2015-02-07, 22:46
Medlem
JayGatsbys avatar
Funderingar efter kvällens match:

- Fan vad Juve har bra form, tror det kan gå bra i CL.

- Fan vad Allegri har ljus stämma.

- Pogba verkar vara en av få väluppfostrade fotbollsafrikaner. Han har ju fotbollspelarfrisyr, men han verkar inte så där jobbigt korkad, kaxig, aggro som många afrikaner kan vara på plan.

- Hur bra frisparksskytt är egentligen Pirlo nu för tiden? Alltid samma spänning inför hans frisparkar, men tycker ofta de går över mål.
Citera
2015-02-07, 22:51
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
- Hur bra frisparksskytt är egentligen Pirlo nu för tiden? Alltid samma spänning inför hans frisparkar, men tycker ofta de går över mål.

Han är i en liten svacka, alla kan inte alltid vara på mål
Citera
2015-02-07, 23:46
Medlem
Har snackat med en bekant som såg matchen, och sedan snabbt läst igenom matchtråden. Verkar som att många är onödigt hårda mot Milan. Om jag förstår det rätt så stod de upp ganska bra borta mot Juventus, trots många skador. Till slut en relativt klar förlust men knappast något att skämmas för?
Citera
2015-02-08, 04:27
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

- Pogba verkar vara en av få väluppfostrade fotbollsafrikaner. Han har ju fotbollspelarfrisyr, men han verkar inte så där jobbigt korkad, kaxig, aggro som många afrikaner kan vara på plan.

Det är lo stile Juve. Den enda klubben i världen totalt fri från övertatuerade, instagramtorskande yolo-fjantar. De som är i riskzonen (Vidal) tas effektivt in i den italienska, familjära värmen och borta är alla tendenser till trams.

Den italienska stommen är viktig. Juves kärna och viktigaste spelare ska alltid vara italienare. Alla ska kunna föra sig i sociala sammanhang och alla ska se bra ut i kostym. Så skapar man en grupp och en miljö där utländska stjärnor lätt kan integreras och anamma den berömda stilen.

Till och med Carlos Tevez (!) har funnit harmonin och hållt sig lugn i snart två säsonger.

En annan faktor kan vara att i Turin finns bara fotboll. Jag följer alla Juventus spelare och ledare på twitter och instagram och alla är pisstråkiga. Det enda de skriver om är att det var kul att vinna senast och att nästa match är mycket viktig. Inga kepsar med egna initialer, inga griskultingar till husdjur, inga "haters gonna hate"-fattiga oneliners.
Citera
2015-02-08, 13:21
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det är lo stile Juve. Den enda klubben i världen totalt fri från övertatuerade, instagramtorskande yolo-fjantar. De som är i riskzonen (Vidal) tas effektivt in i den italienska, familjära värmen och borta är alla tendenser till trams.

Den italienska stommen är viktig. Juves kärna och viktigaste spelare ska alltid vara italienare. Alla ska kunna föra sig i sociala sammanhang och alla ska se bra ut i kostym. Så skapar man en grupp och en miljö där utländska stjärnor lätt kan integreras och anamma den berömda stilen.

Till och med Carlos Tevez (!) har funnit harmonin och hållt sig lugn i snart två säsonger.

En annan faktor kan vara att i Turin finns bara fotboll. Jag följer alla Juventus spelare och ledare på twitter och instagram och alla är pisstråkiga. Det enda de skriver om är att det var kul att vinna senast och att nästa match är mycket viktig. Inga kepsar med egna initialer, inga griskultingar till husdjur, inga "haters gonna hate"-fattiga oneliners.

Stämmer till hundra! Kunde inte sagt det bättre själv. Dessutom har Pogba också sagt att Turin som stad hjälper. Det är en lugnare stad än Milano och Rom. “In Milan there are too many things to do. There are many restaurants, there’s fashion week… many things to do.”

http://www.football-italia.net/61641/pogba-%E2%80%98turin-good-me%E2%80%99
Citera
2015-02-08, 13:27
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Fint skrivet och jag tror du har helt rätt. Turin är inte tillräckligt litet för att det ska kännas som en tråkig småstad men inte för stor så distraktioner uppkommer.
Citera
2015-02-08, 13:28
Medlem
JayGatsbys avatar
http://calciosvezia.se/gliazurri/krismote-imorgon/

Vad tusan, ska Conte avgå? Hoppas det är skrämseltaktik, den mannen behövs till EM.
Citera
2015-02-08, 13:39
Medlem
Ferry31s avatar
Hur brottslig stad är Turin? Antar att den är betydligt mindre kriminell än Neapel och det kan ju också vara ett sätt att finna lugn och trygghet om man inte känner att risken är stor att få lyxåket kapat på väg till träningen.
Citera
2015-02-08, 13:46
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Har snackat med en bekant som såg matchen, och sedan snabbt läst igenom matchtråden. Verkar som att många är onödigt hårda mot Milan. Om jag förstår det rätt så stod de upp ganska bra borta mot Juventus, trots många skador. Till slut en relativt klar förlust men knappast något att skämmas för?

Jag stängde ner efter 3-1, men visst, Milan blev inte direkt uppkäkade. Det blev en klar förlust, vilket var helt väntat. Det tråkiga är bara att Milan inte har något att mäta sig med. Först och främst är de tvungna att spela med ett riktigt dödsgrävarmittfält. Essien och Muntari är skitdåliga, Poli är okej, men samtidigt inte någon spelare som kan göra det lilla extra. Han är slätstruken helt enkelt. Honda var kall och Cerci kom ingenstans. Antonelli var bra, men det är den enda spelaren som verkligen höll nivån igår kändes det som.
Citera
2015-02-09, 14:15
Medlem
sebastian_s avatar
Vad tror ni om Icardi till Juventus, finns den möjlgheten? Juve kommer förmodligen sälja Pogba för ca 1 miljard i sommar. Juve behöver en klassanfallare till i ung ålder då Tevez är 31 och Llorente 30 år. En argentinsk killerduo med Tevez och Icardi och Morata och Llorente som avbytare hade varit riktigt giftigt. Eller blir det Zaza eller Berardi istället?

Finns det till och med en möjlighet att Icardi går till Roma? De är i ännu större behov av en ung bomber centralt i anfallet. Som när Batistuta kom med skillnaden att Icardi är 21 år istället för 31. Har de eller Juventus möjligheten att lägga upp de pengar som krävs?
Citera
2015-02-09, 20:41
Medlem
Parmas fjärde president under de senaste två månaderna verkar vara Manenti. Vi får se vad det innebär. Kan ju knappast bli sämre men deadline kryper allt närmare...

Calcio kämpar i motvind. Men på samma sätt som att vi skiter i vad alla andra tycker, så kan vi fan också med ett snett jävla leende konstatera att Je suis Flashbackare då Aftonbladet knackar på dörren. Vaffanculo!

Jag har delvis redan smakat på det. Kunde såra några runt om mig, men såklart inte mig.

Cagliari förlorade mot Roma. Men låt oss njuta av att Conti och Totti möttes ännu en gång. Vilka jävla kaptener och förebilder.

http://www.sardegnaoggi.it/fotografie/12179_650_320_dy_Cagliari_assalto_alla_Roma_Inizio _con_Cop_unica_punta_ritorna_Conti_-_LIVE.jpg

Viker inte ned sig.
Citera
2015-02-10, 00:24
Medlem
JayGatsbys avatar
Verkar vara klart att Milan bygger nytt och Inter stannar på San Siro.
Synd på kapacitetsminskningen, men det är väl lika bra antar jag.

http://calciosvezia.se/seriea/milan-lamnar-inter-planerar-om/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in