2015-04-08, 18:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Hela SD-etablissemanget måste ha ett och samma mål. De måste vandra på en väg. Ett splittrat parti skadar i längden. I nästa val är denna händelse ett minne blott och SD kommer fortfarande vara en stark motpol mot de övriga partierna.
Fast splittringen står Karlsson för, att utesluta de med lite mer radikala åsikter är den fascism inget annat.
Citera
2015-04-08, 18:36
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
Om "begränsning av invandring" är vidden av dig och din syn på solidaritet och människosyn så skall du
självklart (fortsätta?) rösta på SD.
Jag förstår att vidden och människosynen hos dig är så oändligt mycket större än hos mig. Du är säkert en jättefin människa som värnar olika behövande folk runt om i världen.

Jag föredrar att i första hand hjälpa och stödja människor som jag någotsånär känner solidaritet, åsikt och skattemässig gemenskap med, Svenskar.
Men även jag kan va hygglig, jag skänker gärna pengar, jag vill att Sverige väsentligt, ökar sitt bidrag till behövande runt om i världen.

MEN... Jag vill inte ha hit dessa enorma mängder människor, med uppfattning långt ifrån mina och de flesta Svenskar. Jag anser det kommer att på sikt, leda till stora problem för Svenska folket.

...men med denna uppfattning är man tydligen rasist, hatare och fan vet allt negativt ni fina människor kan komma på.

Stackars Sverige.
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-04-08 kl. 19:26.
Citera
2015-04-08, 18:38
Medlem
Movitz4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Gustav Kasselstrand - där har ni en fin ung man med råg i ryggen, stål i blicken, skinn på näsan, is i magen och klipp i steget.
Fint skrivet! I Mattias Karlsson har vi däremot en säckig hållning, mörka gropar runt ögonen, oartikulerat språk och värst av allt: en rutten karaktär.
Citera
2015-04-08, 18:42
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men för I helvete! I ett parti finns det alltid mer radikala element, det hör ungdomen till, att bara ha politiska broilers och ja sägare bygger ingen framtid.
Enda chansen för SD är att driva sin linje, borgarna kommer tvingas samarbeta eller utplånas från den politiska kartan.
Bara se tiden an.
Man "bygger" heller "ingen framtid" genom att som du med besserwisser-attityd kasta floskler och insinuationer omkring sig.
Du tramsar mer än lovligt i tråden och skulle vinna mycket på att kliva av dina höga hästar.

Men om det nu hör ungdomen till att vara radikal, hör det också ungdomen till att vänta med att ta politiskt ansvar innan man har mognat. Hahnes misstag – i politiskt avseende – var att på ett kuppartat sätt få sig vald till ordförande i moderpartiets Stockholmsavdelning. Han kan inte samtidigt vara radikal och ha det viktiga förtroendeuppdraget. Det är tydligt att både han och Kasselstrand saknar mognad och den förmåga att tänka långsiktigt och ha tålamod man vinner genom erfarenhet.

Både Hahne och Kasselstrand hade kunnat bli duktiga politiker i toppen om de hade haft tålamod och väntat på sin tur. Nu är väl deras enda chans att bilda ett nytt parti med mer radikala ideer. Kanske är tiden mogen för en fungerande utbrytning typ Nationaldemokraterna, vilken uppenbarligen gjordes för tidigt med alltför litet både väljarunderlag och tillgång på dugliga partiföreträdare.

Man kan se på hur radikala och skräniga både Reinfeldt och Borg var i unga år, för att sedan i vuxen (!) ålder bli duktiga politiker. (Med "duktig" syftar jag förstås här på det politiska hantverket, inte åsikter eller eventuell positiv inverkan på landet.)
Citera
2015-04-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag ingen SD väljare och ingen SDU heller, men jag tycker de här verkligen intressant faktiskt.. Jag läste att 20 st ifrån SDU distrikt Stockholm kommer uteslutas om Aftonbladets källkritik stämmer??.
På sikt vad kommer hända ?? kommer SDU och SD gå skilda vägar?

Jag skulle inte förvåna mig om SD faller som ett korthus som ny demokrati gjorde på 90 talet. För mycket maktmissbrukare som inte klarar av hålla i rodret.. Skall bli intressant hur de hela slutar, för de här början av ett sjunkande skepp =).. Tur att jag röstade på Center där kommer jag förbli.
Som har kapats av inkompetenta nyliberaler och ligger och darrar på nedflyttningsstrecket. Grattis till ett bra val. SDs chanser att falla är lika med noll. Möjligen bryter sig SDU ur, men det behöver inte vara dåligt för demokratin som helhet.
Citera
2015-04-08, 18:50
Medlem
Movitz4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Vilka är det mer exakt som har koppling till Nordisk Ungdom? Jag har inte sett några namn eller konkret info om detta, annat än tafatta försök att smeta etiketter på GK/WH.
Det är bara dumsnack, till och med Nordisk Ungdom själva förnekar alla kopplingar. Vad som däremot är sant är att:
  • MK har samarbetat med EXPO
  • MK vägrar intern dialog och gör sig oanträffbar över telefon och mail
  • MK pendlar mellan olika förklaringar till uteslutningen
  • MK vägrar lägga fram belägg för sina anklagelser
  • MK hänvisar till diffusa "kommitéer" som beslutar i frågan

Vilken typ, jag finner inga ord!
Citera
2015-04-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Fast det är ju partiledning med sina marionetter som ändrat partiets ideologi från nationalism till socialkonservatism.
Och det är i alla fall jag glad för. Annars hade det fortfarande varit ett parti för några marginaliserade arga unga män.
Citera
2015-04-08, 18:51
Medlem
SD låter som ett mycket sjukligt parti där man bara får tycka PRECIS det som partiet bestämt. Att partiet ska kunna utvecklas och tycka annorlunda i framtiden blir då helt beroende på ledarnas smak och önskningar.

Som jag sagt tidigare, vill man rösta på Israel så är SD det självklara valet, till och med framför partier som folkpartiet.

Svenskarna kommer inte att bestämda när invandringen ska sluta, det kommer att bli upp till invandrarna själva att bestämma den saken.
Citera
2015-04-08, 18:53
Medlem
Durgas avatar
Många SDUare i tråden !

Självklart drar sig ett nytt parti till sig ett antal ljusskygga personer och i SDs fall då självklart folk med riktigt "radikala" åsikter.
Både Hahne och Kasselstrand ger då i alla fall mej jävligt taskiga vibbar vilket även Ekeroth och Söder gör så det kan gå på ett ut.
Men falangstrider har vi inte tid med H&K kan dra sin lans någon annanstans eller lära sig politikens koder.
Dom agerar omoget kortsiktigt och ungdomligt impulsivt, dessutom ordentligt osmart om tanken var att göra skillnad.
Helt rätt av Karlsson att hålla dom på sträckbänken.
Citera
2015-04-08, 18:55
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53
Haha.
De ÄR rasister. Majoriteten som röstar på dem ÄR rasister. Ledsen att behöva meddela dig detta.
För tio år sen så var kanske en majoritet SD-väljare rasister, idag är det inte så även om pk-media vill få folk att tro detta.

Jag känner rätt många personer som röstade SD i senaste valet, ingen av dom är rasist. Dom inser bara att ett land som Sverige inte kan ta in så mycket folk som vi gör.
Citera
2015-04-08, 18:56
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det måste kännas skönt att avfärda kritiken mot Den Stora Ledaren som "nazistisk" och "högerextremistisk". Anser du att även Stellan Bojerud har kopplingar till SvP/Nordisk Ungdom?
Stellan är en gammal moderat som säkert såg lite Allianspotential i Hahne.

I SD s grundideologi finns det inget som påminner om Alliansens politik.
Det finns säkert rätt många som vill manipulera SD närmare M.

Personligen anser jag SD s senaste budget är mycket bra,och jag har aldrig vart i närheten att rösta blått.
Röstade redan på 80-talet,fina tider,val vart tredje år,nästan inga miljöpartister.
Citera
2015-04-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Movitz4
Det är bara dumsnack, till och med Nordisk Ungdom själva förnekar alla kopplingar. Vad som däremot är sant är att:
  • MK har samarbetat med EXPO
  • MK vägrar intern dialog och gör sig oanträffbar över telefon och mail
  • MK pendlar mellan olika förklaringar till uteslutningen
  • MK vägrar lägga fram belägg för sina anklagelser
  • MK hänvisar till diffusa "kommitéer" som beslutar i frågan

Vilken typ, jag finner inga ord!

Och snart är han partiledare på riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in