Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinPhoenix
Haha, detta tar priset. Jag personligen har flera släktingar som varit i armén och krigat både i andra världskriget, Vietnam och gulfkriget. Att de inte fick i sig rätt antal kalorier var nog det sista de tänkte på.
Vem blir soldat och gnäller över att de inte får tillräckligt med mat? Under ett uppdrag i främmande mark. Give me a break. Är detta allmän svensk mentalitet? Yes, logistiken borde vara bättre i Mali me ger man in sig i leken får man leken tåla. Ingen som tvingat dessa män dit. Sen att ens media tar upp detta är löjligt..
Hoppas de inte hamnar i en firefight, alla kommer ringa hem till mamma och gråta...
Nu tror jag inte det är där skon klämmer, att folk är veklingar nödvändigtvis. Det rör sig mer troligt om att de känner "men hur jävla svårt ska det vara?".
Jag kan ingenting om vad Sverige gör i Mali, men troligtvis är inte soldaterna där för leka överlevnad. De har annat de ska göra, och då borde man åtminstone kunna se till att de har bra mat vid sidan om.
Citat:
Ursprungligen postat av
HellionRebellion
Man bör klara sig 2-3 veckor med minimal ranson och ändå vara stridsduglig. Det är vätska som är viktigt. Tror att fänrik fjun & co är lite bortskämda med pizza och annat.
Man klarar sig ja, men det är inte så jävla roligt under tiden. Att man kan fuska med maten när man sitter hemma vid datorn är en sak, bristande näringsintag tillsammans med att släpa stridsutrustning och annat skit varje dag en längre tid är något annat. Snart börjar kroppen nalla det den behöver från muskelmassan och vipps orkar man inte med en jävla pullup ens en gång.