2015-04-14, 19:16
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Han är ju tämligen övertygande i sin demonstration. Kan det vara så att det är sanningen? Kan man "råka" skära 20cm i halsen? En mattkniv är visserligen riktigt vass så det kanske är teoretiskt möjligt?

Det känns ju som en saga. 20cm visst visst men det var väl typ 5-6cm djupt också? Svårt att se att man råkar ta i så mycket. Halsen är ju trots allt ganska robust.
Citera
2015-04-14, 19:25
Medlem
http://mobil.pt.se/nyheter/?clip=9215692

Där kan man höra endel av SOS-samtalet samt även en liten del av röstmeddelandet till mamman.
Citera
2015-04-14, 19:26
Medlem
Sedan är ju detta citat väldigt motsägelsefullt:

”Jag har ofta kniv på mig. Jag har varit inblandad i många bråk men skulle aldrig ta fram en kniv vid ett bråk. Det skulle inte behövas. Jag är inte rädd för att åka på stryk.”

Varför då ha kniv på sig? Bara för att skära av filter på cigg?
Citera
2015-04-14, 19:35
Medlem
Teknikerns vittnesmål och forensic dokumenten om båda mgm kläder tyder på att de båda frontade offret och historien som ena mgm nu lanserar (grepp bakifrån) verkar inte ha stöd i den tekniska bevisningen. När man ser filmen från rekonstruktion så förstår man att han talar inte sanning utifrån både skärskadorna på offret och blodbesudlingen mgm.

Att han skulle råka ha kniven i handen och inte visste om det är även det en saga och inget annat.

Förhören med båda mgm blir avgörande för trovärdigheten då en nu även har fått error på "hårddisken" från händelsen.
Citera
2015-04-14, 19:45
Medlem
Frågan är ju varför i helvete man ska bära en kniv för att halvera ett ciggfilter? En googling ger inte många träffar på folk som gör detta. Har ingen frågat eller skrivit om det på Flashback har jag svårt att tro att det stämmer.

Det är underbart när man får välja var man ska placera minnesluckorna!
Citera
2015-04-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Det känns ju som en saga. 20cm visst visst men det var väl typ 5-6cm djupt också? Svårt att se att man råkar ta i så mycket. Halsen är ju trots allt ganska robust.

Enligt obduktionen så var såret väl 4,5 cm djupt? Tänker, att man nästan MÅSTE skära ett par ggr, för att komma djupare än knivbladets utskick? En mattknivs blad, av den modellen sticker väl sällan ut mer än ett par centimeter?
Citera
2015-04-14, 20:03
Medlem
Jeff.Lebowskis avatar
vad var snacket om att dom inte skulle vara tre i inleningen?
Citera
2015-04-14, 20:04
Medlem
Jeff.Lebowskis avatar
HKPSB, med en färsk mattkniv eller motsvarande skär du som i smör i muskelvävnad, har inte provat själv, men slaktat åtskilligt med vilt
Citera
2015-04-14, 20:06
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkpsb
Enligt obduktionen så var såret väl 4,5 cm djupt? Tänker, att man nästan MÅSTE skära ett par ggr, för att komma djupare än knivbladets utskick? En mattknivs blad, av den modellen sticker väl sällan ut mer än ett par centimeter?

4,5 kan säkert stämma, har läst fup och vill minnas kring 5. Sida 265 i fup finns bild på knivbladet, ca 6cm långt. kollade obduktionsprotokollet och där står inga djup angivna, bara att sårskadan gått ner till mjukdelar.
Citera
2015-04-14, 20:07
Medlem
Var det inte att det "glipade" ca 5 cm?
Citera
2015-04-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Lebowski
HKPSB, med en färsk mattkniv eller motsvarande skär du som i smör i muskelvävnad, har inte provat själv, men slaktat åtskilligt med vilt
Det har jag med, dock inte med mattkniv. Men tycker ändå att det ska vara svårt att komma djupare än bladets längd, då skaftet bör begränsa möjligheten att komma djupare? Har testat skära igen skumgummimadrass. Kim absolut inte så djupt.
Citera
2015-04-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
4,5 kan säkert stämma, har läst fup och vill minnas kring 5. Sida 265 i fup finns bild på knivbladet, ca 6cm långt. kollade obduktionsprotokollet och där står inga djup angivna, bara att sårskadan gått ner till mjukdelar.
Kollade nu. Det stämmer att bladet är 6 cm totalt. Men det är ett vändbart blad. Man ser tydligt på bilden att det är ganska exakt 2 cm egg som stuckit ut från skaftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in