Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Nuvarande partiledning har tagit SD från en flugskit på kartan till att bli tredje största parti med uppåt 15% av väljarna bakom sig. SD är det enda parti det går bra för, medan gamla sjuklöverpartier tycks misslyckas med allt trots att vissa av dem har varit etablerade i över hundra år.
Trots detta tycks vissa flashbackare vara övertygade om att de vet mycket bättre än partiledningen hur partiet ska skötas. Jo, att sitta på läktaren och tro sig vara bättre än spelarna på planen är en populär sport i nästan alla sammanhang. Själv överlåter jag det till arkitekterna bakom och utgår från att de är bäst på att bedöma vad som främjar partiet.
Instämmer. Jag, liksom majoriteten av SDs väljarkår, ger blanka fan i om ett gäng SDUare utesluts. Jag gillar Kasselstrand, han förefaller bra mycket klyftigare än Åkesson, därtill rappare i käften. Men det hjälps inte, vill Åkesson, Karlsson & Co kicka ut honom så fine. Jag litar på partiledningen.
Av de jag känner som röstar på SD är det ett försvinnande fåtal som ens vet vilka Kasselstrand och Hahne är. Om de försvinner ut i periferin betyder försumbart över noll.