2015-04-08, 00:14
Medlem
Busstations avatar
Någon som kan ge en sammanfattning om varför dom blir uteslutna?
Citera
2015-04-08, 00:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Det partiet borde vara enligt dig då. Vad du anser är inte någon absolut sanning, tyvärr.
SD kommer växa tills det är starkt nog att stoppa massinvandringen och masskriminaliteten som råder i Sverige om du och de andra SvP:arna inte vill rösta på det så fine. Men kom inte och säg att ni vill Sverige väl.

Jag har inte haft något med SvP att göra sedan ett drygt halvår tillbaka och har inte för avsikt att aktivera mig i partiet igen. Men låt oss nu fokusera på topic. Du skriver att SD kommer växa sig så starkt att partiet kommer kunna stoppa massinvandringen, problemet med det är ju att SD håller på att utvecklas till ett socialliberalt parti som passar in i Sjuklövern. Inom kanske 10 år kan det mycket väl vara så att partiets bunker inte utgörs av Jansson, Lång och andra utan av Åkesson, Karlsson och Jomshof samtidigt som diverse folkpartister och kristdemokrater styr och ställer. Detta är naturligtvis problematiskt.
Citera
2015-04-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Partiet framför allt? antar du menar storleken, men frågan kvarstår, finns inga andra värden att ta hänsyn till alls?
Storleken är inte allt, men för SD råder helt andra förutsättningar eftersom alla vägrar samarbeta med dem. De kan inte jobba som MP och få igenom sina prylar med 6-7% av rösterna. Storleken är SD:s enda vapen.

Då handlar det inte i första hand om att sikta på någon fantasinivå på 51%, utan om att vara en gökunge som tränger ut alliansen ur boet. Att med sin rena storlek ställa till så mycket bekymmer för alliansen att de blir totalt knäckta. Det är inte så långt kvar dit. Nu är alla tre småpartierna farligt nära spärren och det skulle vara en katastrofal prestigeförlust för M att droppa till tredje största parti bakom SD. Då kommer det där mullrandet i moderatleden att nå kritisk massa.

Utan de där ytterligare procenten kommer allting att stå och stampa som det gjort hittills.
Citera
2015-04-08, 00:17
Medlem
Detta innebär bara att extremistnationalisterna inom partiet minskar. Ett klokt val om det blir uteslutning. Känslan är att både Kasselstrand och Hahne på längre sikt aldrig hade kunnat ingå i SD och underkasta sig de andra i partistyrelsen. Det hade bara blivit ännu mer interna bråk, och om de fick bestämma en mer extrem riktning som inte skulle gynna partiet röstmässigt.

SD kör på att minska invandringen och det är fokus, det ska de hålla fast vid.
Citera
2015-04-08, 00:18
Medlem
Beslutet är ju mycket bra för SD i ett helhetsperspektiv. Om några som Hahne o Kasselstrsnd skulle få fortsätta så hade partiet gått i botten. De backade upp järnrörskandalen och de har alldeles för nationalistisk syn än vad SD har.

Om deras syn skulle få fortsätta få spridning så tror jag väljarna i Sverige till slut kommer tröttna. Åkesson har slagits mot just sånna som Hahne och jag är glad att han fortsätter att ta partiet framåt.
Citera
2015-04-08, 00:18
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Utanför FB har jag aldrig träffat någon som känner till vare sig Kasselstrand eller Hahne. Hur många härinne kan räkna upp ledarna för övriga ungdomspartier? Hur många tror att väljarsiffrorna för dessa partier beror på ledarna för ungdomspartiena?

Det handlar mer om orsaken till att dom blir uteslutna.

Är det förbjudet nu för tiden att kritisera sitt moderparti? Är alla tvungna att sitta i en cirkel och instämma eller?
Citera
2015-04-08, 00:19
Medlem
Oriamendis avatar
För övrigt undrar jag hur det skall gå för de 101 sverigedemokraterna som röstade för Hahnes styrelseförslag på årsmötet. Hänger de också löst nu?
Citera
2015-04-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har inte haft något med SvP att göra sedan ett drygt halvår tillbaka och har inte för avsikt att aktivera mig i partiet igen. Men låt oss nu fokusera på topic. Du skriver att SD kommer växa sig så starkt att partiet kommer kunna stoppa massinvandringen, problemet med det är ju att SD håller på att utvecklas till ett socialliberalt parti som passar in i Sjuklövern. Inom kanske 10 år kan det mycket väl vara så att partiets bunker inte utgörs av Jansson, Lång och andra utan av Åkesson, Karlsson och Jomshof samtidigt som diverse folkpartister och kristdemokrater styr och ställer. Detta är naturligtvis problematiskt.

Så du menar att eftersom de utesluter ett gäng omogna ungdomar så är de på väg att bli ett "socialliberalt parti" ? Tror du på det själv? Låter snarare som det bara är en sjujävla massa butthurt. Dramatiseringar hit och dit om hur Pk-maffian tar över SD och dittan och dattan.

Att minska invandringen är SD's fråga. Om de tog bort den så kunde de lika gärna stänga ner. Och då hade förmodligen ett annat parti fyllt tomrummet direkt. Det kunde tom den dummaste Aftonbladsjournalisten lista ut.
Så nej. SD kommer inte backa om att stoppa massinvandringen.
Citera
2015-04-08, 00:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Så du menar att eftersom de utesluter ett gäng omogna ungdomar så är de på väg att bli ett "socialliberalt parti" ? Tror du på det själv? Låter snarare som det bara är en sjujävla massa butthurt. Dramatiseringar hit och dit om hur Pk-maffian tar över SD och dittan och dattan.

Att minska invandringen är SD's fråga. Om de tog bort den så kunde de lika gärna stänga ner. Och då hade förmodligen ett annat parti fyllt tomrummet direkt. Det kunde tom den dummaste Aftonbladsjournalisten lista ut.
Så nej. SD kommer inte backa om att stoppa massinvandringen.

Det jag skrev utgår naturligtvis inte bara från dagens händelser.
Citera
2015-04-08, 00:23
Medlem
När stormen är över så kommer inte detta ha påverkat partiet eller speciellt många väljare märkvärt.

Läser ord som högförräderi i tråden. Herregud, släpp sargen.
Citera
2015-04-08, 00:28
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koalitionen
Alla som utesluts nu av PK-eliten i Sd, vart tar de vägen?
Blir det ett steg högerut till SvP?
Jag tror Sd krymper till nästa val och SvP kommer in i riksdagen...

På nått sätt hoppas jag att de bekräftar partiets beslut.
Citera
2015-04-08, 00:29
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
För övrigt undrar jag hur det skall gå för de 101 sverigedemokraterna som röstade för Hahnes styrelseförslag på årsmötet. Hänger de också löst nu?

Det är ju anonyma röster.så ingen vet vem som röstade på vem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in