Citat:
Ursprungligen postat av
ddddg
Jag får lov att hålla med här. Jag anser att hela situationen hade kunnat hanteras mycket bättre av både partiledning och Hahne, Kasselstrand med flera. Exempelvis när Hahne blev vald till ordförande så borde partiledningen talat med honom och samtidigt försökt nå någon slags kompromiss. Istället öppnade de ett uteslutningsärende angående det där medlemsregistret och lät inte styrelsen tillträde, samtidigt som Karlsson talade om att ogiltigförklara valet. Redan här har situationen hanterats dåligt, men då går istället Hahne och häller bensin på branden och talar med media om anklagelser om korruption av partiledningen och dylikt.
Efter det blossade det hela upp något otroligt och nu är vi där vi är. Utifrån så måste det se mycket illa ut.
Hahne hävdar ju idag att han upprepade gånger försökt ta det internt genom att försöka nå Mattias Karlsson på mail men att han inte fått något svar. Därtill svarar inte Karlsson på telefon eller på sms. Det blir liksom svårt att ta det internt då. Detta skulle vidare vara ett brott från Karlsson sida mot partiets etiska riktlinjer där det står att konflikter ska skötas internt.
Och jag har just nu inget förtroende för partiledningen. Det blir alltmer tydligt att det här handlar om att befästa sin maktställning från framtida potentiella utmanare. Man pratade ju nämligen först om att ogiltigförklara mötet. Men sedan insåg man väl att det skulle se mycketilla ut och att det vore bättre om man kunde hitta på lagom vaga anklagelser och utesluta de besvärliga, men kompetenta, motståndarna.
Det enda som driver mig i den här frågan är för övrigt att jag vill ha en viss takhöjd i partiet, att partiledningen uppvisar bristande tilltro till interndemokratiin, samt framförallt mitt rättvisepatos.