2015-04-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag tror och hoppas att KD kommer att nå fram till en vettig invandringspolitik. Framförallt betvivlar jag starkt att de vill utnyttja Expo för att uteslutna medlemmar ur det egna ungdomsförbundet.
Varför inte SvP istället?
Citera
2015-04-08, 21:41
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Varför inte SvP istället?

för att de är nazister?
Citera
2015-04-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SD är antagligen det minst dåliga alternativet, under förutsättning att Karlsson inte blir partiledare.
Men det blir han till hösten.
Citera
2015-04-08, 21:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Karlsson har nära kontakter med Expo så inte förföljer de honom, snarare så stödjer Karlsson och antagligen Åkesson expos arbete.

Jag vet inte om du är galen, drucken eller bara har en allmänt förvirrad syn på tingen runt om i samhället. Men att Karlsson och Åkesson skulle "stödja EXPO's arbete", det var nog något av det mest bisarra jag har läst på Flashback, hehe.
Och det må inte säga lite
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Såg Kasselstrand nu på SVT-nyheter. Jag har tyckt att han var bra, men efter dagens framträdande och svartmålning av SD så vore den största skandalen om han inte sparkas ut från SD, varför vänta till den 27 april, han har snackat tillräckligt med skit och visat sig inte ha något i SD att göra.

Därför att han är ordförande i SDU, en av sveriges största politiska organisationer. Detta började med att Poohl läckte Karlssons mejl, efter det kunde Karlsson inte backa, detta var inte planerat utan tanken från början vara att göra sig av med Kasselstrand innan valet.

Nu står SD vid avgrunden och riskerar att förlora många tusen medlemmar, antingen sväljer Karlsson sin stolthet eller så brakar det loss en internstrid som kommer förgöra partiet innefrån. Karlsson vet hur stora krafter han är påväg att sätta i rörelse och vill givetvis minimera det raseri som kommer att jaga honom resten av hans karriär.

Det är bara att ta en titt på Fria Tider där hundratusentals sverigedemokrater hämtar sina nyheter, hur tror du att Karlsson ska balansera upp det, ska Expressen hjälpa honom och vad vill dem ha i utbyte?
SD har uteslutit så stora nummer att många av dem mest inflytelserika sverigedemokraterna inte finns i partiet, utan väljer att arbeta metapolitiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
för att de är nazister?
Är det ngt negativt menar du?
Citera
2015-04-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
SD vilket jävla pajas parti

Pajas parti? Sd är det enda partiet som verkligen vill det bästa för vårt Sverige. De riktiga pajaspartierna är framförallt (regeringen S & Mp) + V samt de övriga DÖ-kommelsen.
Senast redigerad av danskskalle87 2015-04-08 kl. 21:52.
Citera
2015-04-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
SD är i positionen att de växer lite vad ledningen än gör. Jag tror att SvP som är ett mindre parti nog kan växa något av detta, men de behöver växa väldigt mycket och där behöver nog partiet i jämförelse arbeta mer för att växa till sig. Men det är definitivt ett fönster som öppnas för Svenskarnas Parti i och med detta, det tror jag. Sett till det politiska landskapet så tycker jag åtminstone att utvecklingen bäddat för att SvP ska kunna växa till sig på ett sätt som liknar det Sverigedemokraterna gjort. Ju mer tiden går och inget händer ifråga om migrationspolitiken varar tror jag också kraven kommer bli större på ett mer hårdfört alternativ. Där fyller SvP klart en funktion.

Jag vet inte vad som är sant och inte om SvP, men jag tror som du att "tuffare" partier kommer växa. Jag går inte från 7K till SD för att sedan se SD göra som 7K/MSM säger bara för att få komma in i värmen. Jag tror inte SD växt så mycket som de gjort pga att SD bedrivit en fenomenal politik, utan jag tror det handlar om att 7K är usla och att det finns en förhoppningen att SD ska kunna rädda svenskarna från kaos.

Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Att SD håller på att bli liberaler för att de sparkar ut extremister är bara ännu ett substanslöst försök till argument från extremisterna. Mattias Karlsson var den som för några månader sedan inför svenska folket deklarerade att SD kommer fälla varenda budget som vill öka invandringen till Sverige. Knappast en feg sjuklöverspolitiker vi har att göra med som vill göra om SD till socialliberalt.

Har ni på allvar inget bättre att komma med?

Vad hände med att dra ner invandrings med 90%, inte bara att inte öka?

Som några redan skrivit, finns det något mer extremt i Sverige idag än Expo?
Citera
2015-04-08, 21:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Men det blir han till hösten.
Knappast han bränner sina skepp I och med sin extrema omdömeslöshet.
Citera
2015-04-08, 21:46
Medlem
fintnirs avatar
Vilken fars, och vilka lögnaktiga och svepande insinuationer ifrån partiledningen. En sak är säker, om man verkligen granskar skrivelserna om "ideologiska avvikelser", så märker man sannerligen snabbt att denna uteslutningsargumentatoriska gummiparagraf endast används åt ett specifikt ideologiskt håll - det "högra". All ideologisk vänsteragitation inom partiet tolereras alltid! Paula Bieler har länge gått emot partilinjen genom att öppet orera om vikten av att homosexfamiljer ska kunna adoptera, Maria Danielsson har motionerat om extrema åtgärder som bussning av svenska barn till invandrarområden osv, men det spelar aldrig någon roll, så länge det handlar om liberaliseringar av partiet som går emot "socialkonservatismen" ignoreras det alltid, ja det kritiseras inte ens. Det är liksom partiledningens mål att anpassa sig till den politiska korrektheten för att passa in i offentligheten (och med offentligheten menar jag den massmediala verklighetsuppfattningen som florerar inom kultur- & mediasfären).

Det kanske mest tragikomiska i hela situationen om man läser (av att förmoda) Karlssons uteslutningsförklaring till Kasselstrand, är att varje påstående i princip kan appliceras på Karlssons egna subversiva verksamhet inom partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson
”Uppgifterna gör gällande att du:

*Tillsammans med utomstående krafter försökt förändra SD:s ideologiska grund i en radikal riktning och som i detta sökt stöd hos personer med extrema ideologiska uppfattningar

*Inte på något trovärdigt sätt distanserat dig och tydligt markerat avstånd till antidemokratiska och neofascistiska rörelser

*Brutit mot den antagna kommunikationsplanen för partiet.
Vem var det som aktivt sökte hjälp ifrån den kriminella vänsterextremistiska privata underrättelsetjänsten Expo? Och vem var det som skrev att han "alltid hade respekterat dig" till Daniel Poohl. Inte var det Kasselstrand eller Hahne, det finns alltså mycket allvarligare anklagelser för att potentiellt väcka ett uteslutningsärende mot Karlsson än mot SDU-medlemmar.

Sen får vi komma ihåg att det enda som SDU gjort sig skyldiga till i ideologisk mening, är att ha agerat "konservativt" och försökt konservera den gamla SD-hållningen i många frågor, och för detta klassas man numera som "extrema" då liberarliseringsprocessen eskalerat såpass fort att det SD som fanns ≈2009 idag ses som extremt. Med Mattias Karlssons egna logik så kan han också (om vi ska vara konsekventa) uteslutas om ytterligare 5 år, när SD blivit ännu mer "anpassade" och mjäkiga om han bara bibehåller de åsikter som han har idag. Patetiskt att det kallas att föra partiet i "en radikal rikning" när man endast vill fortsätta vara just sverigedemokrater och inte Ny-folkpartister, om någon fört partiet i en radikal riktning är det Karlsson, Jomshof, Bieler, Ekeroth-falangen som ständigt blir mindre och mindre sverigedemokrater och mer och mer sjuklöverister.
Citera
2015-04-08, 21:46
Medlem
svallerbyttans avatar
Kommer nog storma ett tag i partiet
http://nyheteridag.se/fd-sdu-ordforande-hahne-tycker-att-olika-etniciteter-har-saregna-fysiska-egenskaper/
Citera
2015-04-08, 21:47
Medlem
Magnet83s avatar
Om det nu ska vara nolltolerans mot "extremism" skulle jag vilja höra vad partiledar-apologeterna från SD:s judebolsjevikiska fraktion anser om att Ekeroth, Söder, Fransson fraterniserat sig med den israeliske politikern Effi Eitam som även med israeliska mått mätt är extrem?
Citat:
Eitam has called Israeli Arabs a "cancer": "[T]he Israeli Arabs are in large measure the ticking bomb beneath the whole democratic Israeli order inside the [1967] Green Line. Even today, in the Galilee and the Negev, a de facto autonomy of theirs is being created, which could in practice turn Israel into the bubble of Metropolitan Tel Aviv .… Therefore, I say that the State of Israel today faces an existential threat that is characterized by being an elusive threat, and elusive threats by their nature resemble cancer. Cancer is a type of illness in which most of the people who die from it die because they were diagnosed too late. By the time you grasp the size of the threat, it is already too late to deal with it.".[12] Commenting on this, the veteran Israeli journalist, Akiva Eldar, wrote in Haaretz, "The fact that the Nazis were especially fond of this [cancer] metaphor is probably not lost on the general." [13]
http://en.wikipedia.org/wiki/Effi_Eitam

(FB) SD-toppar poserar med judisk ultranationalist - När kickar nolltoleransen in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in