göra något bra så kommer de ta över medlemmarnas förtroende och den gamla ledningen kommer bli bortröstad.

I SD vill de odugliga slamkryparna göra sig av med dom ärliga, intelligenta och bra för att de bra hotar de odugligas maktställning och tillgång till köttgrytan.

Två saker!

1. det är viktigt att de som sitter vid köttgrytorna ska kunna känna sig trygga...det är partiets uppgift att garantera detta. Annars blir partiet en revloutionsmaskin som byter ledning och ideologi titt som oftast.
2.Intelligens är bra men inte nödvändigt hos alla företrädare. Det är viktigt med lojala ja-sägare i ett parti för att befästa stabiliteten! Och, ärliga personer ska inte syssla med politik.....en ärlig person kan vara förödande för ett parti. En ärlig person kan tala bredvid mun och göra partiet ytterst sårbart för dem som vill skada partiet.
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Och varför tycker du Hahne och Kasselstrand ska särbehandlas från övriga SDare och slippa granskning? Är de oskyldiga som de säger så visade det sig den 27e. Men efter deras fula mediala uppträdande så spelar det ingen roll längre om de är helt oskyldiga och hade fått sitta kvar efter den 27e, nu ska de fan ut!!

Ja tillsammans med PK Karlsson, han har bettet sig minst lika barnsligt med sina facebook meddelanden, kastat epiteter likt David Baas, talar om värdegrund och kontakter med NU när deras egen Henrik Vinge har det.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför har inte Hahne polisanmälts?
Vet inte. Det kommer väl. Man kanske avvaktat för att skydda avsändaren.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo

Hahne och Kasselstrand har inte sparkats än och inte före den 27e hade vi vetat vad beslutet hade blivit, varför har ni så svårt att fatta det? Tror ni Hahne och Kasselstrand har särrättigheter från att granskas??? Helt otroligt och ja, efter deras mediala skandalösa framträdande finns inget annat nu än att sparka ut de, spelar ingen roll längre vad de gjort tidigare, de har inget i SD att göra bevisligen.
Citera
2015-04-09, 19:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hahne måste ju vara totalrökt nu, efter att ha ljugit så om medlemsregistret. Kasselstrand ljög ju också så tydligt i Aktuellt när han sa att de inte hade tagit något USB-minne, man riktigt hörde hur han ändrade tonfall just då, lögndetektorn gick på Rött.

Ett antal andra inklusive Camilla Jonasson kan ju knappast vara kvar efter att ha skrivit så otroligt grova saker offentligt om partiledningen.

Sen tycker jag inte att det hela är jättesnyggt skött av Karlsson heller, definitivt inte. Han må vara en lysande teoretiker och ideolog, men i sådana här lägen är han inte jättesmidig. Uttalanden sent på natten på Facebook ska man kunna hålla sig borta från helt enkelt.

Jomshof får min röst som absolut proffsigast av de SD-ledare som har varit synlig i härvan. Ja, jag vet att ni inte gillar att han inte ville debattera med Kasselstrand i P1 Morgon och Aktuellt, men det hade liksom bara inte gått.

Bäst nu är väl att man bara lägger locket på och inte säger något mer innan mötet. Tyvärr lär inte ungtupparna Hahne, Kasselstrand och Jonasson kunna göra det.

Sen har media sin heliga graal, att först rapportera om hur SD-ledningen vill utesluta personer med vissa argument, och sen leta upp personer i SD-ledningen som gjort ungefär samma sak (läs Vinge). Iallafall kan man framställa det så, och det är ju inte alls bra. Denna bisarra teater måste snart tonas ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Instämmer helt. Även Henrik Vinge och för den andra personers inblandning bör tas på samma gång.

Spektaklet har gått alldeles för långt.

Ja, det kan vara klokt att offra Vinge samtidigt som man kickar Kasslern och Hanen!
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Det finns flera saker här. 1. SD har läst privat e-post. Enligt lagen måste man först meddela den som berörs. 2. För att kunna läsa e-post som är privat måste en allvarlig misstanke finnas. Hur har den uppstått? 3. SD är skyldiga att föra ett register, och speciellt SD, som hanterar uppgifterna ytterst försiktigt. 4. Den som skickat registret har gjort sig skyldig till en överträdelse enligt PUL.

Frågan uppstår här om inte SD själva överskridit flera gränser? Har man centralt suttit och sökt i mejlen, på vilka grunder, är det så allvarligt enligt lagen att det är tillåtet, har man isf meddelat de man sökt igenom? Min tanke är att SD och de som hållit i detta för att "leta bevis" kan ha överträtt lagen. Definitivt har man skickat en signal om att SD = Sovjet. Spionerna och partiet ser dig, över allt, vilket i sig är kusligt, även om det inte är en överträdelse.

William Hanhe har inte gjort sig skyldigt till något som ger fängelse som Henrik Vinge påstår. Han är inte registeransvarig, det är SD som är det. WH har endast brutit mot SD's etiska riktlinjer OM han använt sig av materialet. Har han begärt det men sedan ångrat sig då han insett att detta är inte tillåtet, har han knappas ens brutit mot någon stadga.

Två ytterligare frågor uppstår.

a) Ska olika regler gälla för SD's favorit Danielsson, så att hon har tillgång till registret men inte WH? Är det så måste SD förklara varför det är ok i ena fallet men inte i det andra.

b) Varför skulle WH vara så fullständigt idiotiskt korkad att han skulle använda sig av ett medlemsregister och skicka ut mail om han vet att SD vill göra allt för att få ut honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in