2015-04-09, 18:11
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Går nog att fastslå Hahnes uteslutning nu:
http://sdkuriren.se/delar-av-bevisningen-mot-william-hahne/

ps. Ni som nu kommer hävda att en printscr inte är bevis som håller i en rättegång. Kommer inte ens orka ta debatten med er...

Borde inte den som mejlade registret också bli utesluten? Och varför mörkar SD vem det är?
Citera
2015-04-09, 18:13
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om de startar ett nytt parti så tror jag inte heller det kommer påverka stort. Men Sverige 2015 är inte jämförbart med sovjet på trettitalet i alla bemärkelser. Vi har faktiskt demokrati här så ett nystartat parti av Kasselstrand etc kan mycket väl ta röster från SD. Dessutom skulle ett nystartat parti vara en bra platform att fortsätta skitkriget mod SD-ledningen.

Jag startade en tråd om ett eventuellt nytt parti häromdagen. Diskutera hellre där.

(FB) Nytt nationalistiskt("rasistiskt") parti?
Citera
2015-04-09, 18:15
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Borde inte den som mejlade registret också bli utesluten? Och varför mörkar SD vem det är?

Min gissning är att de namn som är blurrade inte har gjort sina personärenden till medial cirkus som Hahne har gjort. Din teori är väl att det är Karlsson som håller på med brottsprovokation?
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-04-09 kl. 18:17.
Citera
2015-04-09, 18:18
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Går nog att fastslå Hahnes uteslutning nu:

ps. Ni som nu kommer hävda att en printscr inte är bevis som håller i en rättegång. Kommer inte ens orka ta debatten med er...

Citat:
Hanhe har enligt anklagelserna använt sig av medlemsregistret för att gynna sin egen kandidatur till Sverigedemokraternas ordförandeskap i Stockholm, vilket är straffbart enligt personuppgiftslagen (PUL) och strider grovt mot Sverigedemokraternas stadgar.

Så skälet till varför han ska uteslutas är att han som vice ordförande i SDU samt medlem i SD mailade andra i SD?

Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig varför det uppfattas som konstigt?

Dessutom så handlar det ju om *.*@sverigedemokraterna.se mailadresser där *.* är av typen förnamn och efternamn! När jag tittat runt på sverigedemokrater som går att kontakta så verkar de allihopa ha den typen. Hur mycket officiella listor behöver man för att lista ut dom?
Citera
2015-04-09, 18:19
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Citat:
Min gissning är att de namn som är blurrade inte har valt att gå ut i media som Hahne har gjort. Din teori är väl att det är Karlsson som håller på med brottsprovokation?

Nu tror jag inte att det är olagligt att inneha eller mejla ett medlemsregister. Så då kan man inte syssla med brottsprovokation.
Citera
2015-04-09, 18:22
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det har inte varit allmänt känt att SD:s presschef Henrik Vinge, Karlssons nickedocka, har haft kontakt med NU och det är ju det som är relevant nu.

Ja men i en annan tråd som handlar om Henrik Vinge.
Varken du eller jag är Sverigedemokrater men skillnaden är uppenbar. Jag har ingen avsikt att söndra vilket du uppenbart har.
Jag högaktar visserligen V.H men framförallt Kasselstrands tro på sin ideologi men har svårt att se hur den passar in i ett SD som uppenbarligen vill tvätta bort rasist stämpeln.
Citera
Medlem
Tur att man inte är med i judepartiet SD längre. Om inte folk nu fattar vilket lömskt och oärligt skitparti SD i i grund och botten är, så vet jag inte om dom nånsin kommer att göra det. Vilket existensberättigande har SD egentligen? "Vi jagar svenska nationalister och utesluter dom, och fokuserar på att motarbeta antisemitism" - behöver vi verkligen ett till sådant parti i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
VArför i helvete ska ett parti behöva tampas med en inre opposition som vill kuppa ett synnerligen framgångsrikt parti. Det vore ju ren idioti att stillatigande åse sådant av partiledningen.

Konkurrens är nödvändig, det tvingar nuvarande partiledning att vara på tårna och hela tiden förbättras. Rensar man bort alla som kan tänkas vara ett hot stagnerar utvecklingen omgående och kvar blir en liten elit som helt tappar kontakten med verkligheten och bara ser efter sina egna ekonomiska intressen, precis som hela 7-klövern.
Citera
2015-04-09, 18:23
Medlem
Svithjods avatar
Sanslöst klantigt skött av SD, Mattias karlsson verkar totalt verklighetsfrånvänd, allt sådant här skit kommer tillbaka på SD och Karlsson som en bomerang.
Citera
2015-04-09, 18:24
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
VArför i helvete ska ett parti behöva tampas med en inre opposition som vill kuppa ett synnerligen framgångsrikt parti. Det vore ju ren idioti att stillatigande åse sådant av partiledningen.

För att det är det normalt att det finns olika fraktioner och möjlighet till yttrandefrihet och att tycka olika i politiska partier. Det är därför man har omröstningar och konkurrerande kandidater angående vem som ska tillsättas på diverse poster.

Det behövs inte att någon "vill kuppa" något. Det du kallar för "kupp" kommer ske automatiskt när ledningen består av korrupta och svaga personer vars prio ett är sin egen plånbok och karriär. Det räcker att det kommer in ett antal personer som är intelligenta och har genuina intentioner att göra något bra så kommer de ta över medlemmarnas förtroende och den gamla ledningen kommer bli bortröstad.

I SD vill de odugliga slamkryparna göra sig av med dom ärliga, intelligenta och bra för att de bra hotar de odugligas maktställning och tillgång till köttgrytan.
Senast redigerad av gavlip 2015-04-09 kl. 18:28.
Citera
2015-04-09, 18:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Så William Hahne ljög ändå att han inte hade tagit del av något medlemsregistret?

Nu blir jag lite besviken....
Citera
2015-04-09, 18:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så William Hahne ljög ändå att han inte hade tagit del av något medlemsregistret?

Nu blir jag lite besviken....

Vi kanske ska vänta på att Hahne kommenterar saken innan vi utgår från att han ljög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in