Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Handlar det om rätt och rättvisa, eller handlar det om väljarmaximering? Du verkar ha ett tydligt inifrån-perspektiv på det hela....och det må man väl ha. Men försök se partiet som ett företag; det viktigaste är bilden utåt.
Fast Mattias Karlssons läromästare, Stalin, var jättebra på att väljarmaximera han också. Nästan bäst i världen.
Blev det bra politik? Eller, fel person att fråga förstås, det är klart du tycker det blev bra politik. Annars skulle du inte tycka att det vore så bra som du tycker att det är, när Mattias Karlsson gör samma sak en gång till.
I demokratiska system och inom en demokratisk tankeram är det däremot så att man får kompromissa om att vara stor i väljarkåren och att ha djupt kända uppfattningar - för att överhuvudtaget kunna få igenom något. Annars blir man centerpartiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Sen är det en annan sak, Äkessons "kupp" blev framgångsrik, den ledde partiet till riksdagen och gjorde SD mer "mainstream" som ett parti bland andra. Finns det något som talar för att dessa ungherrar skulle gjort partiet attraktivt för än fler väljare, fr a väljare på vänsterkanten.
OK, så när just Åkesson gör det, då är det bra? Om någonting är bra, det beror på vem som gör det? Logik ak, kurskod 1135?
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Jag försöker ha ett utifrån perspektiv, jag röstade på SD för att markera mitt missnöje med migrationspolitiken...där tycker jag åkesson och gänget har varit bra........men, de flesta medlemmar är enligt min mening en belastning för partiet.
Fast partier utan medlemmar blir antingen rena politikfirmor, och det har prövats två gånger av Ian Wachtmeister, båda gångerna med lättsåld politik i bl a migrationspolitik och kriminalpolitik. Partier med ytterst få medlemmar blir sönderkuppade, som NyD blev.
Du skadar Sveriges sak, och du agerar och argumenterar som den värsta Mona Sahlin eller Kurdo Baksi.