Citat:
Ursprungligen postat av
Frappant
I så fall ska Jomshof, Karlsson och Åkesson bort de också. De skapade oro och destabiliserade partiet när de tog bort Jansson.
Om det ska vara så.
Men det ska det tydligen inte, i alla fall inte i din lilla sjuka, psykotiska värld där din Führer Mattias Karlsson alltid har rätt i det han gör och säger, oavsett om han gjorde och sa det motsatta nyss.
Handlar det om rätt och rättvisa, eller handlar det om väljarmaximering? Du verkar ha ett tydligt inifrån-perspektiv på det hela....och det må man väl ha. Men försök se partiet som ett företag; det viktigaste är bilden utåt.
Sen är det en annan sak, Äkessons "kupp" blev framgångsrik, den ledde partiet till riksdagen och gjorde SD mer "mainstream" som ett parti bland andra. Finns det något som talar för att dessa ungherrar skulle gjort partiet attraktivt för än fler väljare, fr a väljare på vänsterkanten.
Jag försöker ha ett utifrån perspektiv, jag röstade på SD för att markera mitt missnöje med migrationspolitiken...där tycker jag åkesson och gänget har varit bra........men, de flesta medlemmar är enligt min mening en belastning för partiet.