2015-04-08, 21:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Såg Kasselstrand nu på SVT-nyheter. Jag har tyckt att han var bra, men efter dagens framträdande och svartmålning av SD så vore den största skandalen om han inte sparkas ut från SD, varför vänta till den 27 april, han har snackat tillräckligt med skit och visat sig inte ha något i SD att göra.
Vad tycker du han skall säga? SD modell Karlsson är ett skämt, de använder en brottslig vänsterextrem organisation för att hitta småskit om olika rivaler I partiet som ideologiskt står där hela partiet stod för 4-5 år sedan? Dessutom I ett ungdomsförbund?

Man lyckas även plantera uppgifterna I media, så att det skall blåsas upp till en nödvändighet att sparka Hahne och Kasselstrand pga deras uttalande efter ett dylikt bakhåll och karaktärsmord på falska grunder.
Citera
2015-04-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Du tror inte att Expos agenda kan påverka bevisvärdet? Totalt hjärndött av dig i så fall...
Expo tar bara fram fakta och det vet du!
Citera
2015-04-08, 21:33
Medlem
Saturnuspojkens avatar
SD är på väg att bli ett PK-parti och dom kan sen likaväl ta bort ordet "Nationalistisk grundsyn" ur partiprogrammet också.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Jag upprepar mig för tredje gången, anser du att Expo inte är mer extremt än Nordiskt Ungdom? En väldigt enkel och rak fråga...

Du tror dig ha hittat någon sorts "svår" och avgörande fråga här, det är ganska gulligt. Men du ska naturligtvis ha ett svar.

Nordisk Ungdom får jag väldigt konstiga vibbar av. Läste just lite på nordiskungdom.com. Det enda som står är att det nordiska folket är ett folk som har rätt att finnas (vem tycker inte det), att Europa (eller Norden?) ska bli självförsörjande på livsmedel, till råga på med småskalig ekologiskt jordbruk. Hur det ska gå till förklaras inte. Man skriver överhuvudtaget inget om invandring, men allt snack om det nordiska folkets rätt och överhöghet blir ju att man läser in en total isolering och utrotning/utvisning av allt som inte är nordiskt? Jag vet inte så jag kan inte svara. Men de verkar tämligen extrema. Inget för mig, inget som funkar. Dessutom är det riktigt äckligt att tänka sig vad som skulle hända om deras tankar på något mystiskt sätt faktiskt skulle få inflytande. Troligtvis är det någon form av WW3 och förföljelse av personer med avvikande utseende som väntar, ungefär som i Nazityskland. Det går inte att läsa in något annat, i en förlängning.

EXPO; är de ens en politisk organisation? De verkar mest ägna sig åt att med otrevliga och ohederliga metoder förfölja Sverigevänner och SD'are såsom Karlsson, Åkesson, Bieler och Jomshof. Äckligt, och vill inte ha med dem att göra.

Så båda är hemska på sitt sätt.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Expo tar bara fram fakta och det vet du!

Du vet uppenbarligen ingenting om Expo och deras svenskfientliga verksamhet. Stolle.
Citera
2015-04-08, 21:35
Bannlyst
Nog för att det hade varit en rolig cirkus att följa om detta hade orsakat en splittring i partiet, men det är väl ingen som på allvar tror att det kommer ske?
Citera
2015-04-08, 21:36
Medlem
Jag tror SD-Kalle har rätt. Vi som inte hör hemma hos social-liberalerna i SD måste hitta ett nytt parti. Jag är benägen att rösta på KD, de har många vettiga åsikter. KD:s problem är att de saknar invandringskritik, det är inte bra. Soffan kanske det blir.
Citera
2015-04-08, 21:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du tror dig ha hittat någon sorts "svår" och avgörande fråga här, det är ganska gulligt. Men du ska naturligtvis ha ett svar.

Nordisk Ungdom får jag väldigt konstiga vibbar av. Läste just lite på nordiskungdom.com. Det enda som står är att det nordiska folket är ett folk som har rätt att finnas (vem tycker inte det), att Europa (eller Norden?) ska bli självförsörjande på livsmedel, till råga på med småskalig ekologiskt jordbruk. Hur det ska gå till förklaras inte. Man skriver överhuvudtaget inget om invandring, men allt snack om det nordiska folkets rätt och överhöghet blir ju att man läser in en total isolering och utrotning/utvisning av allt som inte är nordiskt? Jag vet inte så jag kan inte svara. Men de verkar tämligen extrema. Inget för mig, inget som funkar. Dessutom är det riktigt äckligt att tänka sig vad som skulle hända om deras tankar på något mystiskt sätt faktiskt skulle få inflytande. Troligtvis är det någon form av WW3 och förföljelse av personer med avvikande utseende som väntar, ungefär som i Nazityskland. Det går inte att läsa in något annat, i en förlängning.

EXPO; är de ens en politisk organisation? De verkar mest ägna sig åt att med otrevliga och ohederliga metoder förfölja Sverigevänner och SD'are såsom Karlsson, Åkesson, Bieler och Jomshof. Äckligt, och vill inte ha med dem att göra.

Förföljer de Karlsson? Karlsson har nära kontakter med Expo så inte förföljer de honom, snarare så stödjer Karlsson och antagligen Åkesson expos arbete.
Citera
2015-04-08, 21:38
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Gulligt Källa på att NU vill "utrota" allt som inte är nordiskt?

Extra gulligt när du enbart påstår att EXPO's mål är att förfölja SDare, de har alltså ingen politiskt vision alls? Nu är det ju så att Karlsson faktiskt försöker få ett samarbete med EXPO, trots att han blir förföljd av dem? Vad sätter man för diagnos på det?

Lever du hellre i ett Sverige där EXPO's visioner styr eller där man följer NU's?
Citera
2015-04-08, 21:39
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironfive
Jag tror SD-Kalle har rätt. Vi som inte hör hemma hos social-liberalerna i SD måste hitta ett nytt parti. Jag är benägen att rösta på KD, de har många vettiga åsikter. KD:s problem är att de saknar invandringskritik, det är inte bra. Soffan kanske det blir.

Jag tror och hoppas att KD kommer att nå fram till en vettig invandringspolitik. Framförallt betvivlar jag starkt att de vill utnyttja Expo för att uteslutna medlemmar ur det egna ungdomsförbundet.
Citera
2015-04-08, 21:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

KD är helt klart mitt andra-alternativ om inte SD skulle finnas. Men officiella linjen är än så länge mångkulturkramande vilket gör att de går bort. Små tecken finns dock på att de håller på att vakna.

Positivt är att de har en socialkonservativ profil som SD, och att de tar tydligt ställning för demokrati och fred även i Mellanöstern.
Citera
2015-04-08, 21:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
SD är antagligen det minst dåliga alternativet, under förutsättning att Karlsson inte blir partiledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in