2015-04-09, 14:26
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golvlampan
Hahaah, det är ju sant. Karlsson har aldrig valts till något men gör nu något som kan vara helt avgörande för SDs framtid. Är det någon som ska låta huvuden rulla så är det Åkesson, men frågan är om han någonsin velat detta och idag är frisk nog att kunna vet varken ut eller in.

I framtiden kan det här bli riktigt bra politisk nagelbitare i form av film på bio.

Kan ju vara "smart" av Åkesson att låta Karlsson sköta detta, för att senare glida in och "rädda" situationen. Allt är möjligt i såpan SD 2015.
Citera
2015-04-09, 14:29
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Kan ju vara "smart" av Åkesson att låta Karlsson sköta detta, för att senare glida in och "rädda" situationen. Allt är möjligt i såpan SD 2015.

Haft liknande tankar. För allt vi vet så kan uteslutningarna ha varit bestämda sedan lång tid tillbaka. Då Åkesson vill ha rena händer så låter han MK göra skitgörat. Sedan kan han återvända som hjälte genom att tillrättavisa MK lite lätt. SD-pöbeln ljublar.
Citera
2015-04-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Undrar ändå inte om partiledningen leker med elden, en och annan lär sitta på smaskiga skandaler om dem och om sd tror att media kommer skona dem för deras uppenbara inställsamhet så kan de ju bara glömma det.

Hade inte tänkt att över huvud taget ge mig i denna debatt då det bara strör salt över alla öppna sår just nu men det du skriver är förmodligen nära sanningen. Det finns säkert en hel del i byrålådorna som kommer att plockas fram nu när media känner blodvittring. Dessutom förmodar jag att det strömmar in en hel del uppgifter till media just nu.

Partiledningen har försatt sig i en svår knipa.
Citera
2015-04-09, 14:34
Medlem
Movitz4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Jag är borglig, men tror att det enda sättet SD kan få röstar är att göra allvar av sin antirasism och utesluta de som gör skillnad på folk enbart pga hudfärg. Det tillhör inte det framtiden.
Och det är för att M följde dina tips som ingen borgerlighet värd namnet finns kvar i Sverige. Nej tack, behåll din liberaliseringstaktik i Moderaterna så kan ni fortsätta att sjunka i opinionen medans svenska ungdomar fortsätter att anstorma till ett starkt SD med Kasselstrand i spetsen
Citera
2015-04-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
I så fall ska Jomshof, Karlsson och Åkesson bort de också. De skapade oro och destabiliserade partiet när de tog bort Jansson.

Om det ska vara så.

Men det ska det tydligen inte, i alla fall inte i din lilla sjuka, psykotiska värld där din Führer Mattias Karlsson alltid har rätt i det han gör och säger, oavsett om han gjorde och sa det motsatta nyss.

Handlar det om rätt och rättvisa, eller handlar det om väljarmaximering? Du verkar ha ett tydligt inifrån-perspektiv på det hela....och det må man väl ha. Men försök se partiet som ett företag; det viktigaste är bilden utåt.

Sen är det en annan sak, Äkessons "kupp" blev framgångsrik, den ledde partiet till riksdagen och gjorde SD mer "mainstream" som ett parti bland andra. Finns det något som talar för att dessa ungherrar skulle gjort partiet attraktivt för än fler väljare, fr a väljare på vänsterkanten.

Jag försöker ha ett utifrån perspektiv, jag röstade på SD för att markera mitt missnöje med migrationspolitiken...där tycker jag åkesson och gänget har varit bra........men, de flesta medlemmar är enligt min mening en belastning för partiet.
Citera
2015-04-09, 14:40
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Haft liknande tankar. För allt vi vet så kan uteslutningarna ha varit bestämda sedan lång tid tillbaka. Då Åkesson vill ha rena händer så låter han MK göra skitgörat. Sedan kan han återvända som hjälte genom att tillrättavisa MK lite lätt. SD-pöbeln ljublar.

Ja SD folket som jag själv egentligen tillhör får man ju ärligt säga är som ett gäng sekt konverterade får. Läste någon på avpixlat som tyckte man skulle tvinga alla att svära en ed om trohet till partiet i syfte att alla ska stå enade, det var även skrivet med caps lock.

wow...psykos.
Citera
2015-04-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Ja då ska man säga så , inte ljuga, fiffla och utöva maktmissbruk. SD ledningen har gjort bort sig och i intervjuer är det Kasselstrand som ser starkast ut hela ledningen bara maler PK floskler som de själva klagar på att de utsätts för, det är hyckleri på en sällanskådad nivå, oj vad de kommer rulla huvuden i moderpartiet nu när de har lagt ribban för ideologiska avvikelser och värdegrund.

Skillnaden är att i M hade partimedlemmarna vett att sitta i båten och hålla käft...sannolikt hatade en majoritet av M-medlemmarna einfeldts migrationspolitiska uppgörelse med MP, ...MEN lik förbannat hade partiet vett att hålla käft! Den förmågan saknar tydligen vissa ungherrar i SD.

Återigen..uteslutningarna har inte med nån jävla rättvisa att göra , eller att alla ska lyda samma regler. Väx upp, det handlar om att avlägsna potentiella kuppmakare.
Citera
2015-04-09, 14:42
Medlem
Rebell4evers avatar
Jag förväntar mig en uteslutning av hela SD med medlemmar och allt- att vara emot den helgonförklarade värdegrunden är rasistiskt, lika så om man är emot massinvandring, även nivåer i övrig nordisk nivå är rasistiskt!!

ALLA är rasister som inte delar denna mytiska värdegrund, och är för öppna gränser utan krav!!

Det enda som denna sörja har åstadkommit, är splittring och misstro.

Björn Söders uttalanden om Samer & Judar var ju djupt rasistiska, enligt "experterna"- utesluten nu då?

Kent Ekeroth- uteslutning? https://twitter.com/#!/kentekeroth/status/168688424671383553

Jimmie Åkesson- uteslutning? – Jag är väldigt skeptisk till minareten. Den är främmande för svensk arkitekturtradition. För mig är den en symbol för mångkultur, för det främmande. Men jag ser inte hur vi ska kunna riva moskéer som redan finns. http://sydsvenskan.se/sverige/article233412.ece

Eller ska Expo-Mattias utesluta sig själv, kanske?- ”Svensk är den som har en helt övervägande svensk identitet, och som av sig själv och av andra svenskar uppfattas som svensk.”

(Zlatan är inte svensk) https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&u act=8&ved=0CC8QFjAD&url=http%3A%2F%2Fsverigesradio .se%2Fsida%2Fartikel.aspx%3Fprogramid%3D83%26artik el%3D1241362&ei=xHImVYThBIausAHw94GADg&usg=AFQjCNE kX251qaefAn0VHzFPramtUj9F-g&sig2=zBVDXwN-8GeNWVDpu6b0ug&bvm=bv.90237346,d.bGg
Citera
2015-04-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Alldeles riktigt, fyrandrängen och papegojan ujhs har ersatt sin hjärna, sina tankar och sin förmåga att se och förstå verkligheten med osviklig tro på sin Führer Mattias Karlsson, helt oavsett allt. Führerprincipen kallar de det, när de tror att vi inte hör.

Förklara då vad partiet har att vinna på att ungtupparna flyttar fram sina positioner? exakt hur många mer procent kommer partiet att få i opinionsundersökningar och i nästa val?
Citera
2015-04-09, 14:46
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jaha, Henrik Vinge måste ju uteslutas nu. I och med att Henrik Vinge umgås med fascister och därmed enligt Sverigedemokratisk logik måste vara en fascist själv. Och eftersom Henrik Vinge är en fascist så och har en hög position och är nära partiledningen så måste ju partiledningen uteslutas eftersom de umgås med en fascist.

Det nya direktivet till partiets skiftarbetare i tråden är att motivera massutrensningarna för att personer "kan destabilisera partiet". Det begriper ju vem som helst att det är samma sak som vem som "kan destabilisera Mattias Karlsson/Åkesson/Jomshof".

Lyssnar man på Radio Motpols inslag om partiledarens haveri så framkallas bilden av en person som närmast tvångsmässigt går upp nattetid för att läsa och kommentera Motpols alster. Politik och oppositionsarbete är som sagt var inte aktuellt längre fast besluten som man är med att bli respekterad av verkställande ansvariga till den svenska ödeläggelsen. Kanske är det ett resultat av den närmast bisarra situationen med att rensa ut oppositionen á la Stalin på grunder som hans consigliere Vinge gjort sig skyldiga till. Han måste vara väl förberedd på vem/vilka av medarbetarna respektive opposition som varit dom mest "fascistiska" och signalpolitiken blir en icke-fascistisk beslutsamhet som motiverar sitt envälde.

http://www.motpol.nu/redaktionen/2015/03/14/podcast-varfor-ar-ledaren-for-sveriges-tredje-storsta-parti-sa-besatt-av-motpol/

Citat:
Jag kan tänka mig att denna här härvan med bristande interndemokrati skrämt iväg en del väljare (idag). Saken är ju att sverigedemokratsympatisörer är i större utsträckning än många andra partier just demokrater och vurmar för demokratiprincipen i praktiken, i och med att de tycker sig uppleva en bristande demokrati.

Invandringsfrågor i all ära men jag finner det högst tveksamt om huruvida borgerliga väljare tilltalas av ett socialkonservativt parti på pappret med ett stenhårt marxiststyre i praktiken. Alla vet att det inte förekommer någon ideologisk diskussion eller idédebatt överhuvudtaget utan medlemmar förväntas inordna sig under Karlssons lilla socialkonservativa röda okritiskt. Liberaler och politikerföraktande etablissemangskritiker kan man glömma efter det här skeppsbrottet.
Senast redigerad av NS_14 2015-04-09 kl. 15:10.
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Skillnaden är att i M hade partimedlemmarna vett att sitta i båten och hålla käft...sannolikt hatade en majoritet av M-medlemmarna einfeldts migrationspolitiska uppgörelse med MP, ...MEN lik förbannat hade partiet vett att hålla käft! Den förmågan saknar tydligen vissa ungherrar i SD.

Återigen..uteslutningarna har inte med nån jävla rättvisa att göra , eller att alla ska lyda samma regler. Väx upp, det handlar om att avlägsna potentiella kuppmakare.

Ja det förstår jag och det är det vi försöker att sätta ljus på , att Karlsson är en lögnaktig hycklande räv som använder svepskäl för att avlägsna människor han personligen har mardrömmar om, det handlar alltså inte om hans floskel ord "värdegrund"
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://www.expressen.se/nyheter/vinge-vi-hade-inga-politiska-diskussioner/

Den nybakade SDU-medlemmen Vinge diskuterade så klart aldrig politik med nyfascisten Moggi under deras umgänge i Rom.

Vilken skillnad från Kasselstrand och Hahne alltså. En helt annan ton och man får ett helt annat förtroende. Väldigt skicklig får jag säga.

Ser gärna att Vinge tar över nästa ungdomsförbund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in