2015-04-04, 13:57
Medlem
MeanMEs avatar
Rullströmmingen och de stekta skosulorna blodpudding och kalvlever.

Kan endast äta kalvlever som leverstuvning då idag och det är gott.
Allt annat blir det dock tvärstopp för.
Citera
2015-04-04, 14:13
Medlem
Terugflitss avatar
Bondomeletten, den var vidrig! En dallrig äggvita med korvsnuttar.
Detta var på 80-talet.
Citera
2015-04-04, 15:07
Medlem
VVCs avatar
Riset, fyfan för det äckliga riset.
Citera
2015-04-04, 16:24
Medlem
bobhnuds avatar
Den sönderkokta mjöliga potatisen är ingenting som jag saknar. Den panerade fisken var inte heller någon höjdare.
Citera
2015-04-04, 20:04
Medlem
Måste säga kokt fisk. Blir inte gott av det hela! Om fisk ska smaka gott ska man tillagas i ugn eller på stekpanna med rätta kryddor/salt
Citera
2015-04-04, 21:30
Medlem
Tyckte överlag att det som serverades alltid var gott. Känner igen beteendet om hur mycket man ogillade maten i tråden men ärligt talat var det ju god mat, verkligen inget att klaga över.

Förutom när fiskbullar serverades, detta är fortfarande bland det vidrigaste jag vet.

Fiskpanetter var ju alltid riktigt gott, det var ju såsen som ordnade det. Förutom en gång då de av någon sjuk anledning hade gjort panetter på lax. Bland det äckligaste jag käkat.

Och "hamburgare" var ju också ett stort frågetecken.

I övrigt kommer jag inte på ngt som jag ogilla
Citera
2015-04-04, 22:17
Medlem
Iloveludas avatar
Verkligen ingen mer som har bannlyst kalops på livstid pga skolan? Den skiten med sin vattniga vidriga sås och studsande fettärningar är det vidrigaste jag någonsin smakat. Skiten växte i munnen och triggade kräkreflexen något enormt.
Skulle sörjan blivit serverad till djur så skulle köket garanterat blivit anmält för djurplågeri. Men med skolbarn är det tydligen helt okej
Citera
2015-04-04, 22:39
Medlem
WD40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Verkligen ingen mer som har bannlyst kalops på livstid pga skolan? Den skiten med sin vattniga vidriga sås och studsande fettärningar är det vidrigaste jag någonsin smakat. Skiten växte i munnen och triggade kräkreflexen något enormt.
Skulle sörjan blivit serverad till djur så skulle köket garanterat blivit anmält för djurplågeri. Men med skolbarn är det tydligen helt okej

Jodå. Min relation med kalops är för evigt raserad efter man kom i kontakt med den i skolan.
Citera
2015-04-04, 23:12
Medlem
xyklopfs avatar
Minns med fasa en "maträtt" som kallades "Korvsoppa". Den bestod av gamla gummiliknande varmkorvar som hackats upp och låg i gammalt diskvatten. Tänk er suddgummin i ljummet vatten utan några som helst kryddor. Oätbart.
Citera
2015-04-05, 00:20
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Älskar kalops nu i vuxen ålder och har alltid gjort det, men fan vad äckligt det var när man åt det i skolan, fyfan...
Citera
2015-04-08, 19:50
Medlem
Fujoshis avatar
Vi fick en rätt som hette "fisk med örter" som var totalt smaklös. Jag undrar hur det är möjligt att göra så smaklös mat. Det smakade verkligen ingenting, inte ens salt eller peppar, bara materia. Serverades med en slemmig sås som inte smakade nått heller.
Citera
2015-04-08, 21:31
Medlem
TacoKryddmixs avatar
De maträtter jag tyckte var otäcka i skolan tycker jag om eller i alla fall tycker är helt okej nu som vuxen. Men skolans värstingar var...
Ärtsoppa
Potatis och purjolöksoppa
Mandelfisk
Blodkorv
Ugnstekt Falukorv med potatismos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in