2015-04-08, 22:31
Medlem
anteri17s avatar
Allegri igår. Pioli idag. Fan vad bra dessa tränarhjärnor gör det.

Men Benitez... Han behöver en EL-titel om Napoli och de Laurentis ens ska fundera på att ha honom kvar.
Citera
2015-04-08, 22:35
Medlem
Morganovics avatar
Äntligen Parma vinst! Väntat 3 månader på detta. Fyfan vah skönt.

Trots krisen i klubben, så går spelarna ( utan lön ) ut på planen och krigar mot Udinese. Vinner matchen också. Respekt säger jag bara!

Forza Parma!
Citera
2015-04-08, 22:42
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morganovic

Trots krisen i klubben, så går spelarna ( utan lön ) ut på planen och krigar mot Udinese. Vinner matchen också. Respekt säger jag bara!

Forza Parma!
De vill säkert bara göra bra reklam för sig själva inför scouterna.
Citera
2015-04-09, 09:36
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Som en komplettering till mitt senaste inlägg.

Lönekostnader ger en någorlunda bild av klubbarnas storlek och ambitioner. För 2015:

Klubbar Serie A:

Juventus – 118 milioni
Roma – 98 milioni
Milan – 94 milioni
Inter – 70 milioni
Napoli – 70 milioni
Fiorentina – 56 milioni
Lazio – 55,1 milioni
Palermo – 30 milioni
Sampdoria – 28 milioni
Sassuolo – 28 milioni
Genoa – 27,4 milioni
Torino – 27 milioni
Udinese – 26 milioni
Atalanta – 24 milioni
Parma – 20,5 milioni
Verona – 20,5 millioni
Chievo – 18,3 milioni
Cagliari – 16 milioni
Cesena – 11,2 milioni
Empoli – 11 milioni

Spelare:

1) De Rossi (6,5 mln)
2) Higuain (5,5 mln)
3) Tevez (4,5 mln)
4) Gomez (4,25 mln)
5) Buffon, Vidal, Torres, Mexes (4 mln)

En bredare och kanske bättre bild på den allmänna ekonomiska situationen för klubbarna i Serie A:
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2015/03/05/Calcio/Foto%20Calcio/bilanci1.png?v=<!-- [an error occurred while processing this directive] -->

En åskådlig bild över klubbarnas intäkter:
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2014/09/07/Calcio/Foto%20Calcio/ricavi-serieA-new.jpg?v=<!-- [an error occurred while processing this directive] -->

Mexes och Torres lyfter altså samma lön som Vidal och Buffon? Ok. Det är väl rimligt i fotbollen år 2015.
Citera
2015-04-09, 13:06
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Mexes och Torres lyfter altså samma lön som Vidal och Buffon? Ok. Det är väl rimligt i fotbollen år 2015.
Haha ja du...

Kollar inte på fotbollen som spelas men Empoli verkar imponera mest om man ser till den där listan i så fall...
Rätt "stabil" lista gentemot tabellen bortsett från Milan, Parma, Inter och Lazio (som jag imponerats mest typ när jag sett de spela).
Citera
2015-04-09, 14:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Men Benitez... Han behöver en EL-titel om Napoli och de Laurentis ens ska fundera på att ha honom kvar.

Rapporteras att Benitez redan är körd i Neapel. Förmodligen helt rätt. Första säsongen lovade gott men i år sögs verkligen musten ur klubben när man åkte mot Bilbao i CL-kvalet. Ett Bilbao som senare Torino tog hand om i EL.

Hetaste ryktet som ersättare just nu? Spalletti! Tänk vad han kan utföra med de fina anfallsspelarna som finns i Napoli. Men frågar mig stilla... Blir verkligen Higuain kvar?
Citera
2015-04-09, 15:04
Medlem
anteri17s avatar
På tal om Higuain så gör han ju ingen supersäsong direkt. Man kan tycka att han bör komma upp i 20 mål med hans status.
Citera
2015-04-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
...

Blir glad då Allegri får den uppskattning han förtjänar. Vi ska inte heller glömma bort Mihajlovic i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Monaco kommer vara slutkörda när man möter Juventus den 7e april.
Det blir deras 6e match på 20 dagar iochmed att en uppskjuten ligamatch inte flyttas.

http://monacolife.net/?action=show&id=4122

Nja den uppskjutna matchen spelades alltså i onsdags, samtidigt som Juventus spelade semifinal i Coppa Italia i Florens. De spelar exakt lika många matcher, den enda skillnaden är att Monaco får en dags extra vila eftersom de spelar deras ”helgmatch” redan på fredag, medan Juventus spelar sin match på lördag.
Senast redigerad av Brille68 2015-04-09 kl. 18:50.
Citera
2015-04-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex

Som ytterligare komplettering till mina tidigare inlägg:

Högst per lag:

Juventus - 118 milioni. Top: Tevez 4,5 / Buffon 4 / Vidal 4
Roma - 98 milioni. Top: De Rossi 6,5 / Borriello 3,5 / Pjanic 3,2
Milan - 94 milioni. Top: Torres 4 / Mexes 4 / Montolivo 3,5
Inter - 70 milioni. Top: Vidic 3,2 / Palacio 3,2 / Hernanes 3
Napoli - 70 milioni. Top: Higuain 5,5 / Zuniga 3,2 / Hamsik 3
Fiorentina - 56 milioni. Top: Gomez 4,25 / Rossi 2,4 / Aquilani 1,8
Lazio - 55,1 milioni. Top: Klose 2 / Cana 1,5 / Ederson 1,5
Palermo - 30 milioni. Top: Sorrentino 0,9
Sampdoria - 28 milioni. Top: Romero 1,7
Sassuolo - 28 milioni. Top: Berardi 1,1
Genoa - 27,4 milioni. Top: Matri 1
Torino - 27 milioni. Top: Quagliarella 0,75
Udinese - 26 milioni. Top: Di Natale 1,3
Atalanta - 24 milioni. Top: Denis 1,2
Parma - 20,5 milioni. Top: Cassano 1,5
Verona - 20,5. Top: Toni 1
Chievo - 18,3 milioni. Top: Paloschi 0,7
Cagliari - 16 milioni. Top: Conti 0,5
Cesena - 11,2 milioni. Top: Marilungo 0,4
Empoli - 11 milioni. Top: Tavano 0,3

Alla spelare per lag:
http://www.panorama.it/sport/calcio/stipendi-calciatori-serie-a-squadre/

Så förutom de uppenbara har Mexes 4,0, Borriello 3,5, Zuniga 3,2 osv...

Och om man i sammanhanget kan kalla någon underbetald så vad sägs om Pogba 1,5, Icardi 1,0, Zaza 0,8, Darmian 0,5, osv...

Observera att den översta är från då säsongen startade medan länken är från februari. Uppgifterna kan därför skilja sig.
Citera
2015-04-10, 22:43
Medlem
Valde att ha en stream på med Foggia mot Casertana. Såg med ett öga...

Skönt klassisk Lega Pro. Relativt sparsamt med publik. Finns dock en viss rivalitet, och kurvorna var såklart bra representerade. Bränning före match och skön stämning. Körer om allt möjligt och kritiska banderoller. En fin kväll och ok plan. Båda lagen jagar Play Off till Serie B.

Har varit svag för Foggia sedan Zemans "Foggia dei miracoli". Dessutom var de Cagliaris, eller snarare Sconvolts, enda gemellaggio. Åtminstone fram till 2012. Då de stod poå ruinens brant och förgäves försökte förstöra och tjäna pengar på att Sau återförenades med Cagliari. Vänskapen slutade och klubben gick under. Rent tekniskt är det numera en ny klubb.

Foggia spelar 4-3-3, och båda lagen spelade offensivt och böljande. Foggia har gjort flest mål av samtliga lag i tabellen. Men släpper till en hel del också. Gillar Foggias kapten Agnelli. Hade sett fram emot att se Altobelli, son till Spillo, men jag tror inte att han satt ens på bänken?

Mancosu, bror till den sent blomstrande Cannoniere i Trapani som jag så gärna vill ha hem till Cagliari, spelar i Casertana. Där spelar även ett par svartingar som den gode Bosse Hansson skulle ha sagt, varav Cissè var mest framträdande och visade klass. Dock utan riktig skärpa framför mål.

Segermålet kom efter ca 30 minuter, enkelt mål efter retur på en frispark. Båda lagen hade flera klara målchanser och det hade kanske inte varit fel med oavgjort. Men man måste omvandla chanser till mål. Och det var såklart inte orättvist att Rossonera tog alla poängen. Foggia har ett bra lag och skön publik. Foggia går därmed upp till Play Off –plats, med samma poäng som Lecce och Matera, en poäng bättre än Casertana. Men som sagt har alla de andra lagen en match mindre spelad. Jämnt som fan.

En fantastisk kväll för Calcio. Mi piace...
Citera
2015-04-10, 23:31
Medlem
myskankans avatar
Så där ja. Jag är tillbaka.

Juve har hållt ställningarna som vanligt.

Insigne har spelat...

Romas primavera lyckades inte lika bra. Chelsea vann med 0-4 i Uefa Youth League. Luca Marchegianis son gjorde ett par misstag som kostade dom matchen, ok första målet kunde Gabriele inte göra något. Men 0-2 är en tabbe. Verde slog en bra frispark... Men sen rann det iväg. Chelsea vann matchen välförtjänt av det jag såg.

Vicenza vann över Avellino med 1-0. Jävligt viktiga poäng om dom vill gå om Bologna.
Citera
2015-04-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morganovic

Forza Parma!

Man måste älska Parma. När vi snackar om tränare så bör även Donadoni lyftas fram. Att lyckas behålla morale i ett dödsdömt lag. Utan någon organization eller ägare. Det är Donadoni ensam som leder laget och klubben. Och som han gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in