2015-04-09, 11:00
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Varför får du dåliga vibbar? Hahne är ju precis som Kasselstrand idel positiva egenskaper. Kärnfriskt utseende. Sunda värderingar. Driv.

Nja, snarare med en släng av anemi, ser bleksiktig ut. Han gör ett osympatiskt och opålitligt intryck. Förefaller planera något rackartyg. Jag blir inte alls förvånad om han beslås med både fanatiskt judehat och kontakter med samhällsomstörtande extremgrupperingar.

Min intuition brukar inte ta fel. Vi får se.
Senast redigerad av Månsan 2015-04-09 kl. 11:06.
Citera
2015-04-09, 11:01
Medlem
sherms avatar
Vet ej om det varit uppe i tråden men judinnan Bieler har skrivit en inlaga på SvT Opinion. Enligt Bieler kan man inte tycka vad som helst och samtidigt vara medlem i Sverigedemokraterna. Man måste ställa upp på partiets grundläggande värderingar, underförstått att Kasselstrand et al är ideologiskt avvikande. I sin replik förklarar de anklagade detta som självklarheter inom SDU, medan man inom moderpartiet kan komma undan med vad som helst så länge man är lojal mot partiledningen. Det görs även en redogörelse för hur frågan om ideologiskt avvikande hanteras inom SDU respektive SD:
Citat:
Ursprungligen postat av Paula Bieler
Inom Sverigedemokraterna tar vi detta ansvar på allvar. Den som inte delar grundläggande värderingar med partiet kan inte heller vara medlem i vårt parti.
...
Framkommer det att personer vill driva partiet bort från ställningstaganden i dessa grundläggande frågor, är kritiska till att partiet ska ha en nolltolerans gentemot extremism och är måna om att detta innefattar minst armlängds avstånd till radikala organisationer, då kan dessa inte vara medlemmar. Då är de inte sverigedemokrater.
http://www.svt.se/opinion/article2823197.svt

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Kasselstrand mfl
I SDU för förbundsstyrelsen dialog med alla medlemmar som uppvisar tveksamma ideologiska hållningar eller på annat sätt avviker från de grunder som ungdomsförbundet vilar på.

Dialogen förs mellan fyra ögon och leder till att eventuella missförstånd kan lösas direkt eller till att personen ifråga själv inser att dennes åsikter inte överensstämmer med förbundets och sedan görs en begäran om utträde.
...
I SD ”utreder” man saker genom att helt enkelt väcka ett personärende på de personer som man inte tycker om, skickar ett brev med svepande formuleringar som är omöjliga att bemöta, och därefter avkunnar partistyrelsen sin dom.
http://www.svt.se/opinion/article2824380.svt
Senast redigerad av sherm 2015-04-09 kl. 11:33.
Citera
2015-04-09, 11:08
Medlem
kempinhoffs avatar
Om SD bildar nytt ungdomsförbund, vem kommer i så fall vara ordförande?

Tror på Hahne och Kasselstrands politiska karriärer är över.
Citera
2015-04-09, 11:08
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Sluta låtsas som om du inte vet mycket väl att anti-sionism används som ett sätt att svartmåla judar av en hel del antisemiter.

"Helt zioniststyrt ungdomsförbund den här gången va?"
Jag ska vara helt ärlig! Jag förstår inte en stavelse av vad du menar med detta?????? Det enda jag försökte göra var att lägga fram en bild av hur det kan komma att se ut baserat på den ideologi som ledningen för SD har.

Angående din sista mening - är du muslim eftersom du oroar dig för islamofobi samtidigt som du ägnar dig åt antisemitism.
nu har det rensats väl underbyggda inlägg med moderpartiets egna ord som bas så det saknas viss substans, som jag inte kommer upprepa, men på sista ja jag är hellre muselman än zionist, men hellre jude än isis.
Jag ägnar mig öppet åt antizionism vilket naturligtvis en zionist som dig försöker blanda begrepp om så fortsätt du kleta antisemitismanklagelser vilt omkring dig.
Senast redigerad av wtfuk 2015-04-09 kl. 11:13.
Citera
2015-04-09, 11:12
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Om SD endast är intresserade av att förstöra Sverige i aningen långsammare takt än sjuklövern så är dom inte intressanta för mig. Om ledningen för SD har som främsta prioritet att få komma in i värmen hos sjuklövern så har SD tappat sitt existensberättigande..

Det Åkesson o co inte verkar greppa är att överväldigande majoritet av rösterna på SD är från människor som dels vill stoppa invandringen helt och sända tillbaka en stor del av köttberget som redan finns här och det oavsett om sjuklövern gett dessa svenska pass eller inte..

Dessa människor röstar på SD för att de tack vare medias ständiga drev och lögner TROR att SD har för avsikt att tillvarata deras intressen. Skulle media börja behandla SD som vilket parti som helst så kommer SD att förvandlas till ett meningslös kopia av C som ligger och skvalpar runt 4-6 % och i brist på partistadga samt traditionsröster antagligen åker ur ( för gott ) förr eller senare..

SD har egentligen inte gjort det särskilt bra,i alla fall inga mirakel. Att lyckas skramla ihop 13 % i landet med Europas mest extrema invandringspolitik toppat med all annan dårskap när du dessutom är " the only game in town " är inte mycket att hurra över..

SD sa aldrig att de vill bli en del varken av vänster eller högerblocken. Däremot sa de att de vill gärna att andra samarbetar med de. Det är logisk med tanken på att då får de större möjlighet att driva igenom sin politik.

Och vad gäller SD-s intresse vill de rädda Sverige. Men frågan är om det inte är för sent? frågan är om man kan vända utvecklingen på ett sätt som inte strider med principen om dem mänskliga rättigheterna, mot EU etc.

Källa på påståendet i din inlägg nummer två?

SD hade intention att stoppa invandringen helt, men inser idag att det är omöjligt. Enligt EU måste varje delstat ta emot en viss antal flykting när situationen är som det är idag i länder som exempelvis Syrien.

Att jämföra SD med Centerpartiet som är för en fortsatt extrem invandring är trams. SD är inte som vilket riksdagsparti som helst. Såvitt jag vet är SD det enda partiet i riksdagens som vill begränsa invandringen och som vill föra en assimileringspolitik.

Det är subjektivt. Att skrapa ihop 13% av rösterna i ett land där det nya religionen är politiskt korrekthet kan betraktas som ett framgång.
Citera
2015-04-09, 11:16
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nja, snarare med en släng av anemi, ser bleksiktig ut. Han gör ett osympatiskt och opålitligt intryck. Förefaller planera något rackartyg. Jag blir inte alls förvånad om han beslås med både fanatiskt judehat och kontakter med samhällsomstörtande extremgrupperingar.

Min intuition brukar inte ta fel. Vi får se.

Hade ju lämnat debatten, trodde ingenting kunde överraska längre, men det kunde det.

Jävla SJUKA dåre, du förtjänar det mångkulturella samhälle som du är med och bygger upp. Allt är inte på ont, det mångkulturella samhället blir lite av det välförtjänta straff du och dina gelikar är med om att driva fram. Karma at work.
Citera
2015-04-09, 11:21
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Varken Kasselstrand eller Hahne är väl särskilt korta? Har dessutom för mig Westling är riktigt lång. "Napoleonkomplex" avser nog i detta sammanhang personer som på något sätt kan utmana de fyras gängs makt över partiet.

Sen undrar jag vad hittepåordet "halvfascistoid" betyder? Lik en halvfascist eller halvlik en fascist?

Eller så har Mattias Karlsson ingen aning om vad ordet napoleonkomplex betyder. Själv har jag ingen pinne i striden utan tycker bara det är fruktansvärt kul att se på när smygrasister bråkar mot öppenrasister och gör bort sig offentligt.
Citera
2015-04-09, 11:22
Medlem
Kobolds avatar
SD gillar inte olika. Nu när drömmen om riksdagen äntligen slagit in för nya sverigesossarna vore det ju trist om drömmen krossades av unga brunskjortor.
Citera
2015-04-09, 11:28
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Paula Bieler förklarar:

Precis som andra partier vilar nämligen Sverigedemokraterna på ett antal politiska grunder. Och precis som andra partier bär vi ett ansvar gentemot våra väljare att vara tydliga med vilka dessa grunder är, vad de får om de lägger sin röst på SD.

Politiska partier är till sin natur byggda av åsiktskorridorer, korridorer som formas och beslutas om när partierna samlas till rikstäckande möten.

De valda partiledningarna ansvarar för att på bästa sätt föra ut och driva den politik som gemensamt beslutats om. De ansvarar också för att säkerställa att partiföreträdare delar partiets värderingar.

Det handlar inte om att ha enskilda avvikande åsikter, utan om grundläggande ställningstaganden.

Tvärtemot vad vissa vill hävda handlar interndemokrati om att gemensamt fatta beslut och välja riktning, och att därefter följa dessa. Den som vill köra sitt eget race står fri att göra det, men inte i Sverigedemokraternas namn.

Senast redigerad av SalthavsStjaert 2015-04-09 kl. 11:42.
Citera
2015-04-09, 11:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff
Om SD bildar nytt ungdomsförbund, vem kommer i så fall vara ordförande?

Tror på Hahne och Kasselstrands politiska karriärer är över.

Henrik Vinge tvingas nog dit på den posten, annars uteslutning.
Citera
2015-04-09, 11:31
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Paula Bieler förklarar:

Precis som andra partier vilar nämligen Sverigedemokraterna på ett antal politiska grunder. Och precis som andra partier bär vi ett ansvar gentemot våra väljare att vara tydliga med vilka dessa grunder är, vad de får om de lägger sin röst på SD.

Politiska partier är till sin natur byggda av åsiktskorridorer, korridorer som formas och beslutas om när partierna samlas till rikstäckande möten.

De valda partiledningarna ansvarar för att på bästa sätt föra ut och driva den politik som gemensamt beslutats om. De ansvarar också för att säkerställa att partiföreträdare delar partiets värderingar.

Det handlar inte om att ha enskilda avvikande åsikter, utan om grundläggande ställningstaganden.

Tvärtemot vad vissa vill hävda handlar interndemokrati om att gemensamt fatta beslut och välja riktning, och att därefter följa dessa. Den som vill köra sitt eget race står fri att göra det, men inte i Sverigedemokraternas namn.

Inom SD är det okej att tycka olika i enskilda frågor, men att ha extremistiska åsikter alternativt uppenbart skada partiets framtoning och utveckling är naturligtvis inte välkommet. Stor skillnad mellan att tycka annorlunda i enskilda frågor och att inte ställa upp på partiets grunder.
Citera
2015-04-09, 11:34
Medlem
SD-Kalles avatar
Dock handlar det naturligtvis om makt. Skulle påstå att allt i den här frågan handlar om makt. Rent konkret att INTE ge ideologiskt avvikande och personer som kommer förhindra SDs utveckling makt i partiet utan att makten ska behållas av en antirasistiskt demokratisk ledningen.

Allt handlar om makt och rent specifikt att inte ge partiavvikare makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in