Citat:
Ja, så är det. SD:s position i allmänhetens ögon som DET partiet man röstar på om man är missnöjd med invandringen är helt etablerad och kommer bestå lång tid framöver. Nu handlar det om vem som kommer att administrera det framtida inflytandet. "Experter" som Mellin och Lodenius vill att det ska bli Karlssonfalangen och ger dem därför positiva mediekommentarer för att stärka dem, trots att de vet att deras spekulationer om att det enbart är med den falangen "SD kan bli ett seriöst alternativ" är en fullständig lögn. Vänsterextremister både här på fb och i media ger samstämmigt ledningen sitt stöd. Inte för att de vill att SD ska bli stort, seriöst, rumsrent och få massa inflytande utan för att de vet att med den nuvarande (mjuka, korrupta, antifascistiska) ledningen kommer partiet att vara enklare att manövrera för media. Ett stort och seriöst SD med Kasselstrandfalangen vid styret skulle bli en betydligt hårdare nöt att knäcka för agendasättarna.
Du missupfattar saken. Jag förstår exakt vad de menar då jag ligger närmare deras tankesätt än du: Det är mer skrämmande att ledningen skulle vinna för oss som inte gillar SD:s tankegods än att H&W skulle vinna, pga att det är mer troligt att ledningen lyckas få äkta makt om de går den vägen. Jag tror nog W&H är mer hårdföra men betydlig mindra farliga pga att de skulle tappa en massa röster, på samma sätt som SvP kanske är mer farliga för en individ de möter på gatan, men inte ett dugg farliga mot hela grupper och samhället. Därför anser många "experter" att ledningen gör taktiskt rätt - men de önskar att de inte var slipade nog att göra det. Att förstå den taktiska logiken är överhuvudtaget inte samma sak som moraliskt stöd.
och snacka om uteslutningar hit o dit.

OCh låt partiet agera taktiskt.