2015-03-31, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
...
Can we put this fucking issue to rest no Brille tack för att min sömntid sabbas....

Äsch slappna av. Knappast så att jag investerar någon prestige i OS 1936. Det är bara att länka och gå vidare, jag hade ingen möjlighet att googla.

*

U21 förlorade mot Serbien. Berardi utvisad.

ITALIA-SERBIA 0-1 (0-0)

MARCATORI Milunovic al 15’ s.t.
ITALIA (4-4-2) Bardi; Sabelli (dal 44’ s.t. Longo), Rugani, Romagnoli, Biraghi (dal 1’ s.t. Zappacosta); Berardi, Sturaro (dal 1’ s.t. Cataldi), Baselli (dal 32’ s.t. Crisetig), Benassi (dal 10’ s.t. Molina); Verdi (dal 32’ s.t. Battocchio), Trotta (dal 10’ s.t. Belotti). (Leali, Sportiello, Bianchetti, Izzo, Barba, Goldaniga, Fedato). C.T. Di Biagio.

SERBIA (4-1-4-1) Dmitrovic; Stojkovic, Cirkovic (dal 32’ s.t. Lazic), Pantic, Petrovic; Kovacevic; Jojic (dal 32’ s.t. Durdevic), Causic, Brasanac (dal 41’ s.t. Ivanic), Milunovic (dal 23’ s.t. Srnic); Pesic. (Peric, Stevanovic, Filipovic, Nastic, Rodoja, Mijailovic, Cavric). C.T. Dodic.

ARBITRO Palabiyik (Tur).
NOTE spettatori 6.000. Espulso Berardi per doppia ammonizione (entrambe per gioco scorretto) al 1’ s.t. Ammoniti Sabelli e Cataldi per gioco scorretto (I), Pantic e Durdevic per gioco scorretto (S)
Citera
2015-03-31, 06:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ja, ja, ni har två silver mer än vi. Men varför gå för guld när man ändå kan få silver...

Hursomhelst så är kombinationen tyska förare och italienska racerbilar lyckad. Go Vettel, go!

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om vi tänker på VM så räknas väl inbördes möten efter guld? För inte räknar du väl andraplatser?

Och angående klubbar så räcker det väl inte till att räkna andraplatser?

Världsmästare och kanske världens just nu starkaste klubblag. Men ni är inte Italien... Inte än...

Jaja förlåt det blev en jäkla diskussion detta.

Vilket land har mest segrar i VM och EM om jag säger så utan att stöta mig.
Citera
2015-03-31, 06:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Hursomhelst så är kombinationen tyska förare och italienska racerbilar lyckad. Go Vettel, go!

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
http://images.gazzettaobjects.it/primapagina/storico/2015_03_30/images/prima_pagina_grande.png

Lägg till Schumacher, som ju såklart är intimt förknippad med Italien.

Valentino Rossi däremot har inget med Tyskland att göra. En genuin italiensk hjälte som fortsätter att leverera. Svårt för oss i Sverige att förstå, men han är nog på samma nivå som Totti?.

Och igår var det stora framgångar för Italien. Stort som fan som vida överskuggade att gli Azzurri endast lyckades kämpa sig till oavgjort mot Bulgarien i fotboll.

Schumi måste väl ändå vara någon form av gud av dom motorintresserade i Italien hur ser Italienarna på Vettel?
Citera
2015-03-31, 10:35
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jaja förlåt det blev en jäkla diskussion detta. :)

Vilket land har mest segrar i VM och EM om jag säger så utan att stöta mig. :)

Ja klart att Tyskland måste räknas före Italien på den globala landslagsfotbollsscenen. Framförallt tack vare Tyskarnas överlägsna EM-facit.
Sen att Italien alltid spöar Tyskarna är en annan femma.
Citera
2015-03-31, 15:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Monaco kommer vara slutkörda när man möter Juventus den 7e april.
Det blir deras 6e match på 20 dagar iochmed att en uppskjuten ligamatch inte flyttas.

http://monacolife.net/?action=show&id=4122
Citera
2015-03-31, 19:06
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Monaco kommer vara slutkörda när man möter Juventus den 7e april.
Det blir deras 6e match på 20 dagar iochmed att en uppskjuten ligamatch inte flyttas.

http://monacolife.net/?action=show&id=4122
Det kan bli tungan på vågen för Juventus...
Citera
2015-03-31, 19:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ja och Ja

Därav Gre No Li framgångar i Italien. En hel generation som skulle ta över efter 30talets likosamma Italienare stupade i kriget. så urvalet var väl inte det bästa....
Och du märkte inte att jag fetade ditt: Trots all detta så vann Sverige...
Detta skrev du direkt efter stycket med texten om Musses mygel och utan blankrad.

Och inte blev det bättre året efter OSet då "Il grande Torino" omkom i Supergaolyckan.

Men GreNoLi gjorde även bra ifrån sig, så det är nog inte bara tackvare frånvaron av "konkurrens" de är för evigt hågkomna och hedrade. Även t ex Nacka och Hamrin som var verksamma under 60-talet gjorde bra ifrån sig, och då hade Italien återhämtat sig.
Citera
2015-03-31, 19:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Jaja förlåt det blev en jäkla diskussion detta.

Vilket land har mest segrar i VM och EM om jag säger så utan att stöta mig.
Från min sida var det vänskapligt bjäfs och jag uppfattade inte dig som rabiat på nåt sätt.
Och EM valde jag att bortse från... ...av förståerliga skäl.
Jodå, Tyskland är alltid Tyskland.
Citera
2015-03-31, 19:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Schumi måste väl ändå vara någon form av gud av dom motorintresserade i Italien hur ser Italienarna på Vettel?
Har inte hundra pejl på det, men följer han upp detta kan han bli deras frälsare. Ferrari har ju inte gått så bra de senaste åren...
Jag tror att de själva gör kopplingen till Schumacher och tar honom extra hårt till sitt hjärta om det går bra, så att säga.

Beträffande Schumis epok så är man i Italien givetvis stolta över Ferarris framgångar, men de är nog nästan mer stolta över att en så stor förare har rattat deras bil och lett stallet till dess framgångar. De funkar så.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2015-03-31 kl. 19:32.
Citera
2015-03-31, 23:40
Medlem
JayGatsbys avatar
Nån som såg matchen; bra?
Citera
2015-04-01, 17:15
Medlem
anteri17s avatar
Anfallarna är Italiens problem. Mittfältet och backlinjen håller hög klass, men framåt saknas det matchvinnarkvalitet.

I sann calcio-anda kan man jämföra med dåtidens legender. Vm 2006. Campione del mondo. Inzaghi, Gilardino, Del Piero, Toni, Iaquinta, Totti. Alla gör mål i turneringen. Det kan man inte se Pelle, Zaza och Immobile göra.

Iaquinta mot Ghana. Gilardino mot USA. Inzaghi mot Tjeckien. Totti mot Australien. Toni gånger två mot Ukraina. Del Piero mot Tyskland. Inte något kan vara mer av ett bevis på att stjärnor kliver fram när det behövs. Totti i 90+5. Del Piero som avgör semifinalen i den 121:a minuten.

Givetvis ska Cannavaro, Pirlo, Grosso och Materazzi ha sin beskärda del av beröm också. Men anfallsuppsättningen är i det närmaste unik.

Samtidigt som jag skriver detta inser jag vilket jävla landslag Italien hade 2006. Det var ju inget snack. Man var bäst.
Citera
2015-04-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Anfallarna är Italiens problem. Mittfältet och backlinjen håller hög klass, men framåt saknas det matchvinnarkvalitet.

I sann calcio-anda kan man jämföra med dåtidens legender. Vm 2006. Campione del mondo. Inzaghi, Gilardino, Del Piero, Toni, Iaquinta, Totti. Alla gör mål i turneringen. Det kan man inte se Pelle, Zaza och Immobile göra.

Iaquinta mot Ghana. Gilardino mot USA. Inzaghi mot Tjeckien. Totti mot Australien. Toni gånger två mot Ukraina. Del Piero mot Tyskland. Inte något kan vara mer av ett bevis på att stjärnor kliver fram när det behövs. Totti i 90+5. Del Piero som avgör semifinalen i den 121:a minuten.

Givetvis ska Cannavaro, Pirlo, Grosso och Materazzi ha sin beskärda del av beröm också. Men anfallsuppsättningen är i det närmaste unik.

Samtidigt som jag skriver detta inser jag vilket jävla landslag Italien hade 2006. Det var ju inget snack. Man var bäst.

Lysande, såklart.

Jag har ett antal gånger skrivit om 2002, då Del Piero, Totti, Nesta osv nog var ännu bättre, samt att man dessutom hade tillgång till Baggio, Maldini, Zola osv.

Men jag håller med. Man behöver matchvinnare. Om Balotelli hade utvecklats, så kanske...

Apropå german connection i gli Azzurri så kan man väl idag peka på de uppenbara Montolivo och Soriano. Möjligt att det finns fler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in