2015-04-09, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nu är det här flashback så då består 50 % av inläggen från självutnämnda filmexperter som tycker allt är sååå otroligt dåligt och ger serien en överstruken bajskorv.

Har i nuläget bara sett två avsnitt och än så länge håller serien min nyfikenhet uppe så att jag kommer att se vidare.

Stora plus är fotot, de mystiska inslagen, blinkningarna till Twin peaks. Det finns gott om miljöer för att göra en ny jägarna. Storyn känns intresseväckande också.

Minus är väl trots allt att många dialoger känns platta och tomma. Det är generellt svensk films förbannelse och det blir så uppenbart när man exempelvis ser en serie som True detective. Det räcker dock inte för att totalsåga serien utan kan på sin höjd markeras som ett minus.
Se några fler avsnitt...
Jag tycker de första avsnitten höll mycket högre tempo och klass än de senare.
Citera
2015-04-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Kom igen, han skålade med Eva, lärde henne hantera det, klart som fan han har jordskott, varför har man inte fått veta än dock.

Jag tror nog det bara är lathet av produktionsteamet, de använde samma bilder för att de inte orkade leta reda på hur många olika som helst.

Jo som sagt (x minst 2) tyder ju allt på det, men min fråga gällde främst vad som kan vara bakgrunden till detta, och det ser jag inte att vi har info om än, utan bara kan gissa kring. Jag gissar att han tagit det frivilligt för att kunna utföra sitt uppdrag (som väl torde vara att hålla allt hemligt men ha kontroll och undvika skada på vare sig natur eller människor?)

Ang bilderna är väl det minsta man kan begära att det är genomtänkt vilka bilder som används, om de används på fler än ett ställe - trots många missar i serien vill jag ändå tro att man med avsikt visar att Gran och Storm har saker gemensamt.
Citera
2015-04-09, 11:09
Medlem
Lite fler random frågor som slagit mig...

-Varför kidnappades Jeannettes och Thomas barn före Boréns barn? Varför har Borén fått behålla sina barn? Att sno VDns barn borde ju smällt högre?

-Receptionisten på polisstationen har varit i bild väldigt ofta tycker jag. Har hon större betydelse än man kan tro eller är det pga skådespelarens varierade och uttrycksfulla minspel man velat ha med henne i bild mer än vad som egentligen motiveras av handlingen?

-Frank, vad är det med honom? Övernaturlig eller bara skogstokig?

-Som nån skrev ovan har jag också undrat över Evas polisjobb - hon jobbar ju typ aldrig?
Citera
2015-04-09, 12:58
Medlem
Jagerbys avatar
När Evas pappa spelade in videon som hon hittade i det gömda rummet så verkade det vara fler personer närvarande då han frågade nåt i stil med "vadå, vad är det"? till nån som stod utanför bild.
Tankar om vem det kan vara?
Citera
2015-04-09, 13:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
När Evas pappa spelade in videon som hon hittade i det gömda rummet så verkade det vara fler personer närvarande då han frågade nåt i stil med "vadå, vad är det"? till nån som stod utanför bild.
Jag tror han hörde röster i huvudet.
Citera
2015-04-09, 13:35
Medlem
Citat:
Just detta är ju himla spännande. Vem kan det vara? Gerda, trots att hon säger att hon inte träffat honom på flera år? Läkaren, som ju tillstått att han varit där i alla fall under de första åren av Johans sjukdom? Eller någon helt annan, helt otippad? Nån som "känner till" att Johan var pappa till Nicklas (eller i alla fall trodde ju Johan det), vem kunde det annars vara?
Citera
2015-04-09, 14:47
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Just detta är ju himla spännande. Vem kan det vara? Gerda, trots att hon säger att hon inte träffat honom på flera år? Läkaren, som ju tillstått att han varit där i alla fall under de första åren av Johans sjukdom? Eller någon helt annan, helt otippad? Nån som "känner till" att Johan var pappa till Nicklas (eller i alla fall trodde ju Johan det), vem kunde det annars vara?
Det måste ju vara någon som känner till det mesta, eftersom han väljer att spela in videon medan personen är i huset. Kanske Gerda, eller Josefin innan hon blev riktigt sjuk. Och så sjuk blev hon kanske efter att Johan dog och inte längre kunde ge henne medicinen?
Citera
2015-04-09, 14:48
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:

-Varför kidnappades Jeannettes och Thomas barn före Boréns barn?

Varför har Borén fått behålla sina barn? Att sno VDns barn borde ju smällt högre?

-Receptionisten på polisstationen har varit i bild väldigt ofta tycker jag. Har hon större betydelse än man kan tro eller är det pga skådespelarens varierade och uttrycksfulla minspel man velat ha med henne i bild mer än vad som egentligen motiveras av handlingen?

-Frank, vad är det med honom? Övernaturlig eller bara skogstokig?

-Som nån skrev ovan har jag också undrat över Evas polisjobb - hon jobbar ju typ aldrig?

Det framgick ju i programmet att dom stod på tur enl avtalet som hade tecknats.
Receptionistens eländiga uppsyn har förekommit 2-3 ggr i hela serien. Nej.
Vem Frank?
Både Eva & Vass är ute på äventyr ofta ja, men vi ser inte nödvändigtvis allt mellan kl 8-16 eller?

Citat:

Det var ju såklart Josefin, som han höll där på golvmadrassen för att hon var sjuk.
Citera
2015-04-09, 14:49
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
-Varför kidnappades Jeannettes och Thomas barn före Boréns barn? Varför har Borén fått behålla sina barn? Att sno VDns barn borde ju smällt högre?
Han kanske vaktar sina ungar bättre och dessutom är det ju äldre än övriga barn som rövats bort, åtminstone nu. För inte skulle väll den förnäma hustrun medge att man smorde in döttrarna med den illaluktande salvan? Sedan verkar ju även den mystiska Muns ha problem att kidnappa barnen eftersom han behövde Evas hjälp att ta den där flickan.
Citera
2015-04-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Det framgick ju i programmet att dom stod på tur enl avtalet som hade tecknats.
Ah, ja det kanske jag har sett - inte säker. Men där fanns ju en förklaring, tack! Fast ändå, varför just den ordningen....?
Citera
2015-04-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Det måste ju vara någon som känner till det mesta, eftersom han väljer att spela in videon medan personen är i huset. Kanske Gerda, eller Josefin innan hon blev riktigt sjuk. Och så sjuk blev hon kanske efter att Johan dog och inte längre kunde ge henne medicinen?
Ja det måste det ju, och vem skulle det kunna vara förutom de du räknar upp? Hmm...Josefin skulle det ju kunna vara, ja.... vilka mer i serien är tänkbara? Gerda känns liksom för uppenbart. Gran? Ylva? Muns himself?

Om Johan blev mördad, vem har isf gjort det? Någon från E.N.? Eftersom han kände till skogsväsendena och hade bytt sida och pratade om "när allt detta är över"?

Hur mycket vet/visste Wass om det här med Johan? Kan han vara ännu mer inblandad än vi redan stegvis fått se?
Citera
2015-04-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Sedan verkar ju även den mystiska Muns ha problem att kidnappa barnen eftersom han behövde Evas hjälp att ta den där flickan.
Ja just det ja. Och det där skolfotot där alla huvena var borta utom ett, vad hände med det barnet? Var det det som låg på sjukan och fick ett jordskott (eller vad det nu var som hände i slutscenen)? Vems är det?

Och vad sjutton ska det bli av Yohio?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in