2015-04-08, 21:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vet inte om du är galen, drucken eller bara har en allmänt förvirrad syn på tingen runt om i samhället. Men att Karlsson och Åkesson skulle "stödja EXPO's arbete", det var nog något av det mest bisarra jag har läst på Flashback, hehe.
Och det må inte säga lite
Karlsson hämtar sina uppgifter från bla Expo är inte det att stödja deras arbete? Lever du i ett parallellt universum?
Citera
2015-04-08, 21:48
Medlem
Darmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kommer nog storma ett tag i partiet
http://nyheteridag.se/fd-sdu-ordforande-hahne-tycker-att-olika-etniciteter-har-saregna-fysiska-egenskaper/
Haha, hur kan det där ens vara kontroversiellt? Det är fakta. Hatfakta, om du så vill.
Citera
2015-04-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironfive
Jag tror SD-Kalle har rätt. Vi som inte hör hemma hos social-liberalerna i SD måste hitta ett nytt parti. Jag är benägen att rösta på KD, de har många vettiga åsikter. KD:s problem är att de saknar invandringskritik, det är inte bra. Soffan kanske det blir.

SD som symbolparti är tillräckligt stort nu - och kommer säkert fortsätta växa ett tag till, trots turbulensen. Med tanke på hur t ex Lena Mellin hyllar partiledningen så kanske det här t o m normaliserar SD för oinsatta.

Själv har jag länge lutat åt att belöna ett parti som KD för den minsta invandringsrestriktivitet under EBT. Det tror jag är ett klokt sätt att trigga igång den överbudspolitik som kommer att komma inom borgerligheten när det gäller en hållbar migrationslösning.

För - en "något minskad invandring" har aldrig varit något vi behövde SD för att få. De ekonomiska och samhälleliga systemen kommer att ha havererat innan det partiet kommer i direkt inflytandeställning.

Som det ser ut nu hoppas jag mer på CrispyKreems profetia om ett SD på 8% när övriga partier bestjäl dem på hållbar migrations-monopolet och väljare kan "hitta hem" än min egen idé om ett statsbärande SD på 30%+.
Citera
2015-04-08, 21:50
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Du tror inte att Expos agenda kan påverka bevisvärdet? Totalt hjärndött av dig i så fall...
Givetvis kan det det... Men jag är övertygad om att ledningen är opartisk inför bevismaterialet. Antisemitism blir t.ex inte mindre antisemitism för att expo är de som avslöjar.
Citera
2015-04-08, 21:51
Medlem
raxmouses avatar
Så....

Det började när William Hahne, demokratiskt, blir vald till ordförande för SD Stockholm istället för Maria Danielsson.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ny-sd-ordforande-efter-kaosmote_4373137.svd

Citat:
Den stora uppslutningen och ett bråk om röstlängden, där bara 187 av de som närvarade fick rösträtt, försenade årsmötet kraftigt.

Även fortsättningen på mötet blev en segdragen historia, som fortsatte mot nattimmarna.
...

Utmanaren William Hahnes förslag vann med god marginal över valberedningens dito

...

Maria Danielsson, som anses lojal med partiledningen och har stöd från flera profilerade riksdagsledamöter, nominerades av valberedningen för omval.

Striden mellan Danielsson och Hahne blev snabbt infekterad, med påståenden om toppstyrning och missförhållanden från ena hållet - och anklagelser om missbruk av ett internt medlemsregister åt andra hållet. Den senare beskyllningen har lett till en granskning i partistyrelsens medlemsutskott mot William Hahne och flera andra personer, som kan leda till att de utesluts ur Sverigedemokraterna.

och

Citat:
– Jag tror att det är helt uppenbart vad det handlar om. Men jag har svårt att tro att de kan utesluta mig efter det här, säger William Hahne som medger att han befinner sig i en konflikt med partiledningen.

– Men jag hoppas att de nu kan erkänna att deras kandidat förlorade och att jag fick medlemmarnas förtroende.

HAHA! Det här är ju hur roligt som helst hur SD målat in sig.

-

Sen har vi skojaren Mattias Karlsson som skickat kärleksbrev till Expo .. där han plötsligt vill "sammarbeta för att hitta extremister", hur nu Expo och deras rekordlåga trovärdighet skulle hjälpa han med det.
Samtidigt, ska han ha påstått att en viss site är "neo-fascistisk", samtidigt som han "likat" och skrivit på sidan(under ett annat pseudonym.) ifråga. http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/hogerextrema-i-ledningen-for-gruvbolaget

lol

Vilken hycklare här har vi definitionen av "politiker" i sitt ytterste essé.

-

Sen har vi sionisten Richard Jomshof som inte vågar ta debatten, troligtvis eftersom han är väl medveten om att påståendena bygger på lögner. Bara bra att han också visar vilken hycklare han och svensk politik är.

Tycker hela situationen är bra ur alla aspekter. Ser fram emot dom påstådda bevisen som man "undersöker" just nu, visar det sig att dom är tunna och inte inbringar något förtroende så har man dyngt ordentligt i blå skåpet.

Det är viktigt nu för dom etablerade medierna med marionetterna i politiken att få bort dessa inflytelserika element, Hahne och Kasselstrand m.m verkar uppenbarligen vara ett hot. Tids nog lär dom inse att representativ demokrati är en skendemokrati.
Senast redigerad av raxmouse 2015-04-08 kl. 22:04.
Citera
2015-04-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Knappast han bränner sina skepp I och med sin extrema omdömeslöshet.
Vem skullr annars ta över, Jimmie är slut... Petzäll kanske? Nej han är ju död...
Citera
2015-04-08, 21:52
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Haha, hur kan det där ens vara kontroversiellt? Det är fakta. Hatfakta, om du så vill.

I mina öron låter det kontroversiellt att Kasselstrand så sent som förra året pratade öppet om denna typen av ras-teorier.
Citera
2015-04-08, 21:53
Medlem
SD-Kalles avatar
Nu avslöjar även en fd SDU-ordförand att Hahne uttryckt sig rasistiskt samtidigt som Kasselstrand varit likgiltig inför saken, vilket inte är konstigt. Vi talar ändå om personer som lärts upp och skolats in av en fd nazist som uteslöts och som direkt hoppade över till den etnonationalistiska rörelsen. Väldigt konstigt om man inte delar sin mentors åsikter, samma mentor som man dessutom kritiserade uteslutningen av.

http://nyheteridag.se/fd-sdu-ordforande-hahne-tycker-att-olika-etniciteter-har-saregna-fysiska-egenskaper/

Inte något snack om saken att SDU herrarna inte hör hemma i SD.
Citera
2015-04-08, 21:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
SD som symbolparti är tillräckligt stort nu - och kommer säkert fortsätta växa ett tag till, trots turbulensen. Med tanke på hur t ex Lena Mellin hyllar partiledningen så kanske det här t o m normaliserar SD för oinsatta.

Själv har jag länge lutat åt att belöna ett parti som KD för den minsta invandringsrestriktivitet under EBT. Det tror jag är ett klokt sätt att trigga igång den överbudspolitik som kommer att komma inom borgerligheten när det gäller en hållbar migrationslösning.

För - en "något minskad invandring" har aldrig varit något vi behövde SD för att få. De ekonomiska och samhälleliga systemen kommer att ha havererat innan det partiet kommer i direkt inflytandeställning.

Som det ser ut nu hoppas jag mer på CrispyKreems profetia om ett SD på 8% när övriga partier bestjäl dem på hållbar migrations-monopolet och väljare kan "hitta hem" än min egen idé om ett statsbärande SD på 30%+.
SD visar tydligt att man inte har en statsbärande kompetens, tvärtom är det en lekstuga för ett maktfullkomligt litet gäng som vill åt feta löner och stödja Allihansen till varje pris, kosta vad det kosta vill. En rösta på SD kan bara avges I brist på bättre, om något annat parti vill skruva åt kranarna är det att föredra framför dagens Expokramande SD.
Citera
2015-04-08, 21:56
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Är inte ett dugg orolig, efter stormen kommer lugnet och SD kommer att växa till en 23-24 procent som en visslande raket.
Citera
2015-04-08, 21:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Nu avslöjar även en fd SDU-ordförand att Hahne uttryckt sig rasistiskt samtidigt som Kasselstrand varit likgiltig inför saken, vilket inte är konstigt. Vi talar ändå om personer som lärts upp och skolats in av en fd nazist som uteslöts och som direkt hoppade över till den etnonationalistiska rörelsen. Väldigt konstigt om man inte delar sin mentors åsikter, samma mentor som man dessutom kritiserade uteslutningen av.

Vem fan har inte uttryckt sig rasistiskt? Skämtar du? I sådana fall får partiet läggas ned, 90 % av svenska folket har uttryckt sig rasistiskt vid något tillfälle någon gång.
Citera
2015-04-08, 21:57
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle

Dock så talar ju Hahne sanning angående påstådet att Svarta är mindre intelligenta än nordbor. Åtminstone enligt vissa forskare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

Karlsson och hans hejdukar förespråkar ett samarbete med EXPO, samt har ett faktiskt samarbete med rasistiska israeliska sionister. Bland annat beskrivs Palestiner som cancer utav en av dessa personer som Karlssons falang har kopplingar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in