Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Ja, men vi får ändå akta oss. Varför skulle typ Christian Westling också uteslutas? Han har inte ens varit aktiv, bara medlem.
Camilla Jonasson ska också tydligen bli utesluten och vad har hon gjort??? Dessutom så känns det konstigt om hon, som asiatisk bakgrund, tar kontakt med högerextrema rörelser.
Jag tycker inte att det är skäl för uteslutning att använda sig av medlemsregistret. Känns överdrivet, men ändå är det fel att bryta emot denna regel.
Vi får avvakta och se den 27:e om vem som ljuger och vem som talar sanning. Jag fick en litet bättre förtroende för Jomshof nu, men Karlsson ska ta mig fan hålla käft. Orkar inte hans "arnstads-fascism" nu.
Har ingen aning om vem som kommer att uteslutas, förutom Hahne och Kasselstrand. Men tar man en person som Jonasson, så har hon ju offentligen i mycket aggressivt tonläge angripit partiledningen och stött de som betraktas som förrädare av partiledningen. Hur skall man kunna ha kvar sådana?
Det vore förstås ett misstag att behålla potentiella femtekollonnare som uttalat sig så kritisk gentemot nuvarande partiledning. De måste förstås bort eftersom de uppenbart är illojala. Här bör partiledningen ta i med marginal då situationen uppenbart är allvarlig med ett helt partidistrikt och ett ungdomsförbund som fallit i förrädarnas händer. Allt annat vore ett strategiskt misstag.
Utrensningen måste nämligen ses på sikt, som strategi. Ett tydligt budskap är: håll er till partilinjen, avvik inte från officiell hållning, skriv inte hatartiklar mot Romer i media eller på FB, företräd partiet korrekt, vakta tungan, låt inte fienden få en chans.