2015-04-09, 18:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Du måste ha missat hela den där delen om PUL när du gick i skolan. Livet blir väl lite enklare då. Fjolla runt resten av sitt liv och tro lite dittan och dattan som det passar för stunden.
Hur kan det vara brott mot PUL om en person i en förening använder ett medlemsregister i samma förening för att kontakta medlemmar? Det borde rimligtvis vara tillåten behandling och vidare borde medlemmarna ha gett sitt samtyckte till att registreras när de blev medlemmar?

Där känns det som du är ute och snurrar, att det sedan kan strida mot SD´s eller SDU´s interna regelverk är en annan femma.
Citera
2015-04-09, 18:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Borde inte den som mejlade registret också bli utesluten? Och varför mörkar SD vem det är?
Det borde inte vara så svårt att lista ut vem det är. Det sitter ju inte så många i partistyrelsen. "Kram" hintar ju att det är en kvinna. Jomshof praktiskt taget hänger ju ut den här personen.

Det förvånar mig att Jomshof fortsätter med den offentliga byktvätten. Han är antagligen pressad.

Vad ska Hahne svara på detta?
Citera
2015-04-09, 18:43
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Ge påstådda bevis till medlemsutskottet och låt dessa sköta utredningen och bevisföringen, oavsett om det gäller SD-vänliga eller SDU-vänliga. De som inte hör hemma i partiet bör kastas ut och förhoppningsvis kan partiet resa sig efter detta efterhand.

SD är ett mycket uselt parti som styrs av en klick korrupta ryggradslösa syltryggar. Det finns vissa hederliga, intelligenta och anständiga människor inom SD det är dessa den korrupta ledningen vill göra sig av med och bedriver klappjakt på.
Senast redigerad av gavlip 2015-04-09 kl. 18:45.
Citera
2015-04-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattatorskr
Tur att man inte är med i judepartiet SD längre. Om inte folk nu fattar vilket lömskt och oärligt skitparti SD i i grund och botten är, så vet jag inte om dom nånsin kommer att göra det. Vilket existensberättigande har SD egentligen? "Vi jagar svenska nationalister och utesluter dom, och fokuserar på att motarbeta antisemitism" - behöver vi verkligen ett till sådant parti i Sverige?
Du och dina gelikar är ju så korkade att man saknar ord.
Tom om jag varit Adolf Hitler hade jag velat utesluta William Hahne och Gustav Kasselstrand
av det enkla skälet att jag (Adolf H) ville ha fler och inte mindre röster.
Senast redigerad av Epikantus 2015-04-09 kl. 18:48.
Citera
2015-04-09, 18:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Du och dina gelikar är ju så korkade att man saknar ord.
Tom om jag varit Adolf Hitler hade jag velat utesluta William Hahne och Gustav Kasselstrand
av det enkla skälet att jag vill ha fler och inte mindre röster.
Vem har koll på SDU´s proram förutom de närmast sörjande? Inte en chans att ett lite radikalare SDU hindrar SD´s tillväxt, det där är bara goja.
Citera
2015-04-09, 18:45
Medlem
Ja folk bad om bevis, och det där måste man ändå se som bevis. Ser helt klart dåligt ut för Hahne, när han gång på gång nekat att han haft något register.
Jag är personligen bara glad att SD använde sin egen plattform att "ge ut" bevisen. Och inte sprang till Aftonbladet eller Expressen med det i första hand. Man får respektera att bevisen inte ska presenteras förrän den 27:e, och då får man se vilka namn som ryker och på vilka grunder. Då får man börja klaga att bevisen är för dåliga eller löjliga. Blir bara löjligt när folk börjar skrika åt olika håll och ingen vet egentligen någonting.
Citera
2015-04-09, 18:46
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja, men vi får ändå akta oss. Varför skulle typ Christian Westling också uteslutas? Han har inte ens varit aktiv, bara medlem.

Camilla Jonasson ska också tydligen bli utesluten och vad har hon gjort??? Dessutom så känns det konstigt om hon, som asiatisk bakgrund, tar kontakt med högerextrema rörelser.

Jag tycker inte att det är skäl för uteslutning att använda sig av medlemsregistret. Känns överdrivet, men ändå är det fel att bryta emot denna regel.

Vi får avvakta och se den 27:e om vem som ljuger och vem som talar sanning. Jag fick en litet bättre förtroende för Jomshof nu, men Karlsson ska ta mig fan hålla käft. Orkar inte hans "arnstads-fascism" nu.

Jag tycker inte heller att ett felaktigt använt medlemsregister är tillräckligt. Men återigen är det oerhört dumt att spekulera och samtidigt läcka tveksamheter om motparten tills utredningen är färdig. Att som Karlsson gjort kasta epitet till höger och vänster är knappast en bra taktik.

Låt medlemsutskottet ta hand om utredningen och sedan kan beslut och bevis presenteras samtidigt i slutet av månaden.
Citera
2015-04-09, 18:47
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vem har koll på SDU´s proram förutom de närmast sörjande? Inte en chans att ett lite radikalare SDU hindrar SD´s tillväxt, det där är bara goja.

Jag vet inte om du noterade att det var när Hahne och hans supportrar tog över SD Stockholms kommun som uteslutningarna började. Dvs, så länge de fjantade sig i SDU var de som en irriterande fluga bara men nu blev de ett hot mot partiet.
Citera
2015-04-09, 18:48
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ja folk bad om bevis, och det där måste man ändå se som bevis. Ser helt klart dåligt ut för Hahne, när han gång på gång nekat att han haft något register.
Jag är personligen bara glad att SD använde sin egen plattform att "ge ut" bevisen. Och inte sprang till Aftonbladet eller Expressen med det i första hand. Man får respektera att bevisen inte ska presenteras förrän den 27:e, och då får man se vilka namn som ryker och på vilka grunder. Då får man börja klaga att bevisen är för dåliga eller löjliga. Blir bara löjligt när folk börjar skrika åt olika håll och ingen vet egentligen någonting.

Instämmer helt. Även Henrik Vinge och för den andra personers inblandning bör tas på samma gång.

Spektaklet har gått alldeles för långt.
Citera
2015-04-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ja, men vi får ändå akta oss. Varför skulle typ Christian Westling också uteslutas? Han har inte ens varit aktiv, bara medlem.

Camilla Jonasson ska också tydligen bli utesluten och vad har hon gjort??? Dessutom så känns det konstigt om hon, som asiatisk bakgrund, tar kontakt med högerextrema rörelser.

Jag tycker inte att det är skäl för uteslutning att använda sig av medlemsregistret. Känns överdrivet, men ändå är det fel att bryta emot denna regel.

Vi får avvakta och se den 27:e om vem som ljuger och vem som talar sanning. Jag fick en litet bättre förtroende för Jomshof nu, men Karlsson ska ta mig fan hålla käft. Orkar inte hans "arnstads-fascism" nu.

Håller med. Det är fel men inte skäl för uteslutning. Något bättre får dom allt komma med.
Citera
2015-04-09, 18:50
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:

Har ingen aning om vem som kommer att uteslutas, förutom Hahne och Kasselstrand. Men tar man en person som Jonasson, så har hon ju offentligen i mycket aggressivt tonläge angripit partiledningen och stött de som betraktas som förrädare av partiledningen. Hur skall man kunna ha kvar sådana?

Det vore förstås ett misstag att behålla potentiella femtekollonnare som uttalat sig så kritisk gentemot nuvarande partiledning. De måste förstås bort eftersom de uppenbart är illojala. Här bör partiledningen ta i med marginal då situationen uppenbart är allvarlig med ett helt partidistrikt och ett ungdomsförbund som fallit i förrädarnas händer. Allt annat vore ett strategiskt misstag.

Utrensningen måste nämligen ses på sikt, som strategi. Ett tydligt budskap är: håll er till partilinjen, avvik inte från officiell hållning, skriv inte hatartiklar mot Romer i media eller på FB, företräd partiet korrekt, vakta tungan, låt inte fienden få en chans.
Citera
2015-04-09, 18:50
Medlem
Mr Bs avatar
Ja blev lite förvånad där med Hahne och medlemsregistret, främst för att partiledning helt lämnade spåret om medlemsregistret och istället svamlar om värdegrund och ideologiska avvikelser, är det så att medlemsregistret enbart inte kan utesluta honom?. Hahne trovärdighet är ju inte så hög efter de bilderna dock men det återstår ju 20 till och framförallt Kasellstrand som jag hoppas har bättre koll på sina mejl konversationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in