2015-04-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Partiet framför allt? antar du menar storleken, men frågan kvarstår, finns inga andra värden att ta hänsyn till alls?
Vilka värden skulle det vara, i detta sammanhang?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitmaktNegerslakt
SD är ett fortfarande ett gäng skånska populister. Vet du inte vad populism betyder?
Du är för dum för att ens diskutera med. Lägg ned SD och starta ett nytt enprocentsparti, det är din väg framåt.

Jag skall för övrigt tillägga att jag inte på något sätt ser SD som ett extremistiskt parti, utan snarare som ett mittenparti med bättre invandringspolitik. Jag står nog närmare SDU i många frågor, men till skillnad från dig, så anser jag det är fel att förstöra det parti som åtminstone ligger närmast. Total idioti! Hahne etc bör istället driva ett eget parti, som så småningom kan plocka röster från SD, som samtidigt plockar sina röster från sjuklövern. Inte allt på en gång.
Citera
Medlem
Det här är ju egentligen en glädjens dag. Alla rättshaverister, nazister och andra tomtar lämnar sd för svp eller Hahnes och Kasselstrands hemsnickrade kalkonparti. Strålande!
Citera
2015-04-07, 23:58
Medlem
drulmans avatar
Nolltoleransen har gjort SDs ledning helt dumma i huvudet. Visst har dom antagligen fått fler väljare de senaste 4 åren men hur länge kommer dessa att vara kvar egentligen? Karlsson är ju för fan Stalin 2.0 just nu.

Att Kasselstrand antagligen ryker tyder ju verkligen på att SD är ute och cyklar helt och hållet just nu.

Som någon annan skrev: Smart att utesluta någon som är riktigt bra på att sätta kulturmarxisterna på plats

Detta får mig att undra, vad är det SD egentligen vill? Vill dom inte bli större?
Citera
2015-04-07, 23:59
Medlem
Svår balansgång. Antingen hålla rent åt höger för att gå hem i stugorna eller behålla sin identitet för att inte försvinna i småpartiträsket.

Om SD inte påverkats av politiker som svingar järnrör,spöar sina fruar,hyllar nazister och skiker babbe kommer dom inte påverkas av detta heller.

Det finns i nuläget INGET en SDanhängare kan göra som minskar deras stöd.
Citera
2015-04-08, 00:00
Medlem
Menveds avatar
Bisart facebookinlägg av Karlsson. Han hänvisar till brevet Åkesson skrev strax före sin återkomst, eller ett stycke i brevet som kan tolkas som att Åkesson vill ta krafttag mot SDU.

Men om Åkesson varit med om det här beslutet, varför då inte bara säga att "Jag har diskuterat den här saken med Åkesson idag och vi är helt överrens om att något måste göras för att stävja försöken från SDU-ledningen att splittra partiet"?

Nu ser det ut som att det här är helt och hållet Karlsson och Jomshofs grej men att man skyller på Åkesson. Ska bli intressant att följa det här. Inte säkert sista ordet är sagt.

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10152681165861097
Citera
2015-04-08, 00:00
Medlem
Frappants avatar
Samhällsutvecklingen och medias utrinnande förmåga att maskera bort den för väljarna har tagit SD från en flugskit på kartan till att bli tredje största parti med uppåt 15% av väljarna bakom sig. SD är det enda parti det går bra för, medan gamla sjuklöverpartier tycks misslyckas med allt trots att vissa av dem har varit etablerade i över hundra år.

Trots detta tycks partiledningen och en del efterblivna vara övertygade om att det skulle handla om att partiledningen vet något om hur partiet ska skötas. Som att amputera bort landets största ungdomsförbund, t ex, på "grunder" som "...du har kritiserat partiledningen.". Halvsenilaste kärring på särskilt boende skulle skämmas för att bete sig på det sättet. Men pengar ändrar allt, även för "människor" som Mattias Karlsson på eXpo. Då gäller inga regler.

CrispyKreem, ditt förbannade, korkade, arroganta rövhål, kan du inte fortsätta på linjen att hålla dig härifrån alldeles? När du gjorde det, så var allt mycket bättre. Eller får du också en slant av maktklicken för att slira in i tråden och släppa ut ett lass?
Citera
2015-04-08, 00:01
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nuvarande partiledning har tagit SD från en flugskit på kartan till att bli tredje största parti med uppåt 15% av väljarna bakom sig. SD är det enda parti det går bra för, medan gamla sjuklöverpartier tycks misslyckas med allt trots att vissa av dem har varit etablerade i över hundra år.

Trots detta tycks vissa flashbackare vara övertygade om att de vet mycket bättre än partiledningen hur partiet ska skötas. Jo, att sitta på läktaren och tro sig vara bättre än spelarna på planen är en populär sport i nästan alla sammanhang. Själv överlåter jag det till arkitekterna bakom och utgår från att de är bäst på att bedöma vad som främjar partiet.

Instämmer. Jag, liksom majoriteten av SDs väljarkår, ger blanka fan i om ett gäng SDUare utesluts. Jag gillar Kasselstrand, han förefaller bra mycket klyftigare än Åkesson, därtill rappare i käften. Men det hjälps inte, vill Åkesson, Karlsson & Co kicka ut honom så fine. Jag litar på partiledningen.

Av de jag känner som röstar på SD är det ett försvinnande fåtal som ens vet vilka Kasselstrand och Hahne är. Om de försvinner ut i periferin betyder försumbart över noll.
Citera
2015-04-08, 00:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Instämmer. Jag, liksom majoriteten av SDs väljarkår, ger blanka fan i om ett gäng SDUare utesluts. Jag gillar Kasselstrand, han förefaller bra mycket klyftigare än Åkesson, därtill rappare i käften. Men det hjälps inte, vill Åkesson, Karlsson & Co kicka ut honom så fine. Jag litar på partiledningen.

Av de jag känner som röstar på SD är det ett försvinnande fåtal som ens vet vilka Kasselstrand och Hahne är. Om de försvinner ut i periferin betyder försumbart över noll.

Ja, det är naturligtvis så att majoriteten av SD:s väljare litar på partiledningen, något annat hade ju varit ytterst märkligt. Men i slutändan måste ju även du fråga dig om ledningen verkligen förtjänar denna tillit med tanke på att deras nuvarande agerande driver SD ännu längre bort från det partiet borde vara.
Citera
2015-04-08, 00:05
Medlem
Citat:

Utanför FB har jag aldrig träffat någon som känner till vare sig Kasselstrand eller Hahne. Hur många härinne kan räkna upp ledarna för övriga ungdomspartier? Hur många tror att väljarsiffrorna för dessa partier beror på ledarna för ungdomspartiena?
Citera
2015-04-08, 00:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Utanför FB har jag aldrig träffat någon som känner till vare sig Kasselstrand eller Hahne. Hur många härinne kan räkna upp ledarna för övriga ungdomspartier? Hur många tror att väljarsiffrorna för dessa partier beror på ledarna för ungdomspartiena?

Du får försöka se det här ur ett större perspektiv.
Citera
2015-04-08, 00:07
Medlem
Frappants avatar
Citat:

Jävla odemokratiska rövhål. Du förtjänar det skitparti du kommer att få. Nu satte ni sista nackskottet på de sista som hade chansen att vara med och vända det här, så Sverige har ni också förlorat nu. Ni har förtjänat att det blev så, men inte vi andra.

Ett parti där man kan uteslutas imorgon för ingenting är inget parti som någon kommer att engagera sig i. SD blir ett tomt skal. Kommunpengarna sinar, ingen vill sitta och tjäna dräng i kommunal församling åt Mattias Dzjugashvili Karlsson, för att sedan bli utesluten för att det regnade igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in