2015-04-09, 15:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badfinger
Var helt OK faktiskt. Underhållande slutkläm från Expressen-reportern: "Tar du avstånd från La Destra idag?". Förväntade mig följdfråga: "Har du slutat slå din fru?"

Du tror alltså att han är sanningsenlig när han påstår att det aldrig diskuterades politik och att han i princip inte visste någonting om La Destra när han umgicks med Moggi?
Citera
2015-04-09, 15:12
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Haft liknande tankar. För allt vi vet så kan uteslutningarna ha varit bestämda sedan lång tid tillbaka. Då Åkesson vill ha rena händer så låter han MK göra skitgörat. Sedan kan han återvända som hjälte genom att tillrättavisa MK lite lätt. SD-pöbeln ljublar.

Om det är så...då är han rökt som en böckling genom det han skriver här:

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20596987.ab

Jag är inte helt 100 på om han är frisk nog att förstå konsekvenserna av det han gör, men i och med detta så har han alla sina marker på spelbordet. Går det här åt helvete för politbyrån...och det finns allt mer hopp om att det gör det, detta med den lilla kloakråttan Vinge och hans fascistrasistnazistextremistkontakter var t ex väldigt kul och intressant för media att goffa i sig och det är inte slut än...så går det åt helvete för Jimmie också.
Citera
2015-04-09, 15:12
Medlem
Gustav Kasselstrand är emot sionister och därför görs allt från dom ledande i SD att utesluta honom och dom som tänker likadant. Det är givetvis mycket fulspel och allt annat än demokratiska metoder som ledningen i SD pysslar med, precis alla tänkbara fultrick kommer dom att göra för att göra sig av med Kasselstrand som är rätt så populär bland många inom SD.
Citera
2015-04-09, 15:16
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Karlsson och Jomshof tar Vinge i försvar: http://www.expressen.se/nyheter/mattias-karlsson-om-motet-det-ar-hyckleri/ Notera gärna att Jomshof helt plötsligt kan tänka sig ett samarbete med Front National i framtiden, det beror gissningsvis på det överdrivna bråket mellan Le Pen och hennes far.

Mattias Karlsson: "Det är hyckleri"

Det måste vara ett av de roligaste och mest världsfrånvända/enögda uttalanden som gjorts. Nog för att många av hans supportrar verkar vara idioter, men vilken normalintelligent person förväntar han sig ska bli lurad av det här? Bagdad Bob hade inte kunnat gjort det bättre.
Citera
2015-04-09, 15:18
Medlem
AttCzas avatar
Jag skrev det några gånger innan, men jag tänker göra det igen. Anledningen till detta är att vissa har svårt att förstå varför Sd-s ledning agerar så som det gör.

Om det finns bevis på att Hahne, Kasselstrand och andra hyser extremistiska åsikter ska de uteslutas så att deras åsikter inte sakta ner SD-s ökning. (det är inte konstigt alls med tanken på att få människor sympatiserar med extremister) SD-s trovärdighet på spel här. De hävdar att Sd är en mittenparti och inte ett högerparti. Om de inte utesluter individer som hyser nazistiska, rasistiska åsikter kommer deras trovärdighet att minska.
Citera
2015-04-09, 15:19
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag skrev det några gånger innan, men jag tänker göra det igen. Anledningen till detta är att vissa har svårt att förstå varför Sd-s ledning agerar så som det gör.

Om det finns bevis på att Hahne, Kasselstrand och andra hyser extremistiska åsikter ska de uteslutas så att deras åsikter inte sakta ner SD-s ökning. (det är inte konstigt alls med tanken på att få människor sympatiserar med extremister) SD-s trovärdighet på spel här. De hävdar att Sd är en mittenparti och inte ett högerparti. Om de inte utesluter individer som hyser nazistiska, rasistiska åsikter kommer deras trovärdighet att minska.
Finns inga bevis grabben.
Citera
2015-04-09, 15:20
Medlem
Movitz4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Där tror jag du har väldigt fel. Lyftet för partiet kom när Åkesson tog över och slipade bort de värsta kantigheterna.
Sedan är en sak än mer obegriplig...varför i helvete bråka när det gått så bra för partiet? Jag kan förstå om det blivit maktkamp om partiet åkt ur riksdagen, men efter att partiet gjort sitt bästa val någonsin är det vansinne att utmana partiledningen.
Därför du har ännu inte förstått hur ett parti liberaliseras och upphör att vara en politisk kraft. Samma utveckling som fick de radikala skattesänkarpartiet M att bli ett bidragsparti, som fick KD som började som radikal abortmotståndare men slutade som PK-clowner. Samma utveckling har nu PÅBÖRJATS i SD, men vi kan stoppa den, och det är därför vi Kasselstrandanhängare med sådan bestämdhet slår vakt om partiets nationalistiska principer
Citera
2015-04-09, 15:23
Medlem
Badfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du tror alltså att han är sanningsenlig när han påstår att det aldrig diskuterades politik och att han i princip inte visste någonting om La Destra när han umgicks med Moggi?

Låter klart osannolikt men mediers tolkning är ju det som finns att förehålla sig till och vad vi har sett tidigare så kan rubriker skapas på väldigt lösa grunder.
Citera
2015-04-09, 15:25
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Finns inga bevis grabben.

Därför skrev jag om "om det finns bevis".
Citera
2015-04-09, 15:30
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Handlar det om rätt och rättvisa, eller handlar det om väljarmaximering? Du verkar ha ett tydligt inifrån-perspektiv på det hela....och det må man väl ha. Men försök se partiet som ett företag; det viktigaste är bilden utåt.

Fast Mattias Karlssons läromästare, Stalin, var jättebra på att väljarmaximera han också. Nästan bäst i världen.

Blev det bra politik? Eller, fel person att fråga förstås, det är klart du tycker det blev bra politik. Annars skulle du inte tycka att det vore så bra som du tycker att det är, när Mattias Karlsson gör samma sak en gång till.

I demokratiska system och inom en demokratisk tankeram är det däremot så att man får kompromissa om att vara stor i väljarkåren och att ha djupt kända uppfattningar - för att överhuvudtaget kunna få igenom något. Annars blir man centerpartiet.

Citat:
Sen är det en annan sak, Äkessons "kupp" blev framgångsrik, den ledde partiet till riksdagen och gjorde SD mer "mainstream" som ett parti bland andra. Finns det något som talar för att dessa ungherrar skulle gjort partiet attraktivt för än fler väljare, fr a väljare på vänsterkanten.

OK, så när just Åkesson gör det, då är det bra? Om någonting är bra, det beror på vem som gör det? Logik ak, kurskod 1135?

Citat:
Jag försöker ha ett utifrån perspektiv, jag röstade på SD för att markera mitt missnöje med migrationspolitiken...där tycker jag åkesson och gänget har varit bra........men, de flesta medlemmar är enligt min mening en belastning för partiet.

Fast partier utan medlemmar blir antingen rena politikfirmor, och det har prövats två gånger av Ian Wachtmeister, båda gångerna med lättsåld politik i bl a migrationspolitik och kriminalpolitik. Partier med ytterst få medlemmar blir sönderkuppade, som NyD blev.

Du skadar Sveriges sak, och du agerar och argumenterar som den värsta Mona Sahlin eller Kurdo Baksi.
Citera
2015-04-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Alla som snöade in sig på att Vinges lunch gick att jämföra med det Hahne och Kasselstrand anklagas för bör lyssna på klippet:

http://www.expressen.se/nyheter/vinge-vi-hade-inga-politiska-diskussioner/

Trodde faktiskt inte att Vinge var så skarp.

Du har skrivit samma skit nu vadå, 2-3 gånger om det där jävla klippet? Fan spelar det för roll? Grabben spenderar tid med en nyfascistisk ledare. Är inte det illa enligt dig? Ska vi nu dra ned detta till nivån på anklagelserna mot Hahne och Kasselstrand + 20 personer omkring dem som inte gjort ett enda jävla fel så ska Vinge avgå omedelbart.

Allt jag hör är massa skitsnack från Vinge. Jag skiter i vem han spenderar sin tid med, om så det är att han går på museum eller suger av påven själv tillsammans med denna nyfascist. Men försök inte slänga massa skit på andra när man själv umgås med samma människor.
Citera
2015-04-09, 16:01
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Alla som snöade in sig på att Vinges lunch gick att jämföra med det Hahne och Kasselstrand anklagas för bör lyssna på klippet:

http://www.expressen.se/nyheter/vinge-vi-hade-inga-politiska-diskussioner/

Trodde faktiskt inte att Vinge var så skarp.

Som jag förstår det? Vinge hade inget med politik att göra, men Kasselstrand tyckte att det var en bra idé att föra dem samman? Så, om man håller på att planera något samarbete då tar man en person som inte är politiskt aktiv och för dem samman? Brukar det gå till så i politiken? Blir det ett seriöst samarbete av att skicka en politisk nobody?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in