2015-04-08, 15:03
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Att fråga efter information är inte samma sak som att eftersöka ett aktivt samarbete. Ganska kul att flashback-genierna liknar det meddelandet som skrevs som någon typ av "utsträckt hand till samarbete".

En person skulle kunna fråga nazister efter information om det var information som var till dennes fördel, det betyder inte att personen i fråga eftersöker ett aktivt samarbete, eller vill göra något sorts informationsutbyte åt båda håll.

Offentligt valde Expo att avböja samarbete men "bevisen", som SD nu plötsligt fått (enligt Jomshof) luktar Expo-information lång väg. Ett eventuellt aktivt samarbete behöver inte betyda att information byts åt båda håll. Det kan även innebära att ena parten gör som den andra vill med exempelvis personärenden som tack för informationen. Rent logiskt så borde ju mindre nationalism i SD vara ett av Expo's mål.
Citera
2015-04-08, 15:04
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ordet kanske inte används på ett överflödigt sätt men det gör knappast någon skada, enbart en idiot kan tro att den socialkonservativa etiketten lockar stora skaror väljare. Vilket parti röstade du på 2014 förresten?

Det kan väl diskuteras hur många väljare det lockar, men det är inte viktigt. Vad som är viktigt är att den "etiketten" är den ideologi partiet numera bygger på, och då ska även ungdomsorganisationen följa samma ideologi.

Jag röstade på direktdemokraterna.
Citera
2015-04-08, 15:04
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Den nationalistiska tanken är helt borta inom 10 år om psykopaten Mattias Karlsson får fortsätta styra och ställa.

Är det populärt att i fascistiska kretsar försöka psykiatriskt diagnostisera politiska motståndare, som på detta sätt? Jag hörde Kasselstrand göra likadant i radion. Borde inte du och Kasselstrand anlita psykiatrisk expertis för detta ändamål, så att ni har lite grund för vad ni påstår?
Citera
2015-04-08, 15:06
Medlem
greyhounds avatar
Någon kanske redan postat det, men så här ser tydligen personärendebreven ut.

http://z.cdn-expressen.se/images/d8/8d/d88d73befcb1469e9dffa3ce3079a756/annan/645@70.jpg
Citera
2015-04-08, 15:07
Medlem
Lojalisterna som tar SD-ledningen i försvar, inklusive SD-Kalle, kan ju börja med att svara på de frågor de ytterst noterbart undviker, till att börja med hur de ställer sig till att Mattias Karlsson vägrat kommunicera med ledaren för sitt eget ungdomsförbund och den nyvalda ordföranden för SD i Stockholm stad?

Och sen har ni mage att skylla på SDU för att konflikten nu bedrivs genom media? Eller hur det gormats om att de ska vara tysta, när "välinformerade källor" inom SD baktalar dem till Aftonbladet? Eller hur det tydligen är opassande att offentligt höja röster i protest när ett parti är i färd med att i princip utesluta hela sitt ungdomsförbund. Är ni på riktigt?
Senast redigerad av Theodor.Engstrom 2015-04-08 kl. 15:19.
Citera
2015-04-08, 15:07
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Ändå ganska intressant hur SDU-ledningen verkligen går händelserna i förväg. Det enda som har skett är alltså att SD öppnat ett ärende och redan då går man ut i media och talar om att man kommer bli utesluten på grund av maktmissbruk samtidigt som man kallar ledningen för diverse osmakliga saker. Ett rimligt agerande om man hade varit oskyldig hade ju varit att vänta in själva beslutet för att sedan kommentera detta och även underlaget som det tas på.

Nu går man händelserna i förväg och gör allt för att rikta uppmärksamheten mot ledningen istället för mot dem själva. Finns ingen chans att man är oskyldiga efter detta beteendet.
Precis. Väldigt udda beteende från några som tydligen är helt oskyldiga änglar. Det naturliga om man faktiskt är oskyldig är att bara sitta ner i båten...
Citera
2015-04-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nu är det ju snarare SD som ger nationalismen och svenska flaggan dåligt rykte än vice versa.

SD är ett infekterat begrepp. Det är ett varumärke som kopplas till kronisk smygrasism och näthat, nu snart också sunkig interndemokrati och pampvälde, nepotism och ideologiskt suspekt ledarprincip och annat fascistiskt tankegods.

Lägg till det denna kallsvettighet, denna ögontjänande feghet i det offentliga samtalet som fullständigt skriker skumma avsikter och dolda synder. Jimmies sjukdom förkroppsligar SD:s ångest.

SD är bortom all PR-räddning - ändå är människor tvingade att rösta på partiet. Hittills.

Jag undrar tyvärr hur många % av Svensson som verkligen gör den kopplingen. En stor del protest röstar men många hänger nog helt enkelt inte med.
Jag antar att du menar att det måste komma ett annat parti som plockar protest & rasse rösterna? Jag hoppas verkligen det. Jag undrar om KD kommer att fortsätta på den vägen under den nya ledningen. KD är absolut inget för mig men det kanske kan duga som cock blocker på högerkanten.
Citera
2015-04-08, 15:09
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Den nationalistiska tanken är helt borta inom 10 år om psykopaten Mattias Karlsson får fortsätta styra och ställa.

Tror nog att du har helt fel , det är bara inte rätt tidpunkt , speciellt inte nu när opinion och media så sakta håller på att vända.
Låt tiden ha sin gång och låt verklighet och plånbok göra jobbet så kommer resten av sig självt.
Tyvärr så måste vi slå i botten först , ser ingen annan öppning.

Psykopat eller inte, i nuläget gör han rätt genom att kväsa ungdomlig omognad.
Citera
2015-04-08, 15:09
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Var har han gjort avbön?
Det behöver vi ju inte veta. Eftersom han får förtroende av partiledningen måste han ju ha gjort avbön på ett korrekt sätt eftersom partiledningen alltid har rätt och alla konstiga självmotsägelser legitimeras av att den fantastiska allvetande partiledningen tagit partiet till de här finfina opinionssiffrorna. Det här snacket om att partiet ökar på grund av en pågående systemkollaps är ju uppenbar radikalkonservativ propaganda och kan ju ignoreras enligt de partitrogna som skriver i tråden.

Faktum är ju att Karlsson är så allvetande att han nog inte ens behöver prata med folk för att få veta om de gör en seriös avbön eller inte:

Citat:
Men möjligheten för Kasselstrand och Hahne att hantera interna problem och konflikter inom partiet har i flera månaders tid omöjliggjorts av den vikarierande partiledaren som vägrat svara på både mail, sms och telefonsamtal.

– Han har helt låtit bli att svara på meddelanden, svara på någonting överhuvudtaget, han har inte sökt mig heller, säger Hahne i en intervju med

– Jag skrev ett långt meddelande till Mattias Karlsson efter årsmötet för SD Stockholms stad där jag ville försonas, dra ett streck över det som varit och föra en intern dialog. Men Mattias brydde sig inte ens om att svara på det, man har inte haft någon vilja till dialog tidigare, säger Hahne.
Alltså, att det här skrivs rent ut är en komplett PR katastrof och är det så att partiledningen medvetet vägrar att lösa problemet är det förståeligt att det läcker ut i media, och måste faktiskt partiledningen också hållas ansvariga och inte bara att man skyller på Hahne och Kasselstrand. De kommer få skit för oavsett givetvis, men det är i så fall inte bara de som agerar sandlåda.

Citat:
På Sverigedemokraternas kansli finns det däremot ingen som kan eller vill kommentera den pågående konflikten inom partiet och uppgifterna om att uppemot ett trettiotal partimedlemmar nu är på väg att uteslutas ur partiet, bland annat på grund av att Mattias Karlsson vägrar svara på mail och sms. Istället hänvisas Fria Tider vidare till presstalesmannen Henrik Vinge som är den som kommenterar den pågående maktstriden inom partiet.

– Jag får hänvisa till Henrik Vinge i sådana fall, säger pressassistenten Christian Krappedal till Fria Tider.

– Det är han som uttalar sig och kommenterar, Richard Jomshof också men han är tyvärr upptagen just nu, fortsätter han.
http://www.friatider.se/karlsson-vagrar-svara-pa-interna-mail

Alltså, jag saknar ord för inkompetensen. Det seglar just upp en komplett PR-katastrof på nätet där interna stridigheter blottläggs öppet och som håller på och spiller över i mainstream media, och så finns det ingen som har tid att kommentera det? Ursäkta mig? Så länge inte Jomshof och alla andra har kraschat ute i vildmarken utan mobiltäckning är det prio ett att få till någon form av svar på detta. Har man svarat på mailen, skriv det, och oavsett vilket, se åtminstone till att komma med ett nonsenssvar som säger att vi inte kommenterar interna frågor på nätet eftersom dessa enligt våra etiska riktlinjer ska skötas internt, men vi kommer fortsatt givetvis att jobba vidare med att lösa det här internt så framstår man ju i varje fall som marginellt kompetenta. Nu framstår man ju bara som både skyldiga och inkompetenta genom att låtsas att man inte har en enda tillgänglig ansvarig person som kan uttala sig.

Oavsett hur löjligt det såg ut när Billström kommenterade Wikileaksläckorna med att de inte kommenterar tredjepartsuppgifter, så är det i varje bättre att tydligt visa att man inte kommenterar uppgifterna än att låtsas att man inte har någon som kan kommentera det. Om SD som tredje största parti inte har någon pressansvarig i tjänst mitt på dagen en vanlig vardag är det tveksamt om det är kompetenta nog att sälja saft och bullar på torget, än mindre ha inflytande i riksdagen.
Citera
2015-04-08, 15:11
Medlem
TheBunks avatar
Tror Stockholmsligan att det funkar att köra nåt sunkigt ND/Nationell Ungdom-stil 2015? Lika patetiskt som när ND startades. Enbart foliehattar och troll kan väl tro på i allmänhetens näsor nazidoftande rörelser i dessa dagar.
Citera
2015-04-08, 15:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nu är det ju snarare SD som ger nationalismen och svenska flaggan dåligt rykte än vice versa.

SD är ett infekterat begrepp. Det är ett varumärke som kopplas till kronisk smygrasism och näthat, nu snart också sunkig interndemokrati och pampvälde, nepotism och ideologiskt suspekt ledarprincip och annat fascistiskt tankegods.

Lägg till det denna kallsvettighet, denna ögontjänande feghet i det offentliga samtalet som fullständigt skriker skumma avsikter och dolda synder. Jimmies sjukdom förkroppsligar SD:s ångest.

SD är bortom all PR-räddning - ändå är människor tvingade att rösta på partiet. Hittills.
Jag tror tvärtom. SD är mer öppna och ärliga, vilket stärker dem PR-mässigt jämfört med andra partier som ständigt försöker sminka över sina brister.

Även detta kan vara ett smart drag av SD. Här visar man tydligt för alla och envar att man menar allvar med såväl "nollvisionen" som den "öppna svenskheten", så att även den mest räddhågsne sosse som är kritiskt till invandringspolitiken törs rösta på dem.
Senast redigerad av Karman 2015-04-08 kl. 15:14.
Citera
2015-04-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Tror nog att du har helt fel , det är bara inte rätt tidpunkt , speciellt inte nu när opinion och media så sakta håller på att vända.
Låt tiden ha sin gång och låt verklighet och plånbok göra jobbet så kommer resten av sig självt.
Tyvärr så måste vi slå i botten först , ser ingen annan öppning.

Psykopat eller inte, i nuläget gör han rätt genom att kväsa ungdomlig omognad.

Det var uppseendeväckande. Du hävdar/erkänner att det finns en dold agenda inom SD? Det var väl det vi visste. Mycket märkligt då att ingen förklarat det för SDU de sabbar ju allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in