Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
1800 kalorier täcker mer än väl ett dagsbehov.
Ja, fast då måste jag först förutsätta jag att du talar om barns dagsbehov.
Slutsatsen borde då vara att Sverige ska skicka barnsoldater till Mali?
Citat:
Ursprungligen postat av
Praetori
Jag tror att FNs logistikofficerare skulle bli fly förbannade om en svensk underhållskedja skulle börja nyttja deras MSR på eget bevåg. I värsta fall så påverkar det försörjningen till de man är där för att hjälpa negativt. En enda lastbil som bryter ihop på fel ställe och som inte är integrerad i logistikkedjan kan få enorma konsekvenser för precis alla andra. Folk är så verklighetsfrånvända i Europa att det är löjligt.
Antingen är problemet överdrivet, eller så är det strul med FNs logistikoperation av en eller annan anledning. Det senare kan helt enkelt vara för att underhållssystemet helt enkelt inte har högre kapacitet.
Eventuella problem skulle kunna lösas på plats förutsatt att det finns råvaror i området. Då behövs ju dock annan expertis på plats i form av militär veterinär/läkare med rätt kompetens och UH-folk som kan säkerställa kvalitén på de lokala prylarna.
Varför är man bundna till FNs MSR?
Du glömde alternativ 3: FN är genomkorrupt och sannolikheten att denna organisation skulle kunna sköta någonting ordentligt mitt i Afrika är noll.