Citat:
Ursprungligen postat av
conservares
Det är många som menar att uteslutningen av Kasselstrand och Hahne kommer påverka partiet negativt. Hur kommer detta påverkar partiet motiveras inte riktigt, nå vad tror ni skulle hända i så fall? Mer än att partiet blir av med två relativt duktiga agitatorer?
Finns det länkar till kontroversiella uttalanden från Kasselstrand och Hahne och alla andra man väljer att utesluta. Alla! Kan man inte redogöra tydligt och på goda grunder varför man utesluter medlemmar så tror jag det kommer påverka SD negativt.
Ett enat och starkt SD är sista chansen för Sverige att lösa situationen civiliserat. Det är ju inte så att om SD skulle tappa medlemmar och stöd i opinionen att problemen i Sverige blir mindre. Vi står likväl inför en katastrof. En välfärd i fritt fall, bostadsbrist som heter duga, en bidragskran som snart bara kommer droppa, område efter område där våld, mord, hot eskalerar, svensson som börjar få upp ögonen på eländet och den knutna näven som är på väg upp ur fickan.
Om det handlar om att individer inom SD ser om sitt eget hus vid köttgrytan framför försöka driva politik har tåget för Sveriges framtid redan gått. Om individerna sagt och gjort olämpliga saker får man tydligt säga vad det handlar om.
Att samtala med Expo och försöka få ett samarbete för att göra sig av med oönskade medlemmar tycker jag diskvalificerar till medlemskap mer än att skriva några obetänksamma kommenterar anonymt på nätet för ett par år sedan.
Jag tycker ledningen i SD ska vara lika pragmatiska när det gäller folket som stöder dem som de är i sin politik.
Jag såg det här klippet på Hahne och han förefaller vara en god talare sin unga ålder till trots.
https://www.youtube.com/watch?v=BilUPAOvyOk